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Acceptable background level
Acceptable background noise level
Acoustic level
Ambient sound level
Average sound level
Background level
Background noise level
Background sound level
CNL
Corrected noise level
Equivalent Sound Level
Equivalent continuous level
Equivalent continuous noise level
Equivalent continuous sound level
Equivalent continuous sound pressure level
Leq
Maximum permitted noise level
Noise level
PNDB
PNL
Perceived noise decibels
Perceived noise level
Reference noise
Reference noise RN
Reference noise level
SPL
Sound perceived level
Time average sound pressure level
Tolerable noise level
Upper limit of tolerable noise

Traduction de «reference noise level » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


tolerable noise level [ acceptable background level | acceptable background noise level ]

niveau acoustique acceptable [ niveau acoustique tolérable | niveau de bruit admissible | niveau de bruit tolérable ]


background sound level [ background level | background noise level | ambient sound level ]

niveau de bruit de fond [ niveau du bruit de fond ]


reference noise | reference noise RN

bruit de référence américain




equivalent continuous noise level | equivalent continuous sound level | equivalent continuous sound pressure level | Equivalent Sound Level | time average sound pressure level | Leq [Abbr.]

niveau de bruit continu équivalent | niveau de pression acoustique continu équivalent | niveau équivalent continu de pression acoustique | Leq [Abbr.]


perceived noise level | PNL | perceived noise decibels | PNDB | sound perceived level | SPL

niveau de bruit perçu


equivalent continuous noise level | equivalent continuous level | average sound level | Leq

niveau continu équivalent | Leq | niveau de bruit équivalent


maximum permitted noise level | upper limit of tolerable noise

niveau sonore maximum acceptable


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) Where, in the opinion of the designated officer, any noise level reported to him pursuant to subsection (1) disturbs or is likely to disturb persons, wildlife or livestock referred to in section 72, Foothills shall take such remedial measures to lower that noise level as are satisfactory to the designated officer.

(2) Lorsque le fonctionnaire désigné est d'avis que les niveaux sonores qu'on lui a signalés conformément au paragraphe (1) dérangent ou pourraient déranger les personnes, la faune ou le bétail visés à l'article 72, la Foothills doit prendre des mesures correctives, satisfaisant le fonctionnaire désigné, pour diminuer ces niveaux sonores.


(2) Where, in the opinion of the designated officer, any noise level reported to him pursuant to subsection (1) disturbs or is likely to disturb the persons or wildlife referred to in section 59, Foothills shall take such remedial measures to lower that noise level as are satisfactory to the designated officer.

(2) Lorsque le fonctionnaire désigné est d’avis que les niveaux sonores qu’on lui a signalés conformément au paragraphe (1) dérangent ou pourraient déranger les personnes ou la faune visées à l’article 59, la Foothills doit prendre des mesures correctives, satisfaisant le fonctionnaire désigné, pour diminuer ces niveaux sonores.


(3) Where the use of an audible warning device referred to in subsection (1) would result in night-time noise levels in excess of those allowed by a municipal by-law applicable where the motorized material handling equipment is used, visual or tactile warning devices or methods may be used at night if such devices or methods provide an adequate warning.

(3) Lorsque l’usage de l’avertisseur visé au paragraphe (1) occasionnerait un niveau de bruit excédant celui autorisé, le soir, par les règlements municipaux de la localité où est utilisé l’appareil de manutention motorisé, d’autres dispositifs ou moyens d’avertissement — visuels ou tactiles — peuvent être utilisés le soir s’ils constituent un moyen d’avertissement suffisant.


When I read the reference, I realized that within the document there was acknowledgment that the turbine noise could cause annoyance, sleep disturbance and stress, and that these symptoms of stress are well-known effects of noise levels.

En le lisant, je me suis aperçue que le document reconnaissait que le bruit causé par les éoliennes pouvait être incommodant et provoquer du stress ainsi que des troubles du sommeil et que ces symptômes de stress sont des effets bien connus de niveaux de bruit élevés.


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(4) ‘Marginally compliant aircraft’ means civil aircraft that meet the Chapter 3 certification limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation (Chicago Convention) by a cumulative margin of less than 10EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels), whereby the cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of ...[+++]

4) "aéronef présentant une faible marge de conformité", un aéronef civil qui respecte les valeurs limites de certification définies dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 3, de l’annexe 16 de la convention relative à l'aviation civile internationale (convention de Chicago) avec une marge cumulée de moins de 10 EPNdB (décibels de bruit effectivement perçu), où la marge cumulée, exprimée en EPNdB, est obtenue en ajoutant les différentes marges (c’est-à-dire l’écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximum autorisé) applicables à chacun des trois points de référence pour la mesure du bruit qui sont définis dans l ...[+++]


The cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three reference noise measurement points as defined in Volume 1, Part II, Chapter 4 Chapter 3 of Annex 16 to the Chicago Convention; [Am. 17]

La marge cumulée, exprimée en EPNdB, est obtenue en ajoutant les différentes marges (c’est-à-dire l’écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximum autorisé) applicables à chacun des trois points de référence pour la mesure du bruit qui sont définis dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 4 chapitre 3 , de l’annexe 16 de la convention de Chicago; [Am. 17]


The cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three reference noise measurement points as defined in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Chicago Convention;

La marge cumulée, exprimée en EPNdB, est obtenue en ajoutant les différentes marges (c’est-à-dire l’écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximum autorisé) applicables à chacun des trois points de référence pour la mesure du bruit qui sont définis dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 3, de l’annexe 16 de la convention de Chicago;


The cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three reference noise measurement points as defined in Volume 1, Part II, Chapter 4 Chapter 3 of Annex 16 to the Chicago Convention; [Am. 17]

La marge cumulée, exprimée en EPNdB, est obtenue en ajoutant les différentes marges (c’est-à-dire l’écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximum autorisé) applicables à chacun des trois points de référence pour la mesure du bruit qui sont définis dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 4 chapitre 3 , de l’annexe 16 de la convention de Chicago; [Am. 17]


For the purpose of determining when such operating restrictions may be adopted, Directive 2002/30 refers to cases where certain maximum noise levels are exceeded, the levels being measured at source (i.e. in the aeroplane itself) rather than on the ground.

Pour déterminer les cas dans lesquels de telles restrictions d’exploitation peuvent être adoptées, la directive 2002/30 renvoie au dépassement de certains niveaux sonores maximaux calculés à la source ─ c’est-à-dire dans l’aéronef lui-même ─ et non au sol.


"marginally compliant aeroplanes' shall mean civil subsonic jet aeroplanes, that meet the Chapter 3 certification limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation by a cumulative margin of not more than 5EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels), whereby the cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins ( i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of ...[+++]

"Aéronef présentant une faible marge de conformité", un avion à réaction subsonique civil qui respecte les valeurs limites de certification définies dans le volume 1, deuxième partie, chapitre 3 de l'annexe 16 de la convention relative à l'aviation civile internationale avec une marge cumulée inférieure ou égale à 5 EPNdB (décibels de bruit effectivement perçu), où la marge cumulée, exprimée en EPNdB, est obtenue en ajoutant les différentes marges (c'est-à-dire l'écart entre le niveau de bruit certifié et le niveau de bruit maximum autorisé) applicables à chacun des trois points de référence pour la mesure du bruit qui sont définis dans ...[+++]


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