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2 busbar regulation
Single CMO Regulation
Single Quarters Occupancy Card
Single Quarters Regulations
Single coil regulation
Single stage regulator
Single-stage regulator
Two busbar regulation

Traduction de «single quarters regulations » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Single Quarters Regulations

Règlements concernant les logements pour célibataires


single-stage regulator [ single stage regulator ]

détendeur à simple détente




two busbar regulation | single coil regulation

régulation à deux barres | régulation à une inductance


Council Regulation (EC) No 1234/2007 of 22 October 2007 establishing a common organisation of agricultural markets and on specific provisions for certain agricultural products | Regulation establishing a common organisation of the markets in agricultural products | Single CMO Regulation

règlement OCM unique | règlement portant organisation commune des marchés des produits agricoles


2 busbar regulation | single coil regulation | two busbar regulation

régulation à deux barres | régulation à une inductance




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This should be concluded by the first quarter of 2010, taking into account the requirements of the Single European Sky regulation[8].

Cela devrait être le cas d’ici au premier trimestre de 2010, compte tenu des exigences du règlement sur le ciel unique européen[8].


The public sector, which accounts for over a quarter of total employment and represents approximately a fifth of the EU's GDP through public procurement, plays a key role in the Digital Single Market as a regulator, service provider and employer.

Le secteur public, qui représente plus d'un quart des emplois européens et, via les marchés publics, un cinquième du PIB de l'Union, joue un rôle essentiel dans la stratégie pour un marché unique numérique en tant que régulateur, prestataire de services et employeur.


As a consequence of that review, changes should be made in the areas of financial sector reform, fiscal policy and structural reforms, reflecting the steps taken by the Cypriot authorities by the first quarter of 2015, in particular with regard to: (i) continuing to closely monitor the liquidity situation of the banking sector; (ii) streamlining the regulation and supervision of insurance companies and pension funds; (iii) further measures to strengthen the banks' management of non-performing loans and ensure long-term sustainable restructuring solutions, including targets for the work-out of non-performing loans and a strategic defaul ...[+++]

Il ressort de cette évaluation que des modifications devraient être effectuées dans les domaines de la réforme du secteur financier, de la politique budgétaire et des réformes structurelles, afin de tenir compte des mesures prises par les autorités chypriotes jusqu'à la fin du premier trimestre de 2015, en particulier au regard des éléments suivants: i) continuer à suivre de près la situation de la liquidité du secteur bancaire; ii) rationaliser la réglementation et la surveillance des sociétés d'assurance et des fonds de pension; iii) adopter des mesures supplémentaires pour renforcer la gestion des prêts improductifs dans les banques ...[+++]


"Member States shall communicate the information gathered by their single information point on a regular basis and at least quarterly to the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) (EIOPA), established by Regulation (EU) No 1094/2010 of the European Parliament and of the Council*, which shall publish it on its website.

«Les États membres communiquent régulièrement les informations récoltées à leur guichet unique, une fois par trimestre au moins, à l’Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles (AEAPP) instituée par le règlement (UE) n° 1094/2010 du Parlement européen et du Conseil*, qui les publie sur son site.


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This should be concluded by the first quarter of 2010, taking into account the requirements of the Single European Sky regulation[8].

Cela devrait être le cas d’ici au premier trimestre de 2010, compte tenu des exigences du règlement sur le ciel unique européen[8].


The proposal for a regulation is entirely consistent with the approach adopted by the Ecofin Council when it approved on 18 January 1999, a special report, drawn up by the Monetary Committee, emphasising the need for quarterly data to be provided within a reasonable period (later agreed as three months), given that such data is crucial to the monitoring and coordination of economic policies in the context of the transition to the third phase of Economic and Monetary Union and the completion of the ...[+++]

Le règlement s'inscrit totalement dans la démarche du Conseil ECOFIN qui avait approuvé le 18 janvier 1999 un rapport spécial du comité monétaire soulignant la nécessité de disposer, dans des délais raisonnables (fixés par la suite à trois mois), de données trimestrielles pour assurer au mieux la surveillance et la coordination des politiques économiques, dans le contexte du passage à la troisième phase de l'Union économique et monétaire et de l'achèvement du marché unique. A cette fin, les données sur les administrations publiques ont été considérées comme prioritaires.


Whereas, without pre-empting the measures to be decided by the Council, the quantities for allocation to Category C operators for 1998 should be provisionally established so that the import licences can be issued for the early quarters of that year, whereas the reduction coefficient applying to Category C operators should accordingly be calculated on the basis of a tariff quota amounting to 2 200 000 tonnes, whereas the quantities applied for in respect of 1998 amount to 238 678 000 tonnes and exceed the 77 000 tonnes of the tariff quota set pursuant to Article 19 (1) (c) of Regulation ...[+++]

considérant que, sans préjuger les mesures à décider par le Conseil, il convient sur une base provisoire, de déterminer les quantités à attribuer aux opérateurs de la catégorie C, pour l'année 1998, afin de permettre la délivrance des certificats d'importation au titre des premiers trimestres de cette même année; qu'il paraît approprié à cet effet de calculer le coefficient de réduction applicable aux opérateurs de la catégorie C sur la base d'un contingent tarifaire de 2 200 000 tonnes; que le volume des quantités demandées pour 1998 s'élève à 238 678 000 tonnes et dépasse la part de 77 000 tonnes du contingent tarifaire fixée conformément au paragraphe 1 point c) de l'article 19 du règlement (CEE) n° 404/93; qu'il c ...[+++]




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Date index: 2021-03-08
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