Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Intermediate-sized biotechnology firm
Large-sized biotechnology firm
SMB
SME
SMF
Small & medium business
Small and medium business
Small and medium enterprise
Small and medium firm
Small and medium-sized business
Small and mid-sized business
Small and mid-sized enterprise
Small business
Small corporate entity
Small or medium enterprise
Small or medium firm
Small sized firm
Small to medium sized business
Small-sized biotechnology firm

Traduction de «small-sized biotechnology firm » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
small-sized biotechnology firm

petite entreprise de biotechnologie


large-sized biotechnology firm

grande entreprise de biotechnologie


intermediate-sized biotechnology firm

entreprise de biotechnologie intermédiaire


small and medium enterprise | SME | small and medium-sized business | SMB | small and medium business | small and mid-sized enterprise | small and mid-sized business | small & medium business | small and medium firm | SMF | small or medium enterprise | small or medium firm | small to medium sized business

petite et moyenne entreprise | PME | petite ou moyenne entreprise


small business [ small sized firm | small corporate entity ]

petite entreprise


Characteristics of Firms that Grow from Small to Medium Size

Caractéristiques des entreprises qui sont passées de petites à moyennes


Human Capital Development and Innovation: The Case of Training in Small and Medium-Sized Firms

Développement du capital humain et innovation : la formation dans les petites et moyennes entreprises
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Small size of firms is further undermining innovative capacity in weaker regions

La petite taille des firmes sape plus encore la capacité d'innovation des régions relativement faibles


The decision on the application of such an exemption shall be fully reasoned, shall include an explanation as to why the exemption does not threaten the stability of the financial system of the Member State and shall contain the exact definition of the small and medium-sized investment firms which are exempt.

La décision relative à l'application d'une telle exemption est dûment motivée, expose pourquoi l'exemption ne menace pas la stabilité du système financier de l'État membre et définit avec précision les petites et moyennes entreprises d'investissement qui sont exemptées.


The decision on the application of such an exemption shall be fully reasoned, shall include an explanation as to why the exemption does not threaten the stability of the financial system of the Member State and shall contain the exact definition of small and medium-sized investment firms which are exempt.

La décision relative à l'application d'une telle exemption est dûment motivée, expose pourquoi l'exemption ne constitue pas une menace pour la stabilité du système financier de l'État membre et définit avec précision les petites et moyennes entreprises d'investissement qui sont exemptées.


2. By way of derogation from paragraph 1, a Member State may exempt small and medium-sized investment firms from the requirements set out in that paragraph if such an exemption does not threaten the stability of the financial system of that Member State.

2. Par dérogation au paragraphe 1, un État membre peut exempter les petites et moyennes entreprises d'investissement des exigences énoncées audit paragraphe, si une telle exemption ne menace pas la stabilité du système financier de cet État membre.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
58. Calls for mergers between small and medium-sized audit firms to be encouraged; urges the Commission to look into creating a quality certificate and register for audit companies, so that small and medium-sized audit firms can show that their work is of a satisfactory standard; considers that the public procurement sector should aim to use non-Big Four firms and that public bodies should set a benchmark percentage for use of such firms;

58. demande que les fusions de cabinets d'audit de petite ou moyenne taille soient encouragées; incite la Commission à envisager la création d'un certificat et d'un registre de qualité pour les cabinets d'audit afin de démontrer que les entités de petite ou moyenne taille peuvent elles aussi accomplir un travail satisfaisant; considère que le secteur des marchés publics doit s'efforcer de faire appel à des cabinets autres que les quatre grands, et que les organismes publics doivent établir un pourcentage de référence quant au recours à ces cabinets;


58.Calls for mergers between small and medium-sized audit firms to be encouraged; urges the Commission to look into creating a quality certificate and register for audit companies, so that small and medium-sized audit firms can show that their work is of a satisfactory standard; considers that the public procurement sector should aim to use non-Big Four firms and that public bodies should set a benchmark percentage for use of such firms;

58. demande que les fusions de cabinets d'audit de petite ou moyenne taille soient encouragées; incite la Commission à envisager la création d'un certificat et d'un registre de qualité pour les cabinets d'audit afin de démontrer que les entités de petite ou moyenne taille peuvent elles aussi accomplir un travail satisfaisant; considère que le secteur des marchés publics doit s'efforcer de faire appel à des cabinets autres que les quatre grands, et que les organismes publics doivent établir un pourcentage de référence quant au recours à ces cabinets;


29. Takes the view that there should be clear demarcation between the audit services and non-audit services that an audit firm provides to a customer, with a view to avoiding conflicts of interest as referred to in Article 22(2) of Directive 2006/43/EC and in accordance with codes of auditing practice; points out that this could restrict ‘lowballing’, the practice of offering cut-price auditing with a view to then offsetting the lower price by charging for additional services; takes the view, therefore, that the demarcation must apply to all firms and their clients; calls on the Commission, with reference to the 2002 Recommendations o ...[+++]

29. estime qu'il conviendrait de tracer une ligne de séparation claire entre les services de vérification comptable et les services différents de ceux de la vérification comptable qu'un cabinet d'audit fournit à un client, et ce en vue d'éviter les conflits d'intérêts visés à l'article 22, paragraphe 2, de la directive 2006/43/CE et en conformité avec les codes déontologiques de la profession; relève qu'il serait ainsi possible d'éviter la baisse artificielle des tarifs de l'audit («low-balling») dans l'espoir de les compenser par d'autres services complémentaires; est par conséquent d'avis que cette séparation doit s'appliquer à toutes les sociétés et à leurs clients; invite la Commission à dresser, à la lumière des recommandations de 2 ...[+++]


29. Takes the view that there should be clear demarcation between the audit services and non-audit services that an audit firm provides to a customer, with a view to avoiding conflicts of interest as referred to in Article 22(2) of Directive 2006/43/EC and in accordance with codes of auditing practice; points out that this could restrict ‘lowballing’, the practice of offering cut-price auditing with a view to then offsetting the lower price by charging for additional services; takes the view, therefore, that the demarcation must apply to all firms and their clients; calls on the Commission, with reference to the 2002 Recommendations o ...[+++]

29. estime qu’il conviendrait de tracer une ligne de séparation claire entre les services de vérification comptable et les services différents de ceux de la vérification comptable qu’un cabinet d’audit fournit à un client, et ce en vue d'éviter les conflits d’intérêts visés à l'article 22, paragraphe 2, de la directive 2006/43/CE et en conformité avec les codes déontologiques de la profession; relève qu'il serait ainsi possible d’éviter la baisse artificielle des tarifs de l’audit ("low-balling") dans l’espoir de les compenser par d’autres services complémentaires; est par conséquent d’avis que cette séparation doit s’appliquer à toutes les sociétés et à leurs clients; invite la Commission à dresser, à la lumière des recommandations de 2 ...[+++]


In addition, the number of small and medium-sized biotechnology companies with significant gene therapy programmes is similar in the two continents.

De plus, le nombre de petites et moyennes entreprises biotechnologiques qui mènent des programmes significatifs dans ce domaine est également similaire des deux côtés de l'Atlantique.


- the crucial role of small firms in island and isolated economies where the constraints on production and the small size of local markets restrict profitability.

- le rôle crucial des PME dans des économies insulaires et isolées, où les contraintes de la production et l'exiguïté des marchés locaux pèsent sur la rentabilité des activités.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'small-sized biotechnology firm' ->

Date index: 2023-09-13
w