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Budgetary sustainability
Fiscal position
Fiscal position of a country
Fiscal situation
Fiscal sustainability
Maintain relations with government agencies
Maintain relationships with government agencies
Sustainability of public finances
Sustainability of the government financial position
Sustainable budgetary position
Sustainable fiscal instrument
Sustainable fiscal position

Traduction de «sustainable fiscal position » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sustainable budgetary position | sustainable fiscal position

situation budgétaire durable


budgetary sustainability | fiscal sustainability | sustainability of public finances | sustainability of the government financial position

caractère soutenable de la situation des finances publiques | viabilité budgétaire | viabilité de la situation budgétaire | viabilité des finances publiques


sustainable fiscal instrument

instrument fiscal durable


fiscal position [ fiscal situation ]

situation budgétaire [ situation financière ]


fiscal position

situation des finances publiques | position des finances publiques | situation budgétaire | position budgétaire


fiscal position of a country

situation financière d'un pays


establish and sustain positive relations with peers in government agencies | maintain relations with government agencies | establish working relationships with peers in government agencies | maintain relationships with government agencies

entretenir des relations avec les organismes gouvernementaux


fiscal sustainability

viabilité budgétaire [ viabilité des finances ]


fiscal sustainability

viabilité des finances publiques | viabilité du budget
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The required effort is also greater for Member States with unfavourable overall fiscal positions, i.e. where fiscal sustainability is at risk or the debt-to-GDP ratio is above the 60 % of GDP reference value of the Treaty.

L'effort requis est également plus important pour les États membres dont la position budgétaire globale est défavorable (risques pesant sur la viabilité des finances publiques du pays ou taux d'endettement supérieur à la valeur de référence de 60 % du PIB prévue par le traité).


Montenegro's fiscal position deteriorated and increasing public debt levels challenge fiscal sustainability.

La situation budgétaire du Monténégro s’est détériorée et la hausse des niveaux d’endettement public menace la viabilité budgétaire.


Summary for the “structural reform clause” under the preventive arm of the Pact The Commission will take into account the positive fiscal impact of structural reforms under the preventive arm of the Pact, provided that such reforms (i) are major, (ii) have verifiable direct long-term positive budgetary effects, including by raising potential sustainable growth, and (iii) are fully implemented.

Synthèse pour la «clause des réformes structurelles» dans le cadre du volet préventif du pacte La Commission tiendra compte de l'incidence budgétaire positive des réformes structurelles dans le volet préventif du pacte, pour autant que ces réformes (i) soient de grande ampleur, (ii) entraînent des effets budgétaires positifs vérifiables et directs à long terme, notamment une augmentation de la croissance durable potentielle, et (iii) soient intégralement mises en œuvre.


For the Member States that are not in the excessive deficit procedure, the country-specific recommendations encourage the authorities to implement fiscal plans that are both growth-friendly and aimed at achieving and maintaining budgetary positions that ensure the long term sustainability of public finances, including the costs of ageing.

Les recommandations par pays encouragent les autorités des États membres qui ne font pas l’objet d’une procédure de déficit excessif à mettre en œuvre des programmes budgétaires propices à la croissance et visant à atteindre et à maintenir des positions budgétaires susceptibles de garantir la viabilité à long terme des finances publiques, en englobant les coûts liés au vieillissement.


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The required effort is also greater for Member States with unfavourable overall fiscal positions, i.e. where fiscal sustainability is at risk or the debt-to-GDP ratio is above the 60 % of GDP reference value of the Treaty.

L'effort requis est également plus important pour les États membres dont la position budgétaire globale est défavorable (risques pesant sur la viabilité des finances publiques du pays ou taux d'endettement supérieur à la valeur de référence de 60 % du PIB prévue par le traité).


Fiscal sustainability is vital to secure investor confidence and the fiscal space necessary to counter unexpected developments and maximise the positive contribution of public finances to the economy.

La viabilité des finances publiques est indispensable pour donner confiance aux investisseurs, et l'existence d'une marge de manœuvre budgétaire est nécessaire pour faire face aux impondérables et maximiser la contribution positive des finances publiques à l'économie.


Fiscal sustainability is vital to secure investor confidence and the fiscal space necessary to counter unexpected developments and maximise the positive contribution of public finances to the economy.

La viabilité des finances publiques est indispensable pour donner confiance aux investisseurs et l'existence d'une marge de manœuvre budgétaire est nécessaire pour faire face aux impondérables et maximiser la contribution positive des finances publiques à l’économie.


Requirement of a close to balance or in surplus position || Country specific MTO in structural terms: - Provide a safety margin with respect to the 3% deficit limit - Ensure rapid progress towards sustainability - Allow room for budgetary manoeuvre For euro area and ERMII MS: limits of -1% of GDP Expenditure benchmark: expenditure net of discretionary measures should grow ≤ medium-term potential GDP || 0.5% GDP as a benchmark: - More in good times - Less in bad times >0.5% if debt above 60% or if pronounced sustainability risks Tempor ...[+++]

Exigence relative à une situation proche de l’équilibre ou excédentaire || OMT par pays en termes structurels: - créer une marge de sécurité pour éviter que le déficit ne passe la barre des 3 % - progresser rapidement sur la voie de la viabilité - autoriser une marge de manœuvre budgétaire Pour la zone euro et les États membres participant au MCE II: limites de -1 % du PIB Critère pour les dépenses: le taux de croissance des dépenses, déduction faite des mesures discrétionnaires, devrait être ≤ au taux à moyen terme pour la croissance potentielle du PIB || 0,5 % du PIB (valeur de référence): - davantage en période de conjoncture favorable - moins en période de conjoncture défavorable >0,5 % si la dette est supérieure à 60 % ou en cas de ris ...[+++]


In the light of the economic and budgetary heterogeneity in the Union, the medium-term budgetary objective should be differentiated for individual Member States, to take into account the diversity of economic and budgetary positions and developments as well as of fiscal risk to the sustainability of public finances, also in the face of prospective demographic changes.

Compte tenu de l’hétérogénéité économique et budgétaire au sein de l’Union, l’objectif à moyen terme devrait être différencié selon les États membres de manière à tenir compte de la diversité des positions et développements économiques et budgétaires ainsi que du risque budgétaire par rapport à la viabilité des finances publiques, compte tenu également des évolutions démographiques prévisibles.


The report shall appropriately reflect developments in the medium-term economic position (in particular potential growth, prevailing cyclical conditions, the implementation of policies in the context of the Lisbon agenda and policies to foster research and development and innovation) and developments in the medium-term budgetary position (in particular, fiscal consolidation efforts in “good times”, debt sustainability, public investment ...[+++]

Le rapport reflète de façon appropriée l’évolution de la position économique à moyen terme (en particulier le potentiel de croissance, les conditions conjoncturelles, la mise en œuvre de politiques dans le cadre du programme de Lisbonne et les politiques visant à encourager la RD et l’innovation) et l’évolution de la position budgétaire à moyen terme (notamment les efforts d’assainissement budgétaire au cours de «périodes de conjoncture favorable», la viabilité de la dette, les investissements publics et la qualité globale des finances publiques).




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'sustainable fiscal position' ->

Date index: 2022-02-12
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