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Association of Canadian Film and Television Producers
Audiovisual Media Services Directive
Community television production
Directive on television without frontiers
Director
European television
European television programme
FM television signal
Frequency modulation television signal
Frequency-modulated television signal
Frequency-modulation television signal
Marketable produce
Merchantable produce
Multilingual Community programme
Multilingual television broadcast
Producer good
Producer's good
Producers' good
Production good
Sellable produce
TV production
Television director
Television producer
Television producing
Television production
Television without Frontiers Directive

Traduction de «television producing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
television production [ TV production | television producing ]

production télévisée [ production télévisuelle ]


television producer [ television director ]

réalisateur de télévision [ réalisatrice de télévision | réalisateur d'émissions de télévision | réalisatrice d'émissions de télévision ]


television producer | director

directeur de production | directrice de production


Association of Canadian Film and Television Producers

Association des producteurs canadiens de film et de télévision




European television [ Community television production | European television programme | multilingual Community programme | multilingual television broadcast ]

télévision européenne [ oeuvre télévisuelle communautaire | œuvre télévisuelle communautaire | programme communautaire multilingue | programme européen de télévision | transmission multilingue télévisuelle ]


FM television signal | frequency modulation television signal | frequency-modulated television signal | frequency-modulation television signal

signal de télévision à modulation de fréquence | signal de télévision en modulation de fréquence | signal de télévision MF | signal télévisuel MF


producer's good | producer good | production good | producers' good

bien de production


marketable produce | merchantable produce | sellable produce

denrées marchandes


Audiovisual Media Services Directive | Council Directive 89/552/EEC on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities | Directive 89/552/EEC of 3 October 1989 of the European Parliament and of the Council on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member ...[+++]

directive Services de médias audiovisuels | directive télévision sans frontières | Directive du Conseil visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives à la fourniture de services de médias audiovisuels (directive Services de médias audiovisuels ) | Directive du Conseil visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des Etats membres relatives à l'exercice d'activités de radiodiffusion télévisuelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
By means of a tendering process, the institutions should reach agreement with independent television producers capable of devising drama series, competitions, films and other kinds of programmes appealing to popular taste, which are of high quality and accessible and can promote the idea and values of Europe.

Les institutions, par voie d'appels d'offres publics, devraient conclure des accords avec des producteurs de télévision indépendants capables de concevoir des séries télévidsées, des concours, des films, des reportages et, d'une façon générale, tout programme à la fois attractif et de qualité qui, en reflétant les goûts du public, pourrait véhiculer les idées et les valeurs de l'Europe.


23. Points to the outstanding issues arising from the discrepancies between fundamental legal concepts which are used as key concepts in the application of the Directive, such as the concepts of a "European work" and an "independent producer", and problems caused by the complicated relations between television producers and channels;

23. appelle l'attention sur les questions en suspens découlant de désaccords autour de concepts juridiques élémentaires d'une importance essentielle pour l'application de la directive – dont ceux d''œuvre européenne" ou de "producteur indépendant" – de même que sur les problèmes posés par les relations complexes entre producteurs télévisuels et chaînes de télévision;


23. Points to the outstanding issues arising from the discrepancies between fundamental legal concepts which are used as key concepts in the application of the Directive, such as the concepts of a "European work" and an "independent producer", and problems caused by the complicated relations between television producers and channels;

23. appelle l'attention sur les questions en suspens découlant de désaccords autour de concepts juridiques élémentaires d'une importance essentielle pour l'application de la directive – dont ceux d''œuvre européenne" ou de "producteur indépendant" – de même que sur les problèmes posés par les relations complexes entre producteurs télévisuels et chaînes de télévision;


2. Points to the outstanding issues arising from the discrepancies between fundamental legal concepts which are used as key concepts in the application of the directive, such as the concepts of a ‘European work’ and an ‘independent producer’, and problems caused by the complicated relations between television producers and channels;

2. appelle l'attention sur les questions en suspens découlant de désaccords autour de concepts juridiques élémentaires d'une importance essentielle pour l'application de la directive – dont ceux d'"œuvre européenne" ou de "producteur indépendant" – de même que sur les problèmes posés par les relations complexes entre producteurs télévisuels et chaînes de télévision;


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23. Points to the outstanding issues arising from the discrepancies between fundamental legal concepts which are used as key concepts in the application of the Directive, such as the concepts of a ‘European work’ and an ‘independent producer’, and problems caused by the complicated relations between television producers and channels;

23. appelle l'attention sur les questions en suspens découlant de désaccords autour de concepts juridiques élémentaires d'une importance essentielle pour l'application de la directive – dont ceux d'"œuvre européenne" ou de "producteur indépendant" – de même que sur les problèmes posés par les relations complexes entre producteurs télévisuels et chaînes de télévision;


49 written comments [9] were received from Member States, national regulatory and self-regulatory authorities, authors artists, film and television producers and directors, cinema operators, video and DVD publishers/distributors, television broadcasters, industry associations, consumer representatives and trade unions.

49 commentaires écrits [9] ont été reçus, émanant des États membres, des autorités réglementaires nationales et des organismes d'autorégulation, des auteurs et artistes, des producteurs et réalisateurs de films et d'oeuvres télévisées, des éditeurs/distributeurs de vidéocassettes et DVD, des organismes de radiodiffusion télévisuelle, des associations professionnelles du secteur, des représentants des consommateurs et des syndicats.


Others (notably, film and television producers) considered that the existence of different definitions, as well as the different national interpretation of these definitions, hampers any attempt to clearly assess the economic development of the European production industry as a whole.

D'autres (notamment les producteurs de films et de télévision) considèrent que l'existence de définitions différentes, de même que les interprétations nationales divergentes de ces définitions, entravent toute tentative d'évaluer clairement le développement économique de l'industrie de la production européenne dans son ensemble.


In line with Article 151 (4) of the Treaty, which imposes an obligation on the Community to take cultural aspects into account in its action under other provisions of the Treaty with a view to respecting and promoting cultural diversity [77], the dual objective of promoting cultural diversity and the competitiveness of the European programme industry finds its concrete expression in a series of measures in favour of the distribution and production of European television programmes contained in the "television without frontiers" Directive This mechanism, which is linked to complementary financial support mechanisms such as the Media progr ...[+++]

Le double objectif de promotion de la diversité culturelle et de compétitivité de l'industrie européenne de programmes se traduit concrètement dans la directive « télévision sans frontières » par un ensemble de mesures en faveur de la distribution et de la production des programmes télévisés européens, dans le respect également de l'article 151.4 du Traité qui fait obligation à la Communauté de tenir compte des aspects culturels dans son action au titre des autres dispositions du Traité, afin notamment de respecter et de promouvoir la ...[+++]


In the case of the former, the report explains that under Article 2(3) of Law No 122/98 transposing the "Television without Frontiers" Directive, national television broadcasters have to broadcast a minimum of 10% (20% for RAI) of European works by independent producers, and that under Article 2(5) of this Law, that they must invest, through purchase or production, not less than 10% (20% for RAI) of their net annual advertising revenue in European works, including those created by independent producers.

S'agissant des premières, il précise que la loi n° 122/98 qui transpose la directive "télévision sans frontières" a prévu, selon les dispositions de l'art. 2, alinéa 3, que les organismes nationaux de radiodiffusion télévisuelle transmettent un pourcentage minimum égal à 10% (20% pour la RAI) d'oeuvres européennes de producteurs indépendants et, selon l'art. 2, alinéa 5, qu'ils investissent, en achetant ou en produisant, un pourcentage non inférieur à 10% (20% pour la RAI) de leurs recettes annuelles nettes provenant de la publicité d ...[+++]


Whereas a commitment, where practicable, to a certain proportion of broadcasts for independent productions, created by producers who are independent of broadcasters, will stimulate new sources of television production, especially the creation of small and medium-sized enterprises; whereas it will offer new opportunities and outlets to the marketing of creative talents of employment of cultural professions and employees in the cultural field; whereas the definition of the concept of independent producer by the Member States should ta ...[+++]

considérant que le fait de s'engager à diffuser, dans la mesure du possible, une certaine proportion d'oeuvres indépendantes réalisées par des producteurs indépendants des organismes de radiodiffusion télévisuelle encouragera l'apparition de nouvelles sources de production télévisuelle, notamment la création de petites et moyennes entreprises; qu'il en résultera de nouvelles possibilités et de nouveaux débouchés pour le génie créatif, pour les professions culturelles et pour les travailleurs du secteur de la cuture; que, en définissant la notion de producteur indépendant, les États membres devront tenir compte de cet objectif et, pour ...[+++]


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