Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Andragogy
Economic fire protection theory
Economic fire-control theory
Educational theory
Explain driving theory
Holistic education and care
Labor economics
Labour economics
Labour market theory
Least cost plus fire protection theory
Least-cost fire-control theory
Pedagogics
Principles of teaching
Probability theory
Probable correctness theory
Probable theory
Queueing theory
Queuing theory
Science of education
Science of teaching
Social pedagogy
Teach driving theory
Teaches driving theory
Teaching driving theory
Theory and practice of education and care
Theory of adult education
Theory of congestion
Theory of education
Theory of probability
Theory of queues
Theory of waiting lines
Waiting-line theory

Traduction de «theory education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
educational theory [ theory of education ]

théorie de l'éducation


educational theory | pedagogics | principles of teaching | science of education | science of teaching

pédagogie | science pédagogique | sciences de l'éducation


theory and practice of education and care | holistic education and care | social pedagogy

pédagogie sociale




teaches driving theory | teaching driving theory | explain driving theory | teach driving theory

enseigner la théorie de la conduite


probable correctness theory | probable theory | probability theory | theory of probability

théorie des probabilités


economic fire protection theory | economic fire-control theory | least cost plus fire protection theory | least-cost fire-control theory

théorie du moindre coût


Solving Educational Problems: The Theory and Reality of Innovation in Developing Countries

Solving Educational Problems : The Theory and Reality of Innovation in Developing Countries


labour economics [4.7] [ labor economics | labour market theory | Labour market theory(STW) ]

économie du travail [4.7] [ théorie du marché du travail ]


queuing theory [ queueing theory | theory of queues | theory of congestion | theory of waiting lines | waiting-line theory ]

torie des files d'attente [ théorie des queues ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4.3 The school consultation responses highlight the need to improve the balance between theory and practice in initial teacher education, and to present teaching as a problem-solving or research-in-action activity linked more to children’s learning and progress.

4.3 Les réponses à la consultation sur l'école mettent en évidence la nécessité d'améliorer l'équilibre entre la théorie et la pratique dans la formation initiale des enseignants et de présenter l'enseignement comme une activité de résolution de problèmes ou de recherche-action davantage liée à l'apprentissage et aux progrès des enfants.


Vice-President for Jobs, Growth, Investment and Competitiveness, Jyrki Katainen said: "By providing direct links between theory and practice, between education and the labour market, quality and effective apprenticeships are concrete ways to help young people to enter the world of work and stand strong in life, whilst strengthening Europe's human capital.

M. Jyrki Katainen, vice-président de la Commission européenne chargé de l'emploi, de la croissance, de l'investissement et de la compétitivité, a commenté l'initiative en ces termes: «En nouant des liens directs entre la théorie et la pratique, entre l'école et le marché du travail, un apprentissage efficace et de qualité est un outil concret pour aider les jeunes à entrer dans la vie active solidement armés, tout en renforçant le capital humain en Europe.


This ensures that we put a practical test to all the theory, education and training.

Cette méthode nous permet de nous assurer que nous évaluons la mise en pratique de toute la théorie, l'éducation et la formation.


Initial Teacher Education is most effective when pedagogical theory is combined with both subject knowledge and sufficient classroom practice. Student teachers need to be prepared for collaborative work and career-long professional development, for dealing with diversity in the classrooms and for using digital technologies with confidence.

La formation initiale des enseignants est plus efficace lorsque la théorie pédagogique est combinée avec la connaissance de la matière enseignée et une pratique en classe suffisante Il importe que les futurs enseignants soient préparés au travail de collaboration et à un développement professionnel tout au long de leur carrière, afin d’être à même de gérer la diversité dans les classes et d’utiliser en confiance les technologies numériques.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Senator Martin: Regarding the attachment theory that Senator Cordy raised, an educational psychologist has spoken about the attachment theory.

Le sénateur Martin : Un psychologue scolaire s'est prononcé sur la théorie de l'attachement qu'a mentionnée le sénateur Cordy.


There has been a huge explosion of interest around the world in civic and citizenship education, not only in the educational dimension but also in the dimensions of political and social theory.

L'éducation civique est un sujet qui suscite actuellement énormément d'intérêt dans le monde entier, non seulement en ce qui concerne sa dimension éducative, mais aussi dans le contexte des théories politiques et sociales.


For example, it will encourage rigorous, transparent and replicable testing of open learning environments, open education theories, new business models, open education computational tools, and new and emerging technologies in the educational technologies market-place.

Par exemple, l’initiative encouragera la réalisation d’essais rigoureux, transparents et répétables concernant les environnements d’apprentissage ouverts, les théories éducatives ouvertes, les nouveaux modèles d’activité, les outils informatiques utilisés dans le cadre de l’éducation ouverte et les technologies nouvelles et émergentes sur le marché des technologies éducatives.


A broad consensus has emerged in recent years between public authorities, social partners and the business sector that vocational education and training should be provided through a combination of theory and practice (so-called "apprenticeship", "dual" or "twin-track" learning).

Un large consensus s’est dégagé au cours des dernières années entre les pouvoirs publics, les partenaires sociaux et le monde de l’entreprise, autour du fait que l’enseignement et la formation professionnels devraient être assurés à travers une association entre théorie et pratique (appelée «apprentissage» ou «formation en alternance»).


Moreover, the Polish Minister for Education has refused to condemn this provocative and unscientific approach, thus paving the way for medieval notions which contest a theory confirmed by all scientific data during the last 160 years since it was formulated, and promoting the model used in a significant number of schools in the USA where teaching of the theory of evolution has been replaced, with government encouragement, by various bigoted religious theories.

Le ministre polonais de l’Éducation a refusé, qui plus est, de condamner cette approche antiscientifique provocatrice, ouvrant ainsi la voie à des conceptions moyenâgeuses, lesquelles s’opposent à une théorie confirmée par toutes les données scientifiques des 160 dernières années, depuis qu’elle a été énoncée, et promouvant le modèle en vigueur dans un nombre important d’établissements scolaires des États-Unis, qui, encouragés par le gouvernement, ont substitué à l’enseignement de l’évolutionnisme diverses théories bigotes.


Although in theory this kind of infrastructure is not considered a priority for financing by the Structural Funds, the Commission considered that this establishment had a direct impact on the education of the pupils of the region (since schools use the facilities) as well as on vocational training (since it is to house a section of the CREPS - Regional Physical and Sports Education Centre).

Bien qu'en principe ce genre d'infrastructure ne soit pas considéré prioritaire pour un financement des fonds structurels, les services de la Commission ont considéré que cet établissement avait un impact direct sur la scolarisation des élèves de la région (puisque les écoles utilisent les installations) ainsi que sur la formation professionnelle (puisqu'il doit abriter une section du CREPS- Centre Régional d'Education Physique et Sportive).


w