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Alcoholic hallucinosis
Bad trip
Bummer
Burn-out trip
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Come out of hole
Come out of the hole
Cut the grass under a person's feet
Cut the ground from under somebody's feet
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Dispatch the assigned units
Escort students on a field trip
Escort students on field trips
Escorting students on a field trip
Flip
Flip-out
Jealousy
Out and tripped over
Paranoia
Preempt somebody
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Pull and lower
Pull the rug from under someone
Run in and out
Steal one's thunder
Steal the thunder
Supervise students on a field trip
Take the wind out of somebody's sails
Trip a person's heels
Trip in and out
Trip out
Trip the horses
Turn out the companies required to respond

Traduction de «trip in trip out » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pull and lower [ run in and out | trip in and out ]

remonter et descendre


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]




come out of the hole [ come out of hole | trip out ]

remonter le train de tiges


bad trip | bummer | flip | flip-out

bad trip | flip | mauvais voyage | tripout | voyage désagréable


out and tripped over

sorti et basculé | sorti-basculé


escorting students on a field trip | supervise students on a field trip | escort students on a field trip | escort students on field trips

accompagner des élèves en excursion


dispatch the assigned units | trip the horses | turn out the companies required to respond

faire partir les secours prévus


cut the ground from under somebody's feet [ steal one's thunder | steal the thunder | take the wind out of somebody's sails | preempt somebody | pull the rug from under someone | trip a person's heels | cut the grass under a person's feet ]

couper l'herbe sous les pieds de quelqu'un


burn-out trip

arrêt d'urgence dû à un excès d'échauffement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(23)Recognising that in the North Sea numerous small vessels carry out short fishing trips, the use of prior notification as required by Article 17 of Regulation (EC) 1224/2009 should be extended to cover all vessels with an overall length of eight metres or more, and the prior notifications should be submitted at least one hour before the estimated time of arrival at port.

Compte tenu du fait qu'en mer du Nord opèrent de nombreux petits navires qui effectuent des sorties de pêche de courte durée, il convient que le recours à la notification préalable prévue par l'article 17 du règlement (CE) n° 1224/2009 soit étendu à tous les navires d'une longueur hors tout égale ou supérieure à huit mètres et que les notifications préalables soient présentées au moins une heure avant l’heure estimée d’arrivée au port.


20. Criticises bilateral and regional trade agreements that include provisions which go beyond the WTO's TRIPS Agreement (‘TRIPS-plus’), thus effectively hindering, if not actually limiting, the safeguards established by the 2001 Doha Declaration on TRIPS which asserts the primacy of health over commercial interests; points out the responsibility borne by those countries that put pressure on developing countries to sign such free-trade agreements;

20. critique les accords commerciaux bilatéraux et régionaux qui prévoient des dispositions qui vont au delà des accords ADPIC de l'OMC («ADPIC-plus») et représentent un véritable obstacle – si ce n'est une restriction de facto – aux mesures de sauvegarde fixées par la déclaration de Doha sur les ADPIC afin de garantir la primauté de la santé par rapport aux intérêts commerciaux; souligne la responsabilité des États qui font pression sur les pays en développement pour les inciter à signer ces accords de libre-échange;


20. Criticises bilateral and regional trade agreements that include provisions which go beyond the WTO's TRIPS Agreement (‘TRIPS-plus’), thus effectively hindering, if not actually limiting, the safeguards established by the 2001 Doha Declaration on TRIPS which asserts the primacy of health over commercial interests; points out the responsibility borne by those countries that put pressure on developing countries to sign such free-trade agreements;

20. critique les accords commerciaux bilatéraux et régionaux qui prévoient des dispositions qui vont au delà des accords ADPIC de l'OMC («ADPIC-plus») et représentent un véritable obstacle – si ce n'est une restriction de facto – aux mesures de sauvegarde fixées par la déclaration de Doha sur les ADPIC afin de garantir la primauté de la santé par rapport aux intérêts commerciaux; souligne la responsabilité des États qui font pression sur les pays en développement pour les inciter à signer ces accords de libre-échange;


20. Criticises bilateral and regional trade agreements that include provisions which go beyond the WTO’s TRIPS Agreement (‘TRIPS-plus’), thus effectively hindering, if not actually limiting, the safeguards established by the 2001 Doha Declaration on TRIPS which asserts the primacy of health over commercial interests; points out the responsibility borne by those countries that put pressure on developing countries to sign such free-trade agreements;

20. critique les accords commerciaux bilatéraux et régionaux qui prévoient des dispositions qui vont au delà des accords ADPIC de l'OMC ("ADPIC-plus") et représentent un véritable obstacle – si ce n'est une restriction de facto – aux mesures de sauvegarde fixées par la déclaration de Doha sur les ADPIC afin de garantir la primauté de la santé par rapport aux intérêts commerciaux; souligne la responsabilité des États qui font pression sur les pays en développement pour les inciter à signer ces accords de libre-échange;


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10. Criticises bilateral and regional trade agreements that include provisions which go beyond the WTO's TRIPS Agreement ('TRIPS-plus') effectively hindering if not de facto restricting the safeguards established by the Doha Declaration in order to ensure the primacy of health over commercial interests; points out the responsibility of those countries that put pressure on developing countries to sign such free-trade agreements;

10. critique les accords commerciaux bilatéraux et régionaux qui prévoient des dispositions qui vont au delà des accords ADPIC de l'OMC ("ADPIC-plus"), et représentent un véritable obstacle – si ce n'est une restriction de facto – aux mesures de sauvegarde fixées par la déclaration de Doha afin de garantir la primauté de la santé par rapport aux intérêts commerciaux; souligne la responsabilité des États qui font pression sur les pays en développement pour les inciter à signer ces accords de libre-échange;


The conditions applicable to compulsory licences as set out in paragraph 1 correspond to those in Article 31 of the TRIPS Agreement.

Les conditions applicables aux licences obligatoires repris dans le paragraphe 1 correspondent à celles reprises dans l'article 31 de l'accord ADPIC.


The grounds set out in the provision correspond to the requirements laid down in the national legislations of several Member States, and to those deriving from the Paris Convention and the TRIPS Agreement.

Les motifs repris dans la disposition correspondent aux exigences prévues dans les législations nationales de plusieurs Etats membres ainsi qu'aux exigences qui découlent de la convention de Paris et de l'accord ADPIC.


12. Criticises bilateral and regional trade agreements that include provisions which go beyond the WTO's TRIPS Agreement ('TRIPS-plus') in order to restrict, if not eliminate, the safeguards established by the Doha Declaration to ensure the primacy of health over commercial interests; points out the responsibility of those countries, in particular the United States, that put pressure on developing countries to sign such free-trade agreements;

12. critique les accords commerciaux bilatéraux et régionaux qui comprennent des dispositions qui vont au-delà de l'accord ADPIC de l'OMC ("ADPIC-plus") afin de limiter, voire éliminer, les sauvegardes prévues par la déclaration de Doha pour garantir la primauté de la santé sur les intérêts commerciaux; souligne la responsabilité de ces pays, en particulier les États-Unis, mais font pression sur les pays en développement pour signer de tels accords de libre-échange;


The TRIPS agreement points out that disputes about parallel imports cannot be handled by the WTO.

L’accord sur les ADPIC rappelle que les différends relatifs à ces importations parallèles ne peuvent être traités au sein de l’OMC.


It thus stipulates, in particular, that, during the transitional period, the States must, inter alia, provide scope for shippers to enter into multiple-trip contracts. This means a series of successive trips carried out by one and the same vessel, or providing that single or multiple trips offered consecutively in multiples of two on the turn-and-turnabout basis without having found any taker leave the turn-and-turnabout system and ...[+++]

Elle stipule ainsi notamment que durant la période transitoire, les États membres devront entre autres prévoir pour les chargeurs la possibilité de conclure des contrats aux voyages multiples, c'est-à-dire une série de voyages successifs effectués par un même bateau ou prévoir que les voyages simples ou multiples, proposés consécutivement par deux fois au tour de rôle sans avoir trouvé preneur, sortent du système de tour de rôle et soient librement négociés.




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'trip in trip out' ->

Date index: 2022-11-13
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