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Actuating cylinder
Actuating ram
Actuator
Actuator cylinder
Air actuator
Air motor actuator
Air operator
Air-operated actuator
Central cylinder
Pneumatic actuator
Pneumatic motor actuator
Pneumatic operator
Power cylinder
Power strut
Power unit
Transport equipment
Transport facilities
Vehicle
Vehicle actuated control
Vehicle actuated signalization
Vehicle actuated traffic signals
Vehicle actuation

Traduction de «vehicle actuation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
vehicle actuation | VA,applicable solely to one junction [Abbr.]

adaptativi




vehicle actuated signalization | vehicle actuated traffic signals

commande adaptative des feux de signalisation | commande des signaux par le trafic


vehicle actuated traffic signals | vehicle actuated signalization

commande adaptative des feux de signalisation | commande des signaux par le trafic


vehicle actuated control

commande adaptative | commande par le trafic


vehicle actuated control

commande par le trafic | commande adaptative


vehicle actuated control

commande par le trafic [ commande adaptative ]


pneumatic actuator | air actuator | air motor actuator | air operator | pneumatic motor actuator | pneumatic operator | air-operated actuator

actionneur pneumatique | servomoteur pneumatique


actuating cylinder [ actuating ram | actuator | power strut | power cylinder | power unit | actuator cylinder | central cylinder ]

vérin de commande [ vérin de manœuvre | vérin ]


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

véhicule [ matériel de transport | matériel roulant ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
By way of derogation from the requirements of point 1 and to help motor vehicles or vehicle combinations to move off on slippery ground and to increase the traction of the tyres on these surfaces as well to improve their manoeuvrability, the axle lift device may actuate the lift- or loadable axle(s) of a motor vehicle or semi-trailer to increase or decrease the mass on the driving axle of the motor vehicle, subject to the following conditions:

Par dérogation aux prescriptions du point 1 et pour aider les véhicules à moteur ou les ensembles véhicule-remorque à démarrer sur des surfaces glissantes et augmenter la traction des pneumatiques sur ces surfaces ainsi que pour améliorer la manœuvrabilité, l’élévateur d’essieu peut actionner le ou les essieux relevables ou délestables d’un véhicule à moteur ou d’une semi-remorque afin d’augmenter ou de diminuer la masse sur l’essieu moteur du véhicule, pour autant que les conditions suivantes soient remplies:


From the manufacturers' point of view, the introduction of Intelligent Vehicle Safety Systems based on costly sensors, actuators, electronic components and subsystems increases the manufacturing cost, power consumption and weight, making it also more difficult to meet the environmental requirements imposed to new vehicle production.

Du point de vue des constructeurs, l'introduction de systèmes sécurité automobiles intelligents nécessitant des capteurs, des actionneurs, des composants électroniques et autres sous-systèmes coûteux augmente le coût de fabrication, la consommation d'énergie et le poids des véhicules, de même qu'elle renforce la difficulté de répondre aux contraintes environnementales en matière de production de véhicules neufs.


Today, the electronics sensors, actuators and subsystems for vehicle control, monitoring, safety and comfort comprise some 30% of the vehicles' added value; this is expected to rise to some 40% in 2005.

Aujourd'hui, les capteurs, actionneurs et sous-systèmes électroniques servant à la conduite, à la surveillance, à la sécurité et au confort des véhicules représentent quelque 30% de leur valeur ajoutée, un pourcentage qui devrait atteindre 40% en 2005.


With the development of the more powerful processors, communication technologies, sensors and actuators, more and more of the vehicle control, monitoring and comfort functions are based on ICT.

En raison des progrès réalisés dans le domaine des calculateurs, des technologies des communications, des capteurs et des actionneurs, les fonctions assurant le contrôle, la surveillance et le confort des véhicules sont de plus en plus dépendantes des TIC.


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The development of sensors, actuators and computers has already made possible the widespread introduction of ABS devices and systems to enhance vehicle stability, such as ESP (Electronic Stability Programme) devices which help drivers to keep control of their vehicles in extreme conditions.

Le développement de capteurs, actionneurs et calculateurs adaptés a déjà permis la généralisation de dispositifs ABS et de systèmes renforçant la stabilité des véhicules comme les dispositifs ESP (« Electronic Stability Program »), qui aident le conducteur à conserver le contrôle du véhicule dans des conditions extrêmes.


When the tractor is equipped according to point 2.1.4.1.2 of Annex I, the actuation of the parking braking system on the tractor shall actuate a braking system on the towed vehicle as prescribed in point 3.5.1 In addition, the actuation of the parking braking system may also actuate a braking system on the towed vehicle via the electric control line.

si le tracteur est équipé conformément au point 2.1.4.1.2 de l'annexe I, l'actionnement du système de freinage de stationnement du tracteur doit aussi actionner un système de freinage sur le véhicule tracté comme prescrit au point 3.5.1. En outre, l'actionnement du système de freinage de stationnement peut aussi actionner un système de freinage sur le véhicule tracté par l'intermédiaire de la ligne de commande électrique;


2.1.2. The stopping distance shall be the distance covered by the vehicle from the moment when the driver begins to actuate the control device of the braking system until the moment when the vehicle stops; the initial vehicle speed (v1) shall be the speed at the moment when the driver begins to actuate the control device of the braking system; the initial speed shall not be less than 98 % of the prescribed speed for the test in q ...[+++]

2.1.2. La distance d'arrêt est la distance couverte par le véhicule depuis le moment où le conducteur commence à actionner le dispositif de commande du système de freinage jusqu'au moment où le véhicule s'arrête; la vitesse initiale (v1) du véhicule est la vitesse au moment où le conducteur commence à actionner le dispositif de commande du système de freinage; la vitesse initiale ne doit pas être inférieure à 98 % de la vitesse prescrite pour l'essai en question.


Any vehicle fitted with a service braking system actuated by an energy reservoir shall, where the prescribed secondary braking performance cannot be obtained by means of this braking system without the use of stored energy, be provided with a warning device — in addition to a pressure gauge where fitted — giving an optical or acoustic signal when the stored energy in any part of the system falls to a value at which, without recharging of the reservoir and irrespective of the loading conditions of the vehicle, it shall be possible to apply the service braking system control device a fifth time after four full-stroke actuations ...[+++]

Tout véhicule équipé d'un système de freinage de service alimenté par un réservoir d'énergie doit être muni, s'il est impossible d'obtenir avec ce frein l'efficacité prescrite pour le freinage de secours sans faire usage de l'énergie accumulée, d'un dispositif d'alarme en sus du manomètre éventuel. Ce dispositif d'alarme signale optiquement ou acoustiquement que, dans une partie de l'installation, l'énergie accumulée est tombée à une valeur telle que, sans réalimentation du réservoir et quel que soit l'état de charge du véhicule, il doit rester possible, ...[+++]


1.3.1. If towed vehicles are equipped with energy storage devices (energy reservoirs), they shall be such that, after eight full-stroke actuations of the tractor's service braking system, the energy level supplied to the operating members using the energy, does not fall below a level equivalent to one-half of the figure obtained at the first brake application and without actuating either the automatic or the parking braking system of the towed vehicle.

1.3.1. Si des véhicules tractés sont équipés de dispositifs de stockage d'énergie (réservoirs d'énergie), ils doivent être tels qu'après huit actionnements à fond de course du système de freinage de service du tracteur, le niveau d'énergie fourni aux organes utilisateurs ne descende pas en dessous de la moitié de la valeur obtenue lors du premier freinage et sans actionnement ni du système de freinage automatique, ni du système de freinage de stationnement du véhicule tracté.


1.3.1. Reservoirs fitted to towed vehicles shall be such that after eight full-stroke actuations of the tractor's service braking system, the pressure supplied to the operating parts using it does not fall below a level equivalent to one-half of the figure obtained at the first brake application and without actuating either the automatic or the parking braking system of the towed vehicle.

1.3.1. Les réservoirs des véhicules tractés doivent être tels qu'après huit actionnements à fond de course du système de freinage de service du tracteur, la pression délivrée aux organes utilisateurs ne descende pas en dessous de la moitié de la valeur obtenue pendant le premier freinage et sans actionnement ni du système de freinage automatique, ni du système de freinage de stationnement du véhicule tracté.




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Date index: 2022-11-30
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