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Actual velocity
Actual velocity of ground water
All-burnt velocity
Average interstitial velocity
Burn-out velocity
Burnout velocity
Burnt velocity
Current velocity
Effective velocity
Effective velocity of ground water
Field ground-water velocity
Field velocity
Field velocity of ground water
Flow velocity
Phase velocity
Reference particle velocity
Reference velocity pressure
Stream velocity
True velocity
True velocity of ground water
VREF
Velocity reference
Wave celerity
Wave propagation velocity
Wave velocity

Traduction de «velocity reference » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
velocity reference | VREF

vitesse de référence en approche


effective velocity of ground water | actual velocity of ground water | true velocity of ground water | field velocity of ground water | effective velocity | actual velocity | true velocity | field velocity

vitesse réelle de l'eau souterraine en zone saturée | vitesse réelle


average interstitial velocity | effective velocity | field velocity | field ground-water velocity | true velocity

vitesse effective


reference velocity pressure

pression dynamique de référence


reference particle velocity

vitesse acoustique de référence


actual velocity | effective velocity | field velocity | true velocity

vitesse réelle


burn-out velocity [ burnout velocity | all-burnt velocity | burnt velocity ]

vitesse de fin de combustion


phase velocity | wave celerity | wave propagation velocity | wave velocity

célérité de l'onde


current velocity | flow velocity | stream velocity

vitesse d'écoulement | vitesse du courant


flow velocity | current velocity | stream velocity

vitesse d'écoulement | vitesse du courant
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) Subject to subsection (3), every Class H ship not over 45.7 m in length that is a tanker shall have a minimum of one combination solid stream and water fog nozzle on deck exclusive of those required for the machinery spaces and the nozzle shall be capable of producing a solid stream or a high velocity fog and of being shut off, and, in addition, one applicator equipped with a low velocity water fog tip capable of being attached directly to the nozzle or the hose shall be provided and the fog nozzles and applicators referred to herein shall be ...[+++]

(2) Sous réserve du paragraphe (3), sur tout navire de la classe H d’une longueur d’au plus 45,7 m, qui est un navire-citerne, il y aura sur le pont au moins un ajutage combiné à jet compact et à jet de poussière d’eau, à l’exclusion de ceux qui sont exigés pour la tranche des machines.


(3) Subject to subsection (4), in every Class G ship that is a tanker a minimum of three combination solid stream and water fog nozzles shall be carried on deck exclusive of those required for the machinery spaces and the nozzles shall be capable of producing a solid stream or a high velocity fog and of being shut off, and, in addition, three applicators equipped with a low velocity water fog tip capable of being attached directly to the nozzle or the hose shall be provided and the fog nozzles and applicators referred to herein shall be ...[+++]

(3) Sous réserve du paragraphe (4), sur tout navire de la classe G qui est un navire-citerne, il y aura sur le pont au moins trois ajutages combinés à jet compact et à jet de poussière d’eau, à l’exclusion de ceux qui sont exigés pour la tranche des machines, et ces ajutages devront pouvoir produire un jet compact ou une poussière d’eau à grande vitesse et pouvoir être fermés et, en outre, il y aura trois applicateurs munis d’un bec producteur de poussière d’eau à faible vitesse et pouvant être fixés directement sur l’ajutage ou sur la manche, et les ajutages et applicateurs producteurs de poussière d’eau seront situés dans les parties d ...[+++]


(4) Subject to subsection (5), in every Class H ship over 45.7 m in length that is a tanker a minimum of two combination solid stream and water fog nozzles shall be carried on deck exclusive of those required for the machinery spaces and the nozzles shall be capable of producing a solid stream or a high velocity fog and of being shut off, and, in addition, two applicators equipped with a low velocity water fog tip capable of being attached directly to the nozzle or the nose shall be provided and the fog nozzles and applicators referred to herein shall be ...[+++]

(4) Sous réserve du paragraphe (5), sur tout navire de la classe H d’une longueur de plus de 45,7 m, qui est un navire-citerne, il y aura sur le pont au moins deux ajutages combinés à jet compact et à jet de poussière d’eau, à l’exclusion de ceux qui sont exigés pour la tranche des machines, et ces ajutages devront pouvoir produire un jet compact ou une poussière d’eau à grande vitesse et pouvoir être fermés et, en outre, il y aura deux applicateurs munis d’un bec producteur de poussière d’eau à faible vitesse et pouvant être fixés directement sur l’ajutage ou sur la manche. Les ajutages et applicateurs seront situés dans les parties du ...[+++]


That CN rail network I referred to of course gives us unparalleled transit times, so when the container is offloaded here and we track every box in terms of its velocity, how long it takes, the dwell time on the terminal to get from the ship onto the railcar and for the railcar to get inland and headed to its destination, that is an extremely impressive time.

Le réseau ferroviaire du CN dont j'ai parlé, bien sûr, nous permet d'assurer des délais de transit inégalés, alors, lorsque le conteneur est déchargé ici et que nous suivons la vitesse de transit de chaque boîte — le délai nécessaire —, à partir du temps d'attente au terminal, pour que la marchandise soit chargée dans le wagon, jusqu'à ce que le wagon arrive à l'intérieur des terres pour se rendre à destination, le délai est extrêmement impressionnant.


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Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels sont tous les produits chimiques volatiles, polluants organiqu ...[+++]


4.6. The required impact velocity and the angle of impact are determined from Figures 4 and 5 with reference to the vertical height of the intended impact position on the Frontal Protection System Leading Edge Reference Line and the Frontal Protection System Lead.

4.6. La vitesse d’impact requise et l’angle d’impact sont déterminés à partir des figures 4 et 5, compte tenu de la hauteur verticale du point d’impact prévu sur la ligne de référence du bord avant et la partie antérieure du système de protection frontale.


4.7. The required impact velocity and the direction of impact shall be determined from Figures 4 and 5 with reference to the values of bonnet leading edge height and bumper lead determined in point 4.6.3.

4.7. Il convient de déterminer, d’après les figures 4 et 5, la vitesse d’impact requise et la direction de l’impact, en prenant pour référence les valeurs obtenues pour la hauteur du bord avant du capot et pour la partie antérieure du pare-chocs conformément au point 4.6.3.


High velocity refers to nozzle-exit gas velocity exceeding 750 m/s calculated at 293 K (20 °C) at 0,1 MPa.

Par grande vitesse, on entend une vitesse du gaz à la sortie du chalumeau supérieure à 750 m/s, calculée à 293 K (20 °C) et à une pression de 0,1 MPa.


v: is the test velocity referred to in 3.3. expressed in m/s

v: est la vitesse d'essai visée au point 3.3, exprimée en m/s,


A displacement with regard to the time axis of the reference curve may be used to obtain the structure velocity inside the corridor.

Un décalage par rapport à l'axe du temps de la courbe de référence peut être utilisé pour obtenir la vitesse de la structure à l'intérieur du couloir.




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'velocity reference' ->

Date index: 2021-07-07
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