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Apply the FUA concept
Apply the concept of Flexible Use of Airspace
Audio-visual approach
Audio-visual method
Audio-visual structuro-global method
Comprehensive Health and Medical Concept
Determine concepts visually
Determine visual concepts
Ensure effective implementation of the FUA concept
Establish the best way to project a concept
Gear mechanical indicator
Gear visual down lock
Gear visual indicator
Health and medical concept for EU-led CSDP missions
Implement the concept of flexible use of airspace
Person with a visual disability
Person with a visual impairment
Think of the best way to convey a visual concept
Translate requirement concepts into visual design
VECP
Visual concept
Visual down lock indicator
Visual evoked cortical potential
Visual evoked potential
Visual evoked response
Visually disabled
Visually disabled person
Visually evoked cortical potential
Visually evoked potential
Visually evoked response
Visually impaired
Visually impaired person

Traduction de «visual concept » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


determine concepts visually | think of the best way to convey a visual concept | determine visual concepts | establish the best way to project a concept

définir des concepts visuels


translate requirement concepts into visual design

traduire les exigences en conception visuelle


apply the FUA concept | ensure effective implementation of the FUA concept | apply the concept of Flexible Use of Airspace | implement the concept of flexible use of airspace

appliquer le concept de gestion souple de l'espace aérien


person with a visual impairment | visually impaired person | person with a visual disability | visually disabled person | visually impaired | visually disabled

personne ayant une déficience visuelle | déficient visuel | déficiente visuelle | handicapé visuel | handicapée visuelle | personne handicapée visuelle | handicapé de la vue | handicapée de la vue | malvoyant | malvoyante | personne malvoyante


person with a visual impairment [ visually impaired person | person with a visual disability | visually disabled person | visually impaired | visually disabled ]

personne ayant une déficience visuelle [ malvoyant | personne malvoyante | personne ayant un handicap visuel ]


visually evoked cortical potential [ VECP | visual evoked cortical potential | visual evoked response | visually evoked potential | visual evoked potential | visually evoked response ]

potentiel évoqué visuel


Comprehensive Health and Medical Concept | Comprehensive Health and Medical Concept for EU-led Crisis Management Missions and Operations | health and medical concept for EU-led CSDP missions

concept global dans le domaine sanitaire et médical | concept global dans le domaine sanitaire et médical pour les missions et opérations de gestion de crises dirigées par l'UE


gear mechanical indicator | gear visual indicator | gear visual down lock | visual down lock indicator

indicateur mécanique de verrouillage train sorti


audio-visual method | audio-visual approach | audio-visual structuro-global method

méthode audio-visuelle | méthode structuro-globale audio-visuelle | méthode audio-visuelle structuro-globale | méthode audio-visuelle intégrée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Notwithstanding ORO.FC.145(a)(2), for operations of other-than complex motor-powered helicopters by day and over routes navigated by reference to visual landmarks and performance class B aeroplanes, the check may be conducted by a suitably qualified commander nominated by the operator, trained in CRM concepts and the assessment of CRM skills.

Nonobstant le point ORO.FC.145 a) 2), dans le cas de l'exploitation d'hélicoptères motorisés autres que complexes de jour et sur des routes exploitées par repérage visuel au sol, ainsi que d'avions de classe de performances B, un commandant de bord disposant des qualifications requises, désigné par l'exploitant et formé aux concepts CRM et à l'évaluation des compétences CRM, peut procéder au contrôle.


4. Urges the Commission to adopt a concrete, innovative and forward-looking line in its reform of legislation on ICT, which must be regarded as a considerably broader concept than is the case in the Commission’s communication and which must include the rights of consumers and users; considers that any further proposals should contain clear definitions of the terms ‘information society services’, ‘media’, ‘media services’ and ‘audio-visual services’ used by the Commission;

4. invite la Commission à suivre une ligne concrète, innovatrice et anticipatrice dans la rénovation de la législation communautaire en matière de TIC, lesquelles doivent être considérées comme constituant un ensemble bien plus large que sa communication ne l'envisage et inclure les droits des consommateurs et usagers; estime qu'il est indispensable, dans l'optique d'autres propositions, que les notions utilisées par la Commission – "services de la société de l'information", "médias", "services des médias" et "services audiovisuels" – soient définies avec précision;


4. Urges the Commission to adopt a concrete, innovative and forward-looking line in its reform of legislation on ICT, which must be regarded as a considerably broader concept than is the case in the Commission's communication and which must include the rights of consumers and users; considers that any further proposals should contain clear definitions of the terms "information society services", "media", "media services" and "audio-visual services" used by the Commission;

4. invite la Commission à suivre une ligne concrète, innovatrice et anticipatrice dans la rénovation de la législation communautaire en matière de TIC, lesquelles doivent être considérées comme constituant un ensemble bien plus large que sa communication ne l'envisage et inclure les droits des consommateurs et usagers; estime qu'il est indispensable, dans l'optique d'autres propositions, que les notions utilisées par la Commission – "services de la société de l'information", "médias", "services des médias" et "services audiovisuels" – soient définies avec précision;


The adoption of detailed rules relating to visual inspections calls for the concepts of visible parasites and visual inspection to be defined and the type and frequency of the observations to be determined.

L'adoption de règles détaillées concernant les contrôles visuels implique que soient déterminés les concepts de parasites visibles et de contrôle visuel, ainsi que le type et la fréquence de ces contrôles.


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(10) In order to bring the Regulation into line with developments in data processing, in which the European Health Insurance Card is an essential element as it is intended in the long term to constitute an electronic medium readable in all Member States, certain Articles of Regulation (EEC) No 574/72 should be amended to cover the concept of document as any content whatever its medium, written on paper or stored in electronic form or as a sound or visual or audiovisual recording,

(10) Pour mettre le règlement précité en phase avec l'évolution des techniques de traitement de l'information, dont la carte européenne d'assurance maladie est un élément essentiel puisqu'elle a vocation à terme à constituer un support électronique lisible dans tous les États membres, il convient d'adapter certains articles du règlement (CEE) n° 574/72 pour viser la notion de "document" entendue comme visant tout contenu quel que soit son support, à savoir support papier, support électronique, enregistrement sonore, visuel ou audiovisuel, ...[+++]


(10) In order to bring the Regulation into line with developments in data processing, in which the European Health Insurance Card is an essential element as it is intended in the long term to constitute an electronic medium readable in all Member States, certain Articles of Regulation (EEC) No 574/72 should be amended to cover the concept of document as any content whatever its medium, written on paper or stored in electronic form or as a sound or visual or audiovisual recording,

(10) Pour mettre le règlement précité en phase avec l'évolution des techniques de traitement de l'information, dont la carte européenne d'assurance maladie est un élément essentiel puisqu'elle a vocation à terme à constituer un support électronique lisible dans tous les États membres, il convient d'adapter certains articles du règlement (CEE) n° 574/72 pour viser la notion de "document" entendue comme visant tout contenu quel que soit son support, à savoir support papier, support électronique, enregistrement sonore, visuel ou audiovisuel, ...[+++]


(10) In order to bring the Regulation into line with developments in data processing, of which the European card is an essential element as it is intended in the long term to constitute an electronic medium readable in all Member States, the wording of Articles 2 and 117 of Regulation (EEC) No 574/72 must be amended to cover the concept of "document" as "any content whatever its medium, written on paper or stored in electronic form or as a sound, visual or audiovisual recording",

(10) Pour mettre le règlement en phase avec l'évolution des techniques de traitement de l'information, dont la carte européenne est un élément essentiel puisqu'elle a vocation à terme à constituer un support électronique lisible dans tous les États membres, il convient d'adapter le libellé des articles 2 et 117 du règlement (CEE) n° 574/72 pour viser la notion de "document" entendu comme "tout contenu quel que soit son support, à savoir support papier, support électronique, enregistrement sonore, visuel ou audiovisuel",


13. Urges the Member States to offer their citizens sufficient free Internet time to enable them to acquaint themselves with the services offered by e-Government and to carry out their civil activities as part of a network, which may help to increase the participation of girls and women; urges them to ensure that services are clearly described on the Internet and freely available to citizens without obstacles; urges the Commission to research possibilities of developing voice driven services for user groups with special needs; urges the Commission, the Member States and national authorities to develop, with manfacturers, an action plan to actively promote the uptake of this and other technical solutions for people with he ...[+++]

13. encourage les États membres à fournir à la population suffisamment d'accès gratuit à Internet pour qu'elle puisse se familiariser avec les services de l'administration en ligne et exercer sa citoyenneté sur le réseau, ce qui peut contribuer à accroître la participation des jeunes filles et des femmes; les invite à s'assurer que les services sont clairement identifiables sur Internet et qu'ils sont disponibles sans obstacles pour les utilisateurs; invite la Commission à étudier les possibilités de développer des services à commande vocale pour les groupes d'utilisateurs ayant des besoins particuliers; invite la Commission, les États membres et les autorités nationales à élaborer un plan d'action permettant de promouvoir activement ave ...[+++]


13. Urges the EU Member States to offer their citizens sufficient free Internet time to enable them to acquaint themselves with the services offered by eGovernment and carry out their civil activities as part of a network, which may help to increase the participation of girls and women; urges them to ensure that services are clearly described on the Internet and freely available to citizens without obstacles; urges the Commission to research possibilities of developing voice-driving services for user groups with special needs; urges the Commission, the Member States and national authorities to develop an action plan to actively promote the uptake of this and other technical solutions for people with hearing and ...[+++]

13. encourage les États membres à fournir à la population suffisamment d'accès gratuit à Internet pour qu'elle puisse se familiariser avec les services de l'administration en ligne et exercer sa citoyenneté sur le réseau, ce qui peut contribuer à accroître la participation des jeunes filles et des femmes; les invite à s'assurer que les services sont clairement identifiables sur Internet et qu'ils sont disponibles sans obstacles pour les utilisateurs; invite la Commission à étudier les possibilités de développer des services à commande vocale pour les groupes d'utilisateurs ayant des besoins particuliers; invite la Commission, les États membres et les autorités nationales à élaborer un plan d'action permettant de promouvoir activement ave ...[+++]


ex90.21 | Instruments, apparatus or models designed solely for demonstrational purposes (for example, in education or exhibition), unsuitable for other uses: Patterns, models and wall charts of an educational, scientific or cultural character, designed solely for demonstration and educationMock-ups or visualizations of abstract concepts such as molecular structures or mathematical formulae |

ex 90.21 | Instruments, appareils et modèles conçus pour la démonstration dans l'enseignement, dans les expositions, etc., non susceptibles d'autres emplois Modèles, maquettes et tableaux muraux de caractère éducatif, scientifique ou culturel destinés exclusivement à la démonstration et à l'enseignementMaquettes ou modèles visuels réduits de concepts abstraits tels que structures moléculaires ou formules mathématiques |


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