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Central visual ray
EVLOS
Extended line of sight
Extended visual line of sight
Gear mechanical indicator
Gear visual down lock
Gear visual indicator
Liaise with appropriate staff for visual display
Liaison with appropriate staff for visual display
Line of direction
Line of sight
Person with a visual disability
Person with a visual impairment
Principal visual ray axis
Visual down lock indicator
Visual line
Visual line of position on land
Visual line status indication
Visual transmission lines
Visually disabled
Visually disabled person
Visually impaired
Visually impaired person
Work with appropriate staff for visual display

Traduction de «visual line » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
extended visual line of sight [ EVLOS | extended line of sight ]

visibilité directe étendue


visual line of position on land

ligne de position déterminée par observation visuelle




visual line status indication

affichage de l'état des lignes




line of direction [ central visual ray | line of sight | principal visual ray axis ]

rayon principal


visual transmission lines

lignes de transmission par voie optique


liaison with appropriate staff for visual display | work together with appropriate staff for visual display | liaise with appropriate staff for visual display | work with appropriate staff for visual display

assurer la liaison avec le personnel concerné par une présentation visuelle


person with a visual impairment | visually impaired person | person with a visual disability | visually disabled person | visually impaired | visually disabled

personne ayant une déficience visuelle | déficient visuel | déficiente visuelle | handicapé visuel | handicapée visuelle | personne handicapée visuelle | handicapé de la vue | handicapée de la vue | malvoyant | malvoyante | personne malvoyante


gear mechanical indicator | gear visual indicator | gear visual down lock | visual down lock indicator

indicateur mécanique de verrouillage train sorti
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
B. whereas technology developed primarily for military purposes is now being applied commercially, pushing legislative boundaries; whereas today RPAS used in a professional context also provide significant benefits for different civil uses, the added value of which increases with the distance between the aircraft and the remote pilot (BVLOS (beyond-visual-line-of-sight) operations); whereas RPAS applications, which are highly varied and could extend to still more fields in the future, can be used, for example, for safety inspections and monitoring of infrastructure (rail tracks, dams, and power facilities), assessing natural disasters, (environmentally responsible) precision farming operations and media production, airborne thermography, ...[+++]

B. considérant que cette technologie, développée au départ à des fins essentiellement militaires, est désormais appliquée à des fins commerciales, ce qui repousse les limites législatives; que les systèmes d'aéronefs télépilotés utilisés dans un cadre professionnel offrent aujourd'hui des avantages considérables pour différents usages civils dont la valeur ajoutée augmente avec la distance entre l'appareil et le télépilote (vols "hors vue"); que ces usages, extrêmement variés et pouvant encore se développer à l'avenir, incluent notamment les inspections de sécurité et le contrôle des infrastructures (voies de chemin de fer, barrages et centrales de production d'électricité), l'évaluation des catastrophes naturelles, les travaux agricoles ...[+++]


2. The aircraft must be kept within the visual line of sight (normally taken to be within 1,640ft horizontally and 400ft vertically) of its remote pilot (i.e. the ‘person in charge’ of it).

2. Le télépilote, c'est-à-dire la personne qui contrôle l'aéronef, doit le faire circuler en vue directe, ce qui correspond habituellement à un périmètre allant jusqu'à 1 640 pieds horizontalement et 400 pieds verticalement.


32. Underlines that RPAS flying beyond visual line of sight (BVLOS) must be equipped with ‘detect-and-avoid’ technology in order to detect aircraft using the same airspace, ensuring that RPAS do not put at risk the safety of manned aircraft, and in addition, take into account densely-populated areas, no-fly zones, such as airports, power plants, nuclear and chemical plants, and other critical infrastructure; urges therefore the Commission to provide for the necessary research and development budgets through the SESAR Joint Undertaking;

32. souligne que les systèmes d'aéronefs télépilotés en vol "hors vue" doivent être équipés d'une technologie de détection et d'évitement leur permettant de détecter les aéronefs utilisant le même espace aérien afin que les systèmes d'aéronefs télépilotés ne mettent pas en péril la sécurité des aéronefs avec pilote et, en outre, tiennent compte des zones densément peuplées ainsi que des zones d'exclusion aérienne comme les aéroports, les centrales électriques, les centrales nucléaires, les installations chimiques ou d'autres infrastructures critiques; incite dès lors la Commission à prévoir les budgets nécessaires en matière de recherche et de développement ...[+++]


B. whereas technology developed primarily for military purposes is now being applied commercially, pushing legislative boundaries; whereas today RPAS used in a professional context also provide significant benefits for different civil uses, the added value of which increases with the distance between the aircraft and the remote pilot (BVLOS (beyond-visual-line-of-sight) operations); whereas RPAS applications, which are highly varied and could extend to still more fields in the future, can be used, for example, for safety inspections and monitoring of infrastructure (rail tracks, dams, and power facilities), assessing natural disasters, (environmentally responsible) precision farming operations and media production, airborne thermography, ...[+++]

B. considérant que cette technologie, développée au départ à des fins essentiellement militaires, est désormais appliquée à des fins commerciales, ce qui repousse les limites législatives; que les systèmes d'aéronefs télépilotés utilisés dans un cadre professionnel offrent aujourd'hui des avantages considérables pour différents usages civils dont la valeur ajoutée augmente avec la distance entre l'appareil et le télépilote (vols "hors vue"); que ces usages, extrêmement variés et pouvant encore se développer à l'avenir, incluent notamment les inspections de sécurité et le contrôle des infrastructures (voies de chemin de fer, barrages et centrales de production d'électricité), l'évaluation des catastrophes naturelles, les travaux agricoles ...[+++]


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32. Underlines that RPAS flying beyond visual line of sight (BVLOS) must be equipped with ‘detect-and-avoid’ technology in order to detect aircraft using the same airspace, ensuring that RPAS do not put at risk the safety of manned aircraft, and in addition, take into account densely-populated areas, no-fly zones, such as airports, power plants, nuclear and chemical plants, and other critical infrastructure; urges therefore the Commission to provide for the necessary research and development budgets through the SESAR Joint Undertaking;

32. souligne que les systèmes d'aéronefs télépilotés en vol "hors vue" doivent être équipés d'une technologie de détection et d'évitement leur permettant de détecter les aéronefs utilisant le même espace aérien afin que les systèmes d'aéronefs télépilotés ne mettent pas en péril la sécurité des aéronefs avec pilote et, en outre, tiennent compte des zones densément peuplées ainsi que des zones d'exclusion aérienne comme les aéroports, les centrales électriques, les centrales nucléaires, les installations chimiques ou d'autres infrastructures critiques; incite dès lors la Commission à prévoir les budgets nécessaires en matière de recherche et de développement ...[+++]


In accordance with the Council Recommendation 98/560/EC of 24 September 1998 [9] on the development of the competitiveness of the European audio-visual and information services industry by promoting national frameworks aimed at achieving a comparable and effective level of protection of minors and human dignity, the Commission also examines the measures taken by the Member States, in particular in the area of self regulation to promote the establishment of an environment of confidence in the fight against the distribution of illegal contents as regards human dignity in audio-visual and on-line ...[+++]

Conformément à la recommandation 98/560/CE du Conseil du 24 septembre 1998 [9] concernant le développement de la compétitivité de l'industrie européenne des services audiovisuels et d'information par la promotion de cadres nationaux visant à assurer un niveau comparable et efficace de protection des mineurs et de la dignité humaine, la Commission examine aussi les mesures prises par les États membres, en particulier dans le domaine de l'autorégulation, afin de favoriser la création d'un climat de confiance dans la lutte contre la diffusion de contenus illicites portant atteinte à la dignité humaine dans les services audiovisuels et les se ...[+++]


‘runway visual range (RVR)’ means the range over which the pilot of an aircraft on the centre line of a runway can see the runway surface markings or the lights delineating the runway or identifying its centre line.

«portée visuelle de piste (RVR)», la distance jusqu’à laquelle le pilote d’un aéronef placé sur l’axe de piste peut voir les marques ou les feux qui délimitent la piste ou qui balisent son axe.


Tables: bi-dimensional organisation of information is highly visual, and current assistive interfaces transcribe it in a line-by-line reading.

Tableaux: la présentation des informations en deux dimensions est éminemment visuelle, et les interfaces d'assistance actuelles la restituent par une lecture linéaire.


An exchange forum (including an on-line forum) will be set up, taking account of the potential of the Internet for audio-visual dissemination [15], to pursue reflections on the scientific content of multimedia tools.

Un forum d'échange (y compris électronique) sera mis en place, prenant en compte le potentiel d'Internet pour la diffusion audiovisuelle [15], afin de poursuivre la réflexion sur le contenu scientifique des outils multimédias.


It is virtually impossible to have new overhead transmission lines accepted, they say, because of public concern about health risks from electromagnetic fields, ecological and visual impacts.

Celles-ci prétendent qu'il est virtuellement impossible de faire accepter de nouvelles lignes de transport aériennes en raison de l'inquiétude du public concernant leur impact écologique et visuel et les risques que représentent les champs électromagnétiques pour la santé.


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