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Accident at work
Accident prevention and flight safety programme
Accident to manned kite in flight
Accident to powered aircraft in flight
After-flight check
After-flight inspection
Air flight accident insurance
Aircraft accident
Fall from aircraft in flight
Flight accident
Flight accident insurance
Flight-accident
Industrial accident
Industrial injury
Non-flight accident
Occupational accident
Occupational injury
Post-flight check
Post-flight inspection
Professional accident
Work accident
Work injury

Traduction de «flight accident » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
flight accident insurance [ air flight accident insurance ]

assurance-accident de vol aérien




aircraft accident | flight accident

accident d'aviation




Accident to powered aircraft in flight

accident d'un avion motorisé en vol


Accident to manned kite in flight

accident de cerf-volant équipé en vol


accident prevention and flight safety programme

prévention des accidents et programme de sécurité en vol


industrial accident | occupational injury | work injury | industrial injury | accident at work | work accident | occupational accident | professional accident

accident du travail | accident de travail | accident professionnel




post-flight check | post-flight inspection | after-flight check | after-flight inspection

inspection après vol | vérification après vol | visite après vol
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
That is predicted to be an increase of 40 to 50 flight accidents over the course of four years.

On prévoit donc une augmentation de 40 à 50 accidents en vol sur quatre ans.


With the objective to improve the overall performance of flight recorders and to facilitate the recovery of an aircraft and its flight recorders after an accident over water, several safety improvements to the current requirement have been put forward by the International Civil Aviation Organisation (ICAO).

Soucieuse d'améliorer les performances globales des enregistreurs de vol et de faciliter la récupération d'un aéronef et de ses enregistreurs de vol après un accident en mer, l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) a proposé d'apporter à l'exigence en vigueur une série d'améliorations relatives à la sécurité.


‘serious incident’ means an incident involving circumstances indicating that there was a high probability of an accident and is associated with the operation of an aircraft, which in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked, or in the case of an unmanned aircraft, takes place between the time the aircraft is ready to move with the purpose of flight until such time it comes to rest at the end of the flight ...[+++]

«incident grave», un incident dont les circonstances indiquent qu’il y a eu une forte probabilité d’accident, qui est lié à l’utilisation d’un aéronef et qui, dans le cas d’un aéronef avec pilote, se produit entre le moment où une personne monte à bord avec l’intention d’effectuer un vol et le moment où toutes les personnes qui sont montées dans cette intention sont descendues ou qui, dans le cas d’un aéronef sans pilote, se produit entre le moment où l’aéronef est prêt à manœuvrer en vue du vol et le moment où il s’immobilise à la fin du vol et où le système de propulsion principal est arrêté.


‘accident’ means an occurrence associated with the operation of an aircraft which, in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked, or in the case of an unmanned aircraft, takes place between the time the aircraft is ready to move with the purpose of flight until such time it comes to rest at the end of the flight and the primary propulsion system is shut down, in which:

«accident», un événement lié à l’utilisation d’un aéronef qui, dans le cas d’un aéronef avec pilote, se produit entre le moment où une personne monte à bord avec l’intention d’effectuer un vol et le moment où toutes les personnes qui sont montées dans cette intention sont descendues ou, dans le cas d’un aéronef sans équipage, entre le moment où l’aéronef est prêt à manœuvrer en vue du vol et le moment où il s’immobilise à la fin du vol et où le système de propulsion principal est arrêté, et au cours duquel:


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Progress on research into both the real-time tracking of aircraft and the possibility of accessing flight-recorder information without the flight recorder being physically present should be encouraged to improve the tools available to investigators for determining the causes of accidents and to enhance capabilities for preventing recurrent incidents.

Il convient d’encourager les progrès de la recherche, à la fois en matière de localisation en temps réel des aéronefs et d’accès aux informations contenues dans les enregistreurs de vol sans que leur présence physique soit nécessaire, afin d’améliorer les moyens dont disposent les enquêteurs pour déterminer les causes des accidents et de renforcer le potentiel de prévention des incidents récurrents.


As to other evidence internationally, in the U.S., in the inquiry into the accident involving TWA flight 843, the National Transportation Safety Board said the evacuation of the airplane occurred within two minutes, and the speed in evacuating 292 passengers and crew from the airplane was complemented by TWA's requirement for nine flight attendants, which is actually higher than the FAA minimum.

Quant aux autres données internationales, aux États-Unis, dans le cadre de l'enquête sur l'écrasement du vol 843 de la TWA du National Transportation Safety Board, on a découvert que l'évacuation s'était faite en deux minutes et que la rapidité de l'évacuation des 292 passagers et membres d'équipage avait été rehaussée par la politique d'affectation de neuf agents de bord de la TWA, nombre supérieur à l'exigence minimale de la FAA.


My point is simply this. Given that Transport Canada's own documents indicate that there is a clear difference in safety standards, if we make those changes to flight attendant ratios, will you commit today to not making any changes to flight attendant ratios until we receive that Transportation Safety Board report on the Air France accident?

Comme les documents émanant de Transports Canada indiquent qu'une modification du ratio d'agents de bord aura des répercussions évidentes sur les normes en matière de sécurité, êtes-vous prêts à vous engager aujourd'hui à ne pas procéder à la modification du ratio d'agents de bord tant que nous n'aurons pas reçu le rapport du Bureau de la sécurité des transports sur l'accident d'Air France?


Since we're touching on the training for flight attendants, I'm curious about what Transport Canada views as an acceptable number of flight attendants to ensure passenger safety in the time of an accident or some kind of a situation happening on a flight. Do they think it's reasonable that one flight attendant look after 40 passengers, 50 passengers, 40 passengers consisting of 10 kids, 12 seniors, whatever?

Comme nous parlons de la formation des agents de bord, j'aimerais savoir quel est, d'après Transports Canada, le nombre d'agents de bord qui est acceptable pour assurer la sécurité des passagers quand survient un accident ou un autre problème pendant le vol. Pense-t-il qu'il est raisonnable qu'un agent de bord s'occupe de 40 ou 50 passagers, de 40 passagers dont 10 enfants et 12 personnes âgées, par exemple?


(c) the flight crew and attendants on emergency or rescue flights and other helpers in the event of disaster or accident;

c) l'équipage et les accompagnateurs d'un vol d'assistance ou de sauvetage et d'autres personnes assurant les secours en cas de catastrophes et d'accidents;


Consideration of amendments by the House of Commons to Bill S-2, An Act to amend the Canadian Transportation Accident Investigation and Safety Board Act and to make a consequential amendment to another Act: Page 9, clause 17: Strike out lines 5 and 6 and substitute the following: " (i) the flight deck of an aircraft," Page 9, clause 17, Strike out lines 16 and 17 and substitute the following: " ing personnel, on the flight deck of the aircraft, on" . The Honourable Senator Rompkey, P.C., moved, seconded by the Honourable Senator Cool ...[+++]

Étude des amendements apportés par la Chambre des communes au projet de loi S-2, Loi modifiant la Loi sur le Bureau canadien d'enquête sur les accidents de transport et de la sécurité des transports et une autre loi en conséquence : Page 9, article 17 : Remplacer les lignes 5 et 6 par ce qui suit : « par la passerelle ou toute salle de » Page 9, article 17 : Remplacer les lignes 12 et 13 par ce qui suit : « aéronefs, navire, locomotive ou pipeli- » L'honorable sénateur Rompkey, c.p., propose, appuyé par l'honorable sénateur Cools, que le Sénat agrée les amendements apportés par la Chambre des communes à ce projet de loi sans amendement; ...[+++]




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'flight accident' ->

Date index: 2021-06-30
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