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Administrative Policy Deregulation
Arts administrator
Arts worker
Book medical appointments
Cultural policy director
Cultural policy officer
Deregulation policy
Develop cancellation policies
Ensure proper appointment administration
Handle appointment administration
MAP
MAP 2000
MPPA
Master in Public Policy and Administration
Modernisation of Administration and Personnel Policy
Modernisation of Administration and Personnel for 2000
Policy administration professionals

Traduction de «Administrative Policy Deregulation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Administrative Policy Deregulation

Déréglementation de la politique administrative


Competition Policy/Deregulation Group Workshop

Atelier sur la politique de la concurrence et la déréglementation




Master in Public Policy and Administration [ MPPA | Master of Arts in Public Policy and Public Administration ]

maîtrise en politique et administration publiques


Modernisation of Administration and Personnel for 2000 | Modernisation of Administration and Personnel Policy | MAP [Abbr.] | MAP 2000 [Abbr.]

Modernisation de l'administration et de la politique du personnel | Modernisation de l'administration et du personnel | MAP 2000 [Abbr.]


develop cancellation policies | handle appointment administration | book medical appointments | ensure proper appointment administration

assurer une bonne gestion des rendez-vous


arts worker | cultural policy director | arts administrator | cultural policy officer

chargée de mission en développement culturel | chargé de mission en développement culturel | chargé de mission en développement culturel/chargée de mission en développement culturel


administrative expenses connected with the processing of proposals and the issuing of policies

frais administratifs liés au traitement des demandes et à l'établissement des polices


Policy administration professionals

Spécialistes, administration et politiques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. Expects the Commission, in the context of the Regulatory Fitness and Performance (REFIT) programme, to present a list of legislation and proposals to be reviewed or repealed where their appropriateness or EU added value no longer seems to be a given and where they are obsolete or no longer fit the initial purpose; stresses, however, that REFIT must not be used as a pretext for lowering the level of ambition on issues of vital importance, for deregulating or for lowering social and environmental standards; believes that simplification is about quality and not about quantitative targets; notes the aim of reducing the ...[+++]

5. demande à la Commission, dans le cadre du programme pour une réglementation affûtée et performante (REFIT), de présenter une liste de législations et de propositions à réviser ou à abroger dès lors que leur pertinence ou leur valeur ajoutée européenne ne semble plus évidente et dès lors qu'elles sont obsolètes ou ne sont plus adaptées à leur objectif initial; souligne, cependant, que le processus REFIT ne doit pas servir de prétexte pour abaisser le niveau d'ambition à l'égard des questions d'importance vitale, pour déréglementer ou pour abaisser les normes sociales et environnementales; estime que le but de la simplification est la qualité, non d'atteindre des objectifs quantitatifs; prend acte de l'objectif de réduction de ...[+++]


5. Expects the Commission, in the context of the Regulatory Fitness and Performance (REFIT) programme, to present a list of legislation and proposals to be reviewed or repealed where their appropriateness or EU added value no longer seems to be a given and where they are obsolete or no longer fit the initial purpose; stresses, however, that REFIT must not be used as a pretext for lowering the level of ambition on issues of vital importance, for deregulating or for lowering social and environmental standards; believes that simplification is about quality and not about quantitative targets; notes the aim of reducing by ...[+++]

5. demande à la Commission, dans le cadre du programme pour une réglementation affûtée et performante (REFIT), de présenter une liste de législations et de propositions à réviser ou à abroger dès lors que leur pertinence ou leur valeur ajoutée européenne ne semble plus évidente et dès lors qu'elles sont obsolètes ou ne sont plus adaptées à leur objectif initial; souligne, cependant, que le processus REFIT ne doit pas servir de prétexte pour abaisser le niveau d'ambition à l'égard des questions d'importance vitale, pour déréglementer ou pour abaisser les normes sociales et environnementales; estime que le but de la simplification est la qualité, non d'atteindre des objectifs quantitatifs; prend acte de l'objectif de réduction de 25 % de ...[+++]


9. Notes that the strategy for a 25% reduction refers to unnecessary administrative burdens for undertakings and cannot, therefore, be equated to a deregulation, nor lead to a change in the policy objectives and level of ambition contained in Community legislation; calls on the Commission to ensure that the reduction in unnecessary administrative burdens arising from regulations should not be at the expense of the original objectives of the regulation ...[+++]

9. fait remarquer que la stratégie prévoyant une réduction de 25 % est applicable aux charges administratives inutiles pour les entreprises et ne saurait donc être assimilée à une dérégulation ni conduire à une modification des grandes orientations de la législation communautaire et de l'ambition qui la sous-tend; invite la Commission à veiller à ce que la réduction des charges administratives inutiles découlant de la réglementation ne se fasse pas au dépens des objectifs premiers de cette réglementation;


9. Notes that the strategy for a 25% reduction refers to unnecessary administrative burdens for undertakings and cannot, therefore, be equated to a deregulation, nor lead to a change in the policy objectives and level of ambition contained in Community legislation; calls on the Commission to ensure that the reduction in unnecessary administrative burdens arising from regulations should not be at the expense of the original objectives of the regulation ...[+++]

9. fait remarquer que la stratégie prévoyant une réduction de 25 % est applicable aux charges administratives inutiles pour les entreprises et ne saurait donc être assimilée à une dérégulation ni conduire à une modification des grandes orientations de la législation communautaire et de l'ambition qui la sous-tend; invite la Commission à veiller à ce que la réduction des charges administratives inutiles découlant de la réglementation ne se fasse pas au dépens des objectifs premiers de cette réglementation;


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9. Notes that the strategy for a 25% reduction refers to needless administrative burdens for undertakings and cannot, therefore, be equated to a deregulation, nor lead to a change in the policy objectives and level of ambition contained in Community legislation; calls on the Commission to ensure that the reduction in needless administrative burdens arising from regulations should not be at the expense of the original objectives of the regulations conc ...[+++]

9. fait remarquer que la stratégie prévoyant une réduction de 25% est applicable aux charges administratives inutiles pour les entreprises et ne saurait donc nullement être assimilée à de la dérégulation ni conduire à une modification des grandes orientations de la législation communautaire et de l'ambition qui la sous-tend; demande à la Commission de veiller à ce que la réduction des charges administratives inutiles découlant de la réglementation ne se fasse pas au dépens des objectifs premiers de cette réglementation;


These actions are mutually reinforcing. Before simplifying laws, impacts are assessed and ways to reduce administrative burdens examined. Overlaps and inconsistencies are detected and remedied. Implementation issues are being more carefully looked at in the design of policies and laws as well as in their review and possible amendment. This exercise is about delivering high quality regulation in the best way possible, not deregulation.

Ces actions se renforcent mutuellement. Avant de simplifier la législation, son impact est évalué de même que les moyens de réduire les charges administratives. Les doubles emplois et les incohérences sont détectés et corrigés. Les problèmes de mise en œuvre sont examinés avec plus de soin lors de la conception des politiques et des réglementations ainsi que de leur réexamen et de leur modification éventuelle. Cet exercice consiste à produire des réglementations de grande qualité de la meilleure manière possible, et non à déréglemente ...[+++]


The European Council decided that this support should be provided through technical assistance in five sectors: - management training . public . private - financial services - energy - transport - food distribution Community assistance in each sector will cover: - policy making . price deregulation . privatization - design of a suitable legal and administrative framework - training - the reorganization of existing institutions and settingPup of new ones On 15 July 1991, the Council adopted Regulation No 2157/91 providing the legal bas ...[+++]

The European Council decided that this support should be provided through technical assistance in five sectors : - management training . public . private - financial services - energy - transport - food distribution Community assistance in each sector will cover : - policy making . price deregulation . privatisation - design of a suitable legal and administrative framework - training - the reorganisation of existing institutions and setting-up of new ones On 15 July 1991, the Council adopted Regulation Nº 2157/91 providing the legal b ...[+++]




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Date index: 2021-06-29
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