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Air Carrier Inspector Manual
Air carrier company materials
Air carrier inspector
Air carrier materials
Air conditioning inspector
Air sprayer
Air-carrier sprayer with airblast nozzles
Atomizer sprayer
Automatic air carrier sprayer
Blower sprayer
Circuit assembly supervisor
Co-Mat
Community list
EU air safety list
Gas system engineer
HVAC heating mechanic
List of airlines banned within the EU
Mist blower
Mist sprayer
Pneumatic air system engineering inspector
Pneumatic engineering technician
Preferred air carrier
Preferred airline
Preferred carrier
Promote the air transport operator at events
Promote the airline at events

Traduction de «Air carrier inspector » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Air Carrier Inspector Manual

Manuel de l'inspecteur des transporteurs aériens


air carrier inspector

inspecteur des transporteurs aériens


Inspector, Air Carrier Operations

Inspecteur des opérations des transporteurs aériens


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

Liste des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans l’UE


air sprayer | air-carrier sprayer with airblast nozzles | atomizer sprayer | automatic air carrier sprayer | blower sprayer | mist blower | mist sprayer

pulvérisateur pneumatique


air carrier company materials | air carrier materials | Co-Mat [Abbr.]

matériel du transporteur aérien | Co-Mat [Abbr.]


air conditioning inspector | heating, ventilation and air conditioning mechanic | heating, ventilation, air conditioning (and refrigeration) service engineer | HVAC heating mechanic

ingénieur en chauffage, ventilation, conditionnement d’air et réfrigération | ingénieur en chauffage, ventilation, conditionnement d’air et réfrigération/ingénieure en chauffage, ventilation, conditionnement d’air et réfrigération | ingénieure en chauffage, ventilation, conditionnement d’air et réfrigération


preferred airline | preferred air carrier | preferred carrier

transporteur aérien privilégié | compagnie aérienne privilégiée


perform promotional activities for the air transport carrier at events | promote the airline at events | advertise the airline at events | promote the air transport operator at events

promouvoir le transporteur aérien lors d'événements


circuit assembly supervisor | gas system engineer | pneumatic air system engineering inspector | pneumatic engineering technician

technicienne en génie pneumatique | technicien en génie pneumatique | technicien en génie pneumatique/technicienn en génie pneumatique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) An air operator and the pilot-in-command shall make available for the use of the air carrier inspector the observer seat most suitable to perform the inspector’s duties, as determined by the inspector.

(2) L’exploitant aérien et le commandant de bord de l’aéronef doivent mettre à la disposition de l’inspecteur des transporteurs aériens le siège d’observateur que l’inspecteur juge le plus convenable pour l’exercice de ses fonctions.


(2) An air operator and the pilot-in-command shall make available for the use of the air carrier inspector the seat most suitable to perform the inspector’s duties, as determined by the inspector.

(2) L’exploitant aérien et le commandant de bord de l’aéronef doivent mettre à la disposition de l’inspecteur des transporteurs aériens le siège que l’inspecteur juge le plus convenable pour l’exercice de ses fonctions.


(2) A foreign air operator and the pilot-in-command shall make available for the use of the air carrier inspector the observer seat most suitable to perform the inspector’s duties, as determined by the inspector.

(2) L’exploitant aérien étranger et le commandant de bord de l’aéronef doivent mettre à la disposition de l’inspecteur des transporteurs aériens le siège d’observateur que l’inspecteur juge le plus convenable pour l’exercice de ses fonctions.


701.23 (1) Where a Department of Transport air carrier inspector presents an official identity card to the pilot-in-command of an aircraft operated by a foreign air operator in Canada, the pilot-in-command shall give the inspector free and uninterrupted access to the flight deck of the aircraft.

701.23 (1) Le commandant de bord d’un aéronef utilisé au Canada par un exploitant aérien étranger doit accorder libre accès au poste de pilotage à un inspecteur des transporteurs aériens du ministère des Transports qui lui présente sa carte d’identité officielle.


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703.21 (1) Where a Department of Transport air carrier inspector presents an official identity card to the pilot-in-command of an aircraft, the pilot-in-command shall give the inspector free and uninterrupted access to the pilot’s compartment of the aircraft.

703.21 (1) Le commandant de bord d’un aéronef doit accorder l’accès libre et ininterrompu à la cabine de pilotage à un inspecteur des transporteurs aériens du ministère des Transports lorsque l’inspecteur présente sa carte d’identité officielle au commandant de bord.


In conclusion, whilst inspectors and civil aviation authorities need to show sensitivity in handling the issue of safety of third-country carriers, they should not be permitted to compromise on the very factor they are endeavouring to improve, namely safer air travel in Europe. Safety is non-negotiable.

En conclusion, les inspecteurs et les autorités de l'aviation civile doivent certes aborder avec doigté la question de la sécurité des transporteurs de pays tiers, mais ils n'ont pas pour autant le droit de faire des compromis à l'égard de l'aspect même qu'ils cherchent à améliorer, à savoir une plus grande sécurité du voyage aérien en Europe. La sécurité n'est pas négociable.


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