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Acronym
Adobe Photoshop
Adobe Photoshop CC
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Bis
CC
CC-N
CCS
CN-CC
CO2 capture and storage
Canarian Coalition
Carbon capture
Carbon capture and storage
Carbon dioxide capture and storage
Carbon sequestration
Central Committee
Coco diethanolamide
Coconut oil amide of diethanolamine
Control Committee of the National Council
Diethanollauramide
HQ AR Flt CC
HQ Air Res Flt CC
Headquarters Air Reserve Flight Chief Clerk
Lauramide DEA
N-SIS Ordinance
N-SIS-O
National Council Control Committee
Nationalist Coalition Canarian Coalition

Traduction de «CC-N » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National Council Control Committee | Control Committee of the National Council [ CC-N ]

Commission de gestion du Conseil national [ CdG-N; CdG-CN ]


carbon capture and storage [ carbon dioxide capture and storage | carbon sequestration | CCS [acronym] CO2 capture and storage | Carbon capture(STW) ]

captage et stockage du dioxyde de carbone [ captage et stockage du CO2 | CSC [acronym] piégeage et stockage du CO2 | piégeage et stockage du dioxyde de carbone | séquestration du carbone ]


Adobe Photoshop CS5 | Adobe Photoshop CS6 | Adobe Photoshop | Adobe Photoshop CC

Adobe Photoshop


Canarian Coalition | CC [Abbr.]

Coalition canarienne | CC [Abbr.]


Central Committee | CC [Abbr.]

Comité central | CC [Abbr.]


Nationalist Coalition: Canarian Coalition | CN-CC [Abbr.]

Coalition nationaliste - Coalition canarienne | CN-CC [Abbr.]


Headquarters Air Reserve Flight Chief Clerk [ HQ Air Res Flt CC | HQ AR Flt CC ]

commis-chef de l'escadrille de la Réserve aérienne du Quartier général [ CC Ele Rés Air QG | CC Ele RA QG ]


lauramide DEA [ coco diethanolamide | coconut oil amide of diethanolamine | N,N-bis(2-hydroxyethyl)dodecanamide | N,N-bis(2-hydroxyethyl)lauramide | diethanollauramide | N,N-diethanollauramide | N,N-diethanollauric acid amide | bis(2-hydroxyethyl)lauramide | N,N-bis(hydroxyethyl)laurami ]

lauramide DEA [ diéthanolamide de coco | amide d'huile de noix de coco de la diéthanolamine | N,N-bis(2-hydroxyéthyl)dodécanamide | N,N-bis(2-hydroxyéthyl)lauramide ]


2-alpha -cyclohexylbenzyl (N, N, N', N', -tetraethyl) trimethylenediamine (phenetamine)

féclémine | bis(diéthylamino)-1,3 (a-phényl a-cyclohexylméthyl)-2 propane


Ordinance of 8 March 2013 on the National Part of the Schengen Information System (N-SIS) and the SIRENE Bureau | N-SIS Ordinance [ N-SIS-O ]

Ordonnance du 8 mai 2013 sur la partie nationale du Système d'information Schengen (N-SIS) et sur le bureau SIRENE | Ordonnance N-SIS
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
69. Notes that CCS could play a role on the road to decarbonisation by 2050; notes, however, that CCS is still at the research and development stage; notes that CCS development remains highly uncertain due to unresolved problems, such as non-specified delays, high costs and efficiency concerns; stresses that CCS, developed in an economically efficient, safe and sustainable way, will need to be in use on a commercial scale as soon as possible; highlights that CCS is also an important option for the decarbonisation of several energy-intensive industries such as oil refining aluminium smelting and cement production; calls on the Commission to draw up a mid-term report evaluating the results obtained from the use of EU-subsidised demonstra ...[+++]

69. constate que le captage et le stockage du dioxyde de carbone (CSC) pourraient jouer un rôle en vue de la décarbonisation d'ici à 2050; relève toutefois que le captage et le stockage du dioxyde de carbone sont encore au stade de la recherche et du développement; observe que le développement du CSC reste très incertain en raison des problèmes non résolus, tels que les retards indéterminés, les coûts élevés et les problèmes d'efficacité; souligne que le captage et le stockage du dioxyde de carbone, mis au point de manière rentable, sûre et durable, devront être utilisés à l'échelle commerciale dès que possible; souligne que le CSC est également une option importante pour la décarbonisation de plusieurs industries énergivores, comme le ...[+++]


70. Notes that CCS could play a role on the road to decarbonisation by 2050; notes, however, that CCS is still at the research and development stage; notes that CCS development remains highly uncertain due to unresolved problems, such as non-specified delays, high costs and efficiency concerns; stresses that CCS, developed in an economically efficient, safe and sustainable way, will need to be in use on a commercial scale as soon as possible; highlights that CCS is also an important option for the decarbonisation of several energy-intensive industries such as oil refining aluminium smelting and cement production; calls on the Commission to draw up a mid-term report evaluating the results obtained from the use of EU-subsidised demonstra ...[+++]

70. constate que le captage et le stockage du dioxyde de carbone (CSC) pourraient jouer un rôle en vue de la décarbonisation d'ici à 2050; relève toutefois que le captage et le stockage du dioxyde de carbone sont encore au stade de la recherche et du développement; observe que le développement du CSC reste très incertain en raison des problèmes non résolus, tels que les retards indéterminés, les coûts élevés et les problèmes d'efficacité; souligne que le captage et le stockage du dioxyde de carbone, mis au point de manière rentable, sûre et durable, devront être utilisés à l'échelle commerciale dès que possible; souligne que le CSC est également une option importante pour la décarbonisation de plusieurs industries énergivores, comme le ...[+++]


For example, while Alberta has a CO charge of $15 per tonne for CO emissions above regulated levels, the cost to implement CCS at an in situ oil sands project may be more than $150 per tonne of CO. I put together a chart that's prepared by Alberta’s CCS Development Council, which shows the gap between CCS costs and the benefits of action, including avoided compliance costs and the sale of CO for value-added activities.

Par exemple, alors que l'Alberta impose un droit de 15 $ la tonne pour les émissions de CO2 au-delà des niveaux réglementés, le coût de mise en oeuvre du CSC dans un projet in situ de sables bitumineux peut dépasser 150 $ la tonne de CO2. J'ai produit un tableau qui a été préparé par le CCS Development Council de l'Alberta montrant l'écart entre les coûts et les bénéfices du CSC, y compris les coûts d'évitement de la conformité et la vente de CO2 pour des activités à valeur ajoutée.


59. Recognises the importance of applying CCS technology, where feasible, if the carbon emission reduction goals are to be achieved at the least possible cost, and acknowledges that procedural delays and financial shortfalls, as well as lack of commitment on the part of certain Member States, are likely to delay achievement of the European Council's ambition of having up to 12 CCS demonstration projects in operation by 2015; calls on the Commission to publish a CCS Action Plan; recognises that CCS will not be appropriate in all circumstances, even by 2050, and may well be limited to large installations and the avoidance of industrial process emissions; calls for support on breakthrough technologies in other areas in order to increase ene ...[+++]

59. est d'avis qu'il est important de recourir aux techniques de piégeage et de stockage du carbone, lorsque cela est faisable, pour pouvoir atteindre, au moindre coût possible, les objectifs relatifs à la réduction des émissions de carbone et est conscient du fait que les délais de procédure, l'insuffisance des dotations financières et le manque d'engagement de certains États membres contrarieront probablement la volonté du Conseil européen d'avoir 12 projets de démonstration en la matière qui soient opérationnels d'ici à 2015; demande à la Commission de publier un plan d'action pour le piégeage et le stockage du carbone; reconnaît que les techniques de piégeage et de stockage du carbone ne seront pas appropriées dans tous les cas, même ...[+++]


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Question No. 140 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, its impacts on the environment and surrounding communities, and the economic effects of these impacts: (a) what, if any, steps has the government taken to establish air emission limits or air quality standards to achieve the World Health Organization’s Air Quality Guidelines to protect air quality and human health; (b) what, if any, steps has the government’s sector-by-sector approach taken to regulate carbon emissions in the oil sands to ensure the oil sands industry makes appropriate reductions in its greenhouse gas (GHG) emissions to contribute to Canada’s GHG emission reduction goal of 17% below the 2005 level; (c) what, if any, studies has the governmen ...[+++]

Question n 140 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux ainsi que ses répercussions sur l’environnement et les collectivités environnantes et leurs effets économiques: a) qu’a fait le gouvernement pour fixer des valeurs limites d’émissions atmosphériques ou de qualité de l’air compatibles avec les normes de qualité de l’air de l’Organisation mondiale de la santé; b) qu’a fait le gouvernement secteur par secteur pour réglementer les émissions carboniques des sables bitumineux afin que l’industrie des sables bitumineux réduise ses émissions de gaz à effet de serre (GES) et contribue ainsi à atteindre l’objectif que le Canada s’est fixé de réduire les siennes de 17 % par rapport à 2005; c) quelles études le ...[+++]


29. Acknowledges the increasing attention given to carbon capture and storage (CCS) technologies, as a transitional stage on the road to a long-term fossil-free power supply, in reducing carbon emissions, not only in the energy sector, while noting that, in order to be economically viable, the investment in CCS would require substantially higher carbon prices by comparison with today’s levels; stresses that social acceptance is necessary for a comprehensive evaluation of possible CCS projects; highlights the fact that, according to the IEA CCS roadmap, in 2030 half of all CCS projects will be in the industrial manufacturing sector; points out that fulfilling the criteria which new coal-fired power stations are required to meet in accorda ...[+++]

29. prend acte de l'attention croissante portée aux technologies de capture et de stockage du carbone (CSC), en tant qu'étape transitoire sur la voie vers un approvisionnement énergétique à long terme exempt de combustibles fossiles, pour la réduction des émissions de carbone, dans le secteur de l'énergie ainsi que dans d'autres secteurs, tout en observant que, pour être économiquement viables, les investissements dans les technologies CSC requerraient des prix du carbone considérablement plus élevés par rapport aux niveaux d'aujourd'hui; souligne qu'une évaluation globale des éventuels projets CSC doit prendre en compte l'acceptation par la société; souligne le fait que, selon la feuille de route de l'Agence internationale de l'énergie e ...[+++]


82. Acknowledges the increasing attention being paid to carbon capture and storage (CCS) technologies – as a transitional stage on the road to a long-term fossil-free power supply – in reducing carbon emissions, and not just in the energy sector, while noting that to be economically viable, the investment in CCS would require substantially higher carbon prices by comparison with today’s levels; stresses that social acceptance is necessary for a comprehensive evaluation of possible CCS projects; highlights the fact that, according to the IEA CCS roadmap, in 2030 half of all CCS projects will be in the industrial manufacturing sector; points out that fulfilling the criteria which new coal-fired power stations are required to meet in accord ...[+++]

82. prend acte de l'attention croissante portée aux technologies de capture et de stockage du carbone (CSC), en tant qu'étape transitoire sur la voie d'un approvisionnement énergétique à long terme exempt de combustibles fossiles, pour la réduction des émissions de carbone, et ce pas seulement dans le secteur de l'énergie, tout en observant que, pour être économiquement viables, les investissements dans les technologies CSC requerraient des prix du carbone considérablement plus élevés par rapport aux niveaux d'aujourd'hui; souligne qu'une évaluation globale des éventuels projets CSC doit prendre en compte l'acceptation par la société; souligne le fait que, selon la feuille de route de l'Agence internationale de l'énergie en matière de CSC ...[+++]


Question No. 832 Mr. Nathan Cullen: With respect to carbon capture and storage (CCS): (a) what is the total funding amount that the government has committed to CCS since 2006; (b) how is this spending broken down by project and fiscal year (including future spending already committed); (c) what is the contribution from the private sector and from other levels of government to each project funded; (d) what are the expected greenhouse gas (GHG) reductions resulting from federal funding of CCS projects; (e) what is the projected rate of GHG reduction per dollar of federal funding invested; and (f) what GHG reductions have been achieved to date from CCS projects funded by the government?

Question n 832 M. Nathan Cullen: En ce qui concerne le captage et le stockage du carbone (CSC): a) quel est le montant total du financement que le gouvernement a accordé pour le CSC depuis 2006; b) comment ce montant est-il réparti par projet et par exercice financier (en tenant compte des dépenses à venir déjà engagées); c) dans quelle mesure le secteur privé et les gouvernements des autres paliers contribuent-ils à chaque projet financé; d) de combien les projets de CSC financés par le gouvernement devraient-ils permettre de réduire les émissions de gaz à effet de serre (GES); e) quelle réduction des émissions de GES prévoit-on tirer de chaque dollar investi par le gouvernement dans ces projets; f) de combien les projets de CSC finan ...[+++]


So we now have, for whatever reason I'm not attributing this to Mr. Cannon at all, he's the cc on it the head of this organization saying that everything that is stated by employees has to go through him, and he's letting the Minister of Foreign Affairs know that through a cc.

Elle a été envoyé aux cadres de Droits et Démocratie, en copie conforme au conseil d'administration et au ministre des Affaires étrangères, Lawrence Cannon.


Then I took a big syringe and put about 100 cc's into the IV bag, which pumped it all the way up to 692 cc's. I showed the two bags, the full one and the one with 692 cc's in it.

Puis je prenais une grosse seringue et j'ajoutais environ 100 cc dans le sac pour qu'il renferme 692 cc de soluté. Je montrais ensuite les deux sacs, le premier qui est plein et le deuxième qui contient 692 cc.


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