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Authenticating official
Certificating official
Head of the legal services office
Legal Drafting Committee
Legal Drafting Group
Legal affairs policy officer
Legal drafting
Legal drafting committee
Legal drafting officer
Legal firm manager
Legal office head
Legal policy analyst
Legal policy officer
Legal policy officer for regional development
Legal service manager
Policy officer for regional development
Public legal officer
Public officer
Regional development policy developer
Regional development policy officer

Traduction de «Legal drafting officer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


legal affairs policy officer | legal policy analyst | legal policy officer | policy officer, legal affairs

chargée de mission affaires juridiques | chargé de mission affaires juridiques | chargé de mission affaires juridiques/chargée de mission affaires juridiques


head of the legal services office | legal office head | legal firm manager | legal service manager

directeur juridique | directrice juridique | responsable de service juridique


policy officer for regional development | regional development policy developer | legal policy officer for regional development | regional development policy officer

chargé de mission développement régional | chargé de mission développement régional/ chargée de mission développement régional | chargée de mission développement régional


legal drafting committee

comité juridique de rédaction




Legal Drafting Committee

Comité juridique de rédaction






public officer | authenticating official | certificating official | public legal officer

officier public | officière publique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Overseeing procedures carried out at the beginning and end of the term of office of MEPs and observers (drafting of notices of resignation and forwarding to the Committee on Legal Affairs (JURI), preparation of announcements in plenary, provision of information to departments, liaising with the competent national authorities, preparation of files in connection with the verification of the credentials of incoming Members).

Assurer le suivi des procédures relatives au début et à la fin de mandat des députés européens et des observateurs (établissement des PV de démission et transmission à la commission des affaires juridiques (JURI), préparation de l’annonce en séance, information aux services, contact avec les autorités nationales compétentes, préparation du dossier relatif à la vérification des pouvoirs des députés entrants).


The draft implementing decision in question formalises the conclusion by Eurojust of the Memorandum of Understanding between the Office for Harmonisation in the Internal Market (OHIM), for which the Committee on Legal Affairs is responsible under Annex VI to Parliament's Rules of Procedure, and Eurojust.

Le projet de décision d'exécution à l'examen officialise la conclusion par Eurojust du mémorandum d'accord entre l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur, sur lequel la commission des affaires juridiques a compétence au titre de l'annexe VI du règlement du Parlement européen, et Eurojust.


EUROVOC descriptor: management legal status EU programme drafting of EU law EU office or agency outsourcing

Descripteur EUROVOC: gestion statut juridique programme de l'UE élaboration du droit de l'UE organisme de l'UE externalisation


24. Notes that steps were taken in the implementation of the Strategy and the Action Plan on judicial reform for the period 2013-2018; welcomes the adoption of rules for evaluation of the work of the judges and prosecutors; stresses the vital importance of an independent judiciary, and highlights the need for the reform of the judiciary to be completed so as to ensure the full independence and impartiality of judges and prosecutors; calls on the authorities not to delay the adoption of the draft law on legal aid while ensuring that the most vulnerable citizens are not excluded from accessing free legal aid services; stresses the impo ...[+++]

24. constate que des mesures ont été prises dans le cadre de la mise en œuvre de la stratégie et du plan d'action concernant la réforme du système judiciaire pour la période 2013-2018; relève avec satisfaction l'adoption de règles régissant le contrôle du travail des magistrats; insiste sur l'importance primordiale de l'indépendance de la justice et souligne que la réforme de l'appareil judiciaire doit être menée à terme afin d'assurer la pleine indépendance et l'impartialité des magistrats; invite les autorités à ne pas retarder l'adoption du projet de loi relatif à l'aide juridique tout en veillant à ce que les citoyens les plus vul ...[+++]


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As continues to be the case with the office of the Law Clerk of the Senate, we offered a range of advice on legislative drafting and on the legislative process in general and answered various legal questions about conflicts of interests, the interpretation of the laws of Parliament and any legal matter of interest to the House and its members.

Tout comme c'est toujours le cas au bureau du Légiste du Sénat, le bureau offrait une gamme de conseils sur la rédaction législative et le processus législatif en général et répondait à diverses questions juridiques sur les conflits d'intérêts, l'interprétation de lois parlementaires et toute question juridique intéressant la Chambre et ses députés.


– One legal officer is needed to draft 5 BTS; this implies that 1 legal officer is needed for 2013;

– un conseiller juridique peut rédiger cinq normes techniques contraignantes; un conseiller juridique sera donc nécessaire pour 2013;


36. Call on the EU, its Member States, and the present and the incoming OSCE Chairmanships-in-Office to continue the dialogue on the legal framework of the OSCE and to reiterate the need for a prompt adoption of the draft Convention on international legal personality, legal capacity and privileges and immunities, an arrangement that does not affect the existing nature of OSCE commitments but strengthens its identity and profile, also solving a number of practical problems for its personnel, especially when employed in crisis areas;

36. invite l'Union, ses États membres et les États exerçant la présidence actuelle et future de l'OSCE à poursuivre le dialogue sur le cadre juridique de l'OSCE et à réaffirmer la nécessité d'une prompte adoption de la convention-cadre sur la personnalité juridique internationale, la capacité juridique et les privilèges et immunités, un texte qui n'influence pas la nature actuelle des engagements de l'OSCE mais renforce son identité et son profil, tout en résolvant un certain nombre de problèmes pratiques pour son personnel, en particulier lorsqu'il est déployé dans des zones de crise;


36. Call on the EU, its Member States, and the present and the incoming OSCE Chairmanships-in-Office to continue the dialogue on the legal framework of the OSCE and to reiterate the need for a prompt adoption of the draft Convention on international legal personality, legal capacity and privileges and immunities, an arrangement that does not affect the existing nature of OSCE commitments but strengthens its identity and profile, also solving a number of practical problems for its personnel, especially when employed in crisis areas;

36. invite l'Union, ses États membres et les États exerçant la présidence actuelle et future de l'OSCE à poursuivre le dialogue sur le cadre juridique de l'OSCE et à réaffirmer la nécessité d'une prompte adoption de la convention-cadre sur la personnalité juridique internationale, la capacité juridique et les privilèges et immunités, un texte qui n'influence pas la nature actuelle des engagements de l'OSCE mais renforce son identité et son profil, tout en résolvant un certain nombre de problèmes pratiques pour son personnel, en particulier lorsqu'il est déployé dans des zones de crise;


36. Call on the EU, its Member States, and the present and the incoming OSCE Chairmanships-in-Office to continue the dialogue on the legal framework of the OSCE and to reiterate the need for a prompt adoption of the draft Convention on international legal personality, legal capacity and privileges and immunities, an arrangement that does not affect the existing nature of OSCE commitments but strengthens its identity and profile, also solving a number of practical problems for its personnel, especially when employed in crisis areas;

36. invite l'Union, ses États membres et les États exerçant la présidence actuelle et future de l'OSCE à poursuivre le dialogue sur le cadre juridique de l'OSCE et à réaffirmer la nécessité d'une prompte adoption de la convention-cadre sur la personnalité juridique internationale, la capacité juridique et les privilèges et immunités, un texte qui n'influence pas la nature actuelle des engagements de l'OSCE mais renforce son identité et son profil, tout en résolvant un certain nombre de problèmes pratiques pour son personnel, en particulier lorsqu'il est déployé dans des zones de crise;


Of particular note, we heard from the following witnesses: Ms Anne Sullivan, a professor from the faculty of law at the University of Ottawa, a former officer of our own Department of Justice, and an expert in legal drafting; Mr. Michael Hart, a professor from the Norman Patterson School of the Centre for Trade Policy and Law, at Carleton University; Mr. Barry Appleton, a trade lawyer with Appleton and Associates; Dr. Howard Mann, another former legal counsel for the Government of Canada with whom he spent five ...[+++]

Parmi les témoins les plus éminents, citons Mme Anne Sullivan, professeur de droit à la faculté de droit de l'Université d'Ottawa, ancien cadre de notre ministère de la Justice et experte en rédaction juridique; M. Michael Hart, professeur à la Norman Patterson School of the Centre for Trade Policy and Law de l'Université Carleton; M. Barry Appleton, avocat de droit commercial chez Appleton and Associates; M. Howard Mann, ancien conseiller juridique du gouvernement du Canada, où il a travaillé pendant cinq ans, qui exerce maintenant à titre de juriste et consultant en droit international de l'environnement et du développement durable, ...[+++]


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