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Air inlet port
Air intake port
Anticipate logistics requirements for port operations
Charge port door
Charge port lid
Charging port door
Charging port lid
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
Cylinder intake port
Envisage logistics requirements for port operations
Fraser River Harbour Commission By-laws
Harbour
Harbour installation
Inlet port
Liner port
Nanaimo Harbour Commission Floats By-law
Nanaimo Harbour Commission General By-law
Operating regulations for ports
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port Alberni Assembly Wharves By-law
Port Authorities Operations Regulations
Port Authorities Works Interim Regulations
Port regulation
Port regulations
Ports
Public Ports and Public Port Facilities Regulations
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
Regulations governing port operation
River port
Seaport
Seaport regulation
Understand port logistical resources and requirements
Vancouvert Port Corporation Navigation Restriction B
Yacht harbour

Traduction de «Port regulation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


regulations governing port operation | seaport regulation | operating regulations for ports | port regulation

législation relative aux ports | règlementation portuaire


control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

réguler la vitesse des navires dans les ports


Port Authorities Operations Regulations [ Fraser River Harbour Commission By-laws | Nanaimo Harbour Commission Floats By-law | Nanaimo Harbour Commission General By-law | Port Alberni Assembly Wharves By-law | Port Authorities Works Interim Regulations | Vancouvert Port Corporation Navigation Restriction B ]

Règlement sur l'exploitation des administrations portuaires [ Règlement administratif de la Commission portuaire du fleuve Fraser | Règlement administratif de la Commission portuaire de Nanaïmo relatif aux pontons | Règlement administratif général de la Commission portuaire de Nanaïmo | Règlement administratif de la Commi ]


Public Ports and Public Port Facilities Regulations

Règlement sur les ports publics et installations portuaires publiques


Regulations Repealing the Designation of Certain Public Ports and Public Port Facilities

Règlement abrogeant la désignation de certains ports publics et installations portuaires publiques


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires


liner port | air inlet port | inlet port | cylinder intake port | air intake port

lumière d'admission | orifice d'admission


charge port door | charging port door | charge port lid | charging port lid

trappe de la prise de recharge | trappe du port de recharge
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As regards designated ports, Regulation 1224/2009 requires multi-annual plans to adopt thresholds above which catches of demersal stocks should only be landed in ports with enhanced control.

En ce qui concerne les ports désignés, le règlement n° 1224/2009 exige que les plans pluriannuels adoptent des seuils au-delà desquels les captures de stocks démersaux ne doivent être débarquées que dans des ports comportant un contrôle renforcé.


- the foreseen vote on free port regulation is currently pending because of LuxLeaks

- Le vote prévu sur le règlement relatif à la zone franche est actuellement suspendu en raison de LuxLeaks.


1. This Regulation applies to ships above 5000 gross tons in respect of emissions released during their voyages from the last port of call to a port under the jurisdiction of a Member State and from a port under the jurisdiction of a Member State to their next port of call, as well as within ports under the jurisdiction of a Member State.

1. Le présent règlement s’applique aux navires d'une jauge brute (GT) supérieure à 5000, pour ce qui concerne leurs émissions entre le dernier port d’escale et un port relevant de la juridiction d’un État membre et entre un port relevant de la juridiction d’un État membre et le premier port d’escale, ainsi qu’entre des ports relevant de la juridiction d’un État membre.


1. This Regulation applies to ships above 5000 gross tons in respect of emissions released during their voyages from the last port of call to a port under the jurisdiction of a Member State and from a port under the jurisdiction of a Member State to their next port of call, as well as within ports under the jurisdiction of a Member State.

1. Le présent règlement s'applique aux navires d'une jauge brute (GT) supérieure à 5000, pour ce qui concerne leurs émissions entre le dernier port d'escale et un port relevant de la juridiction d'un État membre et entre un port relevant de la juridiction d'un État membre et le premier port d'escale, ainsi qu'entre des ports relevant de la juridiction d'un État membre.


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1. This Regulation applies to ships above 400 gross tons in respect of emissions released during their voyages from the last port of call to a port under the jurisdiction of a Member State and from a port under the jurisdiction of a Member State to their next port of call, as well as within ports under the jurisdiction of a Member State.

1. Le présent règlement s'applique aux navires d'une jauge brute (GT) supérieure à 400, pour ce qui concerne leurs émissions entre le dernier port d'escale et un port relevant de la juridiction d'un État membre et entre un port relevant de la juridiction d'un État membre et le premier port d'escale, ainsi qu'entre des ports relevant de la juridiction d'un État membre.


‘ship’ means a ship other than one which navigates exclusively in inland waters or waters within, or closely adjacent to, sheltered waters or areas where port regulations apply.

«navire» désigne tout bâtiment ne naviguant pas exclusivement dans les eaux intérieures ou dans des eaux situées à l’intérieur ou au proche voisinage d’eaux abritées ou de zones où s’applique une réglementation portuaire.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52009XC1224(05) - EN - List of ports in EU Member States where landings and transhipment operations of fishery products are allowed and port services are accessible for third-country fishing vessels, in accordance with Article 5(2) of Council Regulation (EC) No 1005/2008 // List of ports in EU Member States where landings and transhipment operations of fishery products are allowed and port services are accessible for third-country fishing vessels, in accordance with Article 5(2) o ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52009XC1224(05) - EN - Liste des ports des Etats Membres de l'UE où les opérations de débarquement et de transbordement de produits de la pêche sont autorisées et les services portuaires accessibles pour les navires de pêche de pays tiers, en conformité avec l'article 5(2) du Règlement (CE) n o 1005/2008 du Conseil


5. “managing body of the port” or “port authority” (hereinafter referred to as “managing body of the port”) means a body which, whether or not in conjunction with other activities, has as its objective and responsibility under national law or regulations the administration and management of the port infrastructures, and the coordination and, where appropriate, the control of the activities of the operators present in the port or port system concerned. It may consist of several separate bodies or be responsible for more than one port.

5". organisme gestionnaire du port" ou "autorité portuaire": un organisme qui, parallèlement ou non à d'autres activités, a pour tâches et responsabilité, en vertu de la législation ou de la réglementation nationale, l'administration et la gestion des infrastructures portuaires, ainsi que la coordination et, le cas échéant, le contrôle des activités des différents exploitants présents dans le port ou le système portuaire concerné.


This directive on port security, together with Regulation (EC) No 725/2004 on ship and port facility security, provides the necessary framework for protecting the whole chain of maritime transport logistics (from the ship to the port via the ship/port interface and the whole port area) against the risk of unlawful attacks on EU territory.

La présente directive sur la sûreté des ports, associée avec le règlement (CE) n° 725/2004 concernant la sûreté maritime et de l’interface navire/port fournit le cadre nécessaire pour la protection de toute la chaîne logistique du transport maritime (du navire aux ports en passant par l’interface navire/port et toute la zone portuaire) contre les risques d’attaques illégales sur le territoire de l’UE.


Since ports are made up of limited geographical areas, access to the market may, in certain cases, on grounds of economic efficiency inter alia, be numerically restricted on the basis of capacity and available-space constraints, traffic-related safety constraints, the profitability of the service provider, public service obligations of the service provider or of the managing body of the port, local, national or international environmental regulations, or the specific or substantiated economic needs of the port or the managing body of the port . In such ca ...[+++]

(11) Étant donné que les ports constituent des zones géographiques limitées, l'accès au marché peut, dans certains cas, entre autres pour des raisons d'efficacité économique, être limité en nombre en raison de contraintes de capacité et d'espace disponible et de contraintes liées à la sécurité du trafic pour les services techniques nautiques, la rentabilité du fournisseur, les obligations de services publics du fournisseur ou du gestionnaire du port, des dispositions locales, nationales ou internationales concernant l'environnement et les besoins économiques particuliers ou motivés du port ou de l'autorité portuaire. Dans ces cas, il peu ...[+++]


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