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Action against monopolies
Action against restrictive practices
CASC
Canadian Association for Pastoral Education
Canadian Association for Spiritual Care
Control of restrictive practices
Educate in military duties
Educate on flying practices
Educational practice
Explain flying practices
GAP
Good agricultural practice
Good agricultural practices
Instruct in military duties
Joint Practical Guide
NAPNES
National Association of Licensed Practical Nurses
Practice educator
Practice placement facilitator
Practice-based educator
Social work practice educator
Teach flying practices
Teach military duties
Teaching flying practices
The Foundation for Medical Practice Education
Usual good farming practice

Traduction de «Practice educator » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
practice educator | practice-based educator | practice placement facilitator | social work practice educator

formateur de terrain en travail social | formateur de terrain en travail social/formatrice de terrain en travail social | formatrice de terrain en travail social


explain flying practices | teaching flying practices | educate on flying practices | teach flying practices

enseigner les pratiques de vol


teach military duties | train in military activities and operational practices | educate in military duties | instruct in military duties

former aux fonctions militaires


The Foundation for Medical Practice Education

The Foundation for Medical Practice Education




control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


good agricultural practice | good agricultural practices | usual good farming practice | GAP [Abbr.]

bonne pratique agricole | bonnes pratiques agricoles | BPA [Abbr.]


Joint Practical Guide | Joint Practical Guide for persons involved in drafting legislation within the Community institutions | Joint Practical Guide of the European Parliament, the Council and the Commission for persons involved in the drafting of European Union legislation

Guide pratique commun du Parlement européen, du Conseil et de la Commission à l’intention des personnes qui contribuent à la rédaction des textes législatifs au sein des institutions communautaires


National Association for Practical Nurse Education and Service [ NAPNES | National Association of Licensed Practical Nurses ]

National Association for Pratical Nurse Education and Service [ NAPNES | National Association of Licensed Practical Nurses ]


Canadian Association for Spiritual Care [ CASC | Canadian Association for Pastoral Practice and Education | Canadian Association for Pastoral Education ]

Association canadienne de soins spirituels [ ACSS | Association canadienne des soins spirituels | Association canadienne pour la pratique et l'éducation pastorales | Association canadienne pour l'éducation pastorale ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely ...[+++]

Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]


Aligning with other Union activities, a KIC in this area should concentrate on fostering a knowledge hub and centre of expertise on academic, technical and practical education and research in sustainable surface, subsurface, deep-sea, urban and landfill mining, material management, recycling technologies, end of life management, material substitution and open trade, as well as global governance in raw materials.

En s'alignant sur d'autres activités de l'Union, une CCI dans ce domaine s'efforcerait de promouvoir un pôle de connaissance et un centre d'expertise en matière de formation académique, technique et pratique, et de recherche dans les domaines de l'exploitation durable de mines à ciel ouvert, en sous-sol et off-shore, de mines urbaines et de décharges, de la gestion des matières, des technologies de recyclage, de la gestion des produits en fin de vie, de la substitution des matières et du commerce ouvert ainsi que de la gouvernance mondiale des matières premières.


‘higher education institution’ means any type of higher education institution recognised or considered as such in accordance with national law which, in accordance with national law or practice, offers recognised higher education degrees or other recognised tertiary level qualifications, whatever such establishments may be called, or any institution which, in accordance with national law or practice, offers vocational education or training at tertiary level.

«établissement d'enseignement supérieur», tout type d'établissement d'enseignement supérieur reconnu ou considéré comme tel conformément au droit national, qui délivre, conformément au droit national ou à la pratique de l'État membre concerné, des diplômes de l'enseignement supérieur reconnus ou d'autres qualifications de niveau supérieur reconnues, quelle que soit son appellation, ou tout établissement qui, conformément au droit national ou à la pratique de l'État membre concerné, dispense un enseignement ou une formation professionn ...[+++]


Aligning with other Union activities, a KIC in this area should concentrate on fostering a knowledge hub and centre of expertise on academic, technical and practical education and research in sustainable surface, subsurface, deep-sea, urban and landfill mining, material management, recycling technologies, end of life management, material substitution and open trade, as well as global governance in raw materials.

En s'alignant sur d'autres activités de l'Union, une CCI dans ce domaine s'efforcerait de promouvoir un pôle de connaissance et un centre d'expertise en matière de formation académique, technique et pratique, et de recherche dans les domaines de l'exploitation durable de mines à ciel ouvert, en sous-sol et off-shore, de mines urbaines et de décharges, de la gestion des matières, des technologies de recyclage, de la gestion des produits en fin de vie, de la substitution des matières et du commerce ouvert ainsi que de la gouvernance mondiale des matières premières.


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A network on health promotion in the work place was established to disseminate good practice, education and training in accession counties.

Un réseau sur la promotion de la santé sur le lieu de travail a été constitué en vue de diffuser les bonnes pratiques, l'éducation et la formation dans les pays adhérents.


A network on health promotion in the work place was established to disseminate good practice, education and training in accession counties.

Un réseau sur la promotion de la santé sur le lieu de travail a été constitué en vue de diffuser les bonnes pratiques, l'éducation et la formation dans les pays adhérents.


(3) The general system Directives permit the host Member State to require, subject to certain conditions, the applicant to take compensation steps, notably where substantial differences exist between the theoretical and/or practical education and training undergone and that covered by the qualification required in the host Member State; under Articles 39 and 43 of the Treaty, as interpreted by the Court of Justice of the European Communities(6), the host Member State must assess whether professional experience is sufficient in order to prove possession of the knowledge which is lacking; in the interests of clarity and legal certainty for individuals w ...[+++]

(3) Les directives relatives au système général permettent à l'État membre d'accueil d'exiger, sous certaines conditions, des mesures de compensation de la part du demandeur, notamment lorsque la formation qu'il a reçue porte sur des matières théoriques et/ou pratiques substantiellement différentes de celles couvertes par le diplôme requis dans l'État membre d'accueil. En vertu des articles 39 et 43 du traité, tels qu'ils ont été interprétés par la Cour de justice des Communautés européennes(6), il incombe à l'État membre d'accueil de juger si une expérience professionnelle peut valoir aux fins d'établir la possession des connaissances m ...[+++]


(3) The general system Directives permit the host Member State to require, subject to certain conditions, the applicant to take compensation steps, notably where substantial differences exist between the theoretical and/or practical education and training undergone and that covered by the qualification required in the host Member State; under Articles 39 and 43 of the Treaty, as interpreted by the Court of Justice of the European Communities(6), the host Member State must assess whether professional experience is sufficient in order to prove possession of the knowledge which is lacking; in the interests of clarity and legal certainty for individuals w ...[+++]

(3) Les directives relatives au système général permettent à l'État membre d'accueil d'exiger, sous certaines conditions, des mesures de compensation de la part du demandeur, notamment lorsque la formation qu'il a reçue porte sur des matières théoriques et/ou pratiques substantiellement différentes de celles couvertes par le diplôme requis dans l'État membre d'accueil. En vertu des articles 39 et 43 du traité, tels qu'ils ont été interprétés par la Cour de justice des Communautés européennes(6), il incombe à l'État membre d'accueil de juger si une expérience professionnelle peut valoir aux fins d'établir la possession des connaissances m ...[+++]


- regulated training courses of a total duration of not less than 16 years, a prerequisite of which is successful completion of eight years of primary education plus four years of at least preparatory vocational education ("VBO") or a higher level of general secondary education, and which require the completion of at least four years of vocational training in the apprenticeship system, comprising at least one day of theoretical instruction at a college each week and on the other days practical training in a practical training centre o ...[+++]

- les formations réglementées d'une durée totale d'au moins seize ans, qui présupposent l'accomplissement de huit ans d'enseignement primaire suivis de quatre ans d'enseignement étant au moins du niveau professionnel préparatoire ("VBO") ou d'enseignement général secondaire d'un niveau supérieur, auxquels s'ajoutent au moins quatre ans de formation professionnelle en apprentissage, comprenant un enseignement théorique dans un établissement d'au moins un jour par semaine et, le reste de la semaine, une formation pratique dans un centre de formation pratique ou en entreprise, sanctionnée par un examen de fin de deuxième ou de troisième niv ...[+++]


(a) complete an adaptation period not exceeding two years or to take an aptitude test when the education and training which he received in accordance with points (a) or (b) of the first subparagraph of Article 5 relates to theoretical or practical matters differing substantially from those covered by the certificate required in the host Member State, or where there are differences in the fields of activity characterized in the host Member State by specific education and training relating to theoretical or practical matters differing s ...[+++]

a) qu'il accomplisse un stage d'adaptation pendant deux ans au maximum ou se soumette à une épreuve d'aptitude lorsque la formation qu'il a reçue selon l'article 5 premier alinéa points a) ou b) porte sur des matières théoriques et/ou pratiques substantiellement différentes de celles couvertes par le certificat requis dans l'État membre d'accueil, ou lorsqu'il y a des différences dans les champs d'activité caractérisées dans l'État membre d'accueil par une formation spécifique portant sur des matières théoriques et/ou pratiques substantiellement d ...[+++]


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