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Agricultural sector policies
Agricultural sector protocols
Agricultural sector strategies
Alcoholic hallucinosis
Base Policy Directive
Base policy
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Coordinate health and safety policies
Delirium tremens
Direct crew in technical shore-based operations
Direct discrimination on grounds of sex
Direct discrimination on the basis of sex
Direct gender-based discrimination
Direct health and safety measures
Direct sex discrimination
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Land-based sector strategies
MSF Directive
MSFD
Manage health and safety
Managing health and safety
Marine Directive
Marine Strategy Framework Directive
Master policy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Source based policy
Underlying policy

Traduction de «base policy directive » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Base Policy Directive(s)

Directive(s) sur la politique de la base


direct crew actions in technical shore-based operations | oversee operations in technical shore-based facilities | direct crew in technical shore-based operations | instruct crew in operations of technical shore-based facilities

former l'équipage aux opérations des installations techniques à terre


direct discrimination on grounds of sex | direct discrimination on the basis of sex | direct gender-based discrimination | direct sex discrimination

discrimination sexuelle directe


master policy [ underlying policy | base policy ]

police mère [ police de base | police de première ligne ]


NDHQ Policy Directive P6/93, CF Policy – Nuclear, Biological and Chemical (NBC) Defence

Directive d’orientation du QGDN P6/93, Politique des FC en matière de défense nucléaire, biologique et chimique (NBC)


source based policy

politique de prévention de la pollution à la source


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Directive establishing a framework for community action in the field of marine environmental policy | Marine Directive | Marine Strategy Framework Directive | MSF Directive | MSFD [Abbr.]

directive-cadre stratégie pour le milieu marin | DCSMM [Abbr.]


direct health and safety measures | managing health and safety | coordinate health and safety policies | manage health and safety

gérer la santé et la sécurité


agricultural sector protocols | agricultural sector strategies | agricultural sector policies | land-based sector strategies

politiques du secteur agricole
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62016CA0270 - EN - Case C-270/16: Judgment of the Court (Third Chamber) of 18 January 2018 (request for a preliminary ruling from the Juzgado de lo Social No 1 de Cuenca — Spain) — Carlos Enrique Ruiz Conejero v Ferroser Servicios Auxiliares SA, Ministerio Fiscal (Reference for a preliminary ruling — Social policy — Directive 2000/78/EC — Equal treatment in employment and occupation — Article 2(2)(b)(i) — Prohibition of discrimination based on disability — National legislation per ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 62016CA0270 - EN - Affaire C-270/16: Arrêt de la Cour (troisième chambre) du 18 janvier 2018 (demande de décision préjudicielle du Juzgado de lo Social n° 1 de Cuenca — Espagne) — Carlos Enrique Ruiz Conejero / Ferroser Servicios Auxiliares SA, Ministerio Fiscal (Renvoi préjudiciel — Politique sociale — Directive 2000/78/CE — Égalité de traitement en matière d’emploi et de travail — Article 2, paragraphe 2, sous b), i) — Interdiction de discrimination fondée sur le handicap — Législation nationale autorisant, sous certaines conditions, le licenciement d’un travailleur en raison d’abs ...[+++]


Case C-270/16: Judgment of the Court (Third Chamber) of 18 January 2018 (request for a preliminary ruling from the Juzgado de lo Social No 1 de Cuenca — Spain) — Carlos Enrique Ruiz Conejero v Ferroser Servicios Auxiliares SA, Ministerio Fiscal (Reference for a preliminary ruling — Social policy — Directive 2000/78/EC — Equal treatment in employment and occupation — Article 2(2)(b)(i) — Prohibition of discrimination based on disability — National legislation permitting, subject to certain conditions, the dismissal of an employee by re ...[+++]

Affaire C-270/16: Arrêt de la Cour (troisième chambre) du 18 janvier 2018 (demande de décision préjudicielle du Juzgado de lo Social n° 1 de Cuenca — Espagne) — Carlos Enrique Ruiz Conejero / Ferroser Servicios Auxiliares SA, Ministerio Fiscal (Renvoi préjudiciel — Politique sociale — Directive 2000/78/CE — Égalité de traitement en matière d’emploi et de travail — Article 2, paragraphe 2, sous b), i) — Interdiction de discrimination fondée sur le handicap — Législation nationale autorisant, sous certaines conditions, le licenciement d’un travailleur en raison d’absences intermittentes au travail, même justifiées — Absences du travailleur ...[+++]


The development of such systems needs to be based on a thorough needs analysis and the formulation of a coherent policy directed at specific target groups.

Le développement de ces systèmes doit être fondé sur une analyse approfondie des besoins et la formulation d'une politique cohérente en faveur de groupes cibles spécifiques.


Based on the negotiation sectoral session of the round table process, the Government of Canada acknowledges the need for a fundamental shift in policy direction for addressing Aboriginal and treaty rights — a direction based on the recognition and coexistence of rights, rather than extinguishment of rights, and premised on the reconciliation of rights in the context of ongoing and evolving relationships with First Nations, Inuit, and Metis Canadians.

À la suite de la réunion portant sur les négociations sectorielles, le gouvernement du Canada a reconnu la nécessité d'un changement de cap stratégique dans l'orientation des politiques afin de répondre aux revendications des Autochtones quant à leurs droits issus de traités — une direction basée sur la reconnaissance et la coexistence des droits et non pas sur la disparition des droits et une direction fondée sur la réconciliation des droits dans un contexte de relations continues et en évolution avec les gens des Premières nations, les Inuits et les Métis.


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So we have a sound community base, and we rely on that community base to direct policy and practical work that we do out of the national office.

Nous avons donc une solide base communautaire et nous pouvons compter sur cette base pour préparer les politiques et accomplir le travail pratique que nous faisons à partir du bureau national.


The Directive establishing an Infrastructure for Spatial Information in the European Community (the INSPIRE Directive) supports the application of knowledge-based policies and monitoring of activities that have an environmental impact.

La directive établissant une infrastructure d’information géographique dans la Communauté européenne (directive INSPIRE) soutient l’application de politiques fondées sur la connaissance et le suivi des activités qui ont une incidence sur l’environnement.


According to a Department of Defence Policy Directive, “Canada has never had and does not now possess any biological weapons (or toxin based weapons), and will not develop, produce, acquire, stockpile or use such weapons” (14) The Directive goes on to state:

Selon une directive sur les politiques du ministère de la Défense nationale, « le Canada n’a jamais possédé et ne possède pas maintenant d’armes biologiques (ou d’armes à base de toxines), et il ne procédera pas à la mise au point, à la fabrication, à l’acquisition, au stockage ou à l’utilisation de telles armes »(14). La Directive se poursuit comme suit :


Some of the likely directions include the following: shifting the government relationship from entitlement to empowerment, which requires basing policy on social investment that promotes opportunity and going beyond providing stop-gap measures; fostering inclusion through employment and championing social cohesion; focusing on participation and innovation; establishing a policy framework built on integrated labour market and social policy underpinnings; and finally, developing policy ...[+++]

La première étape, pour DRHC, consiste à revitaliser le cadre de politiques qui régit son fonctionnement. Voici quelques-unes des orientations que pourrait prendre le nouveau cadre stratégique du ministère : faire en sorte que le gouvernement oriente son action vers l'autonomisation plutôt que l'admissibilité et pour cela, il faut baser les politiques sur des investissements sociaux qui visent à offrir des possibilités et il faut donc dépasser le stade des mesures provisoires; favoriser l'inclusion par l'emploi et faire la promotion ...[+++]


According to a Department of Defence Policy Directive, “Canada has never had and does not now possess any biological weapons (or toxin based weapons), and will not develop, produce, acquire, stockpile or use such weapons” (13) The Directive goes on to state:

Selon une directive sur les politiques du ministère de la Défense nationale, « le Canada n’a jamais possédé et ne possède pas maintenant d’armes biologiques (ou d’armes à base de toxines), et il ne procédera pas à la mise au point, à la fabrication, à l’acquisition, au stockage ou à l’utilisation de telles armes »(13). La Directive se poursuit comme suit :


Therefore policies, directed towards this group, are often project-based, targeted at specific groups and addressing special needs.

Dès lors, les politiques destinées à ce groupe sont souvent basées sur des projets, ciblent des groupes spécifiques et satisfont à des besoins particuliers.


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