Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autonomous learner
Beginners' pool
Driving instructor
Independent learner
Independent learning
Independent study
Instructor in driving
Learner driver
Learner licence
Learner license
Learner permit
Learner pool
Learner rate
Learner wage
Learner's driving licence
Learner's licence
Learner's license
Learner's permit
Learner-based
Learner-based teaching
Learner-centered
Learner-centered instruction
Learner-centred
Learner-centred approach
Learner-centred instruction
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learner-oriented
Learners' pool
Pool for teaching
Pupil-centred approach
Pupil-centred teaching
Self directed learner
Self-directed learner
Self-learner
Teacher of driving
Teacher of learner drivers
Teaching pool
Training pool

Traduction de «learner » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learner's permit | learner permit | learner's licence | learner's license | learner licence | learner license | learner's driving licence

permis d'apprenti conducteur


learner-oriented [ learner-centred | learner-centered | learner-based ]

orienté apprenant [ axé sur l'étudiant ]


learner-centred instruction [ learner-centered instruction | learner-based teaching | pupil-centred teaching | pupil-centred approach | learner-centred approach ]

enseignement orienté apprenant [ enseignement axé sur l'élève | enseignement personnalisé ]


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


learner driver

candidat | candidat conducteur | élève conducteur | titulaire d'une licence d'apprentissage


independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


autonomous learner [ self-directed learner | independent learner | self-learner ]

autodidacte


training pool | learner pool | teaching pool | pool for teaching | beginners' pool | learners' pool

bassin d'apprentissage | piscine d'enseignement | bassin d'enseignement


teacher of driving | teacher of learner drivers | driving instructor | instructor in driving

instructeur en conduite de véhicules à moteur | moniteur d'auto-école | moniteur de conduite/monitrice de conduite | moniteur d'école de conduite
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In addition, factors such as an unfavourable school climate, violence and bullying, a learning environment in which learners do not feel respected or valued, teaching methods and curricula which may not always be the most appropriate, insufficient learner support, lack of career education and guidance or poor teacher-pupil relationships may lead learners to leave education prematurely.

En outre, des facteurs tels qu'un climat scolaire défavorable, la violence et le harcèlement, un environnement d'apprentissage dans lequel les apprenants ne se sentent pas respectés ou valorisés, des méthodes pédagogiques et des programmes qui ne sont pas toujours les plus appropriés, un soutien scolaire insuffisant, un manque de formation et d'orientation professionnelle ou de mauvaises relations entre les enseignants et les élèves peuvent conduire les apprenants à quitter prématurément l'école.


Addressing the increasing diversity of learners and enhancing access to quality and inclusive mainstream education and training for all learners, including disadvantaged groups, such as learners with special needs, newly arrived migrants, people with a migrant background and Roma, while tackling discrimination, racism, segregation, bullying (including cyber-bullying), violence and stereotypes

Tenir compte de la diversité croissante des apprenants et améliorer l'accès à un enseignement général et à des formations inclusifs et de qualité, destinés à tous les apprenants, y compris aux groupes défavorisés, comme les apprenants qui ont des besoins particuliers, les migrants nouvellement arrivés, les personnes issues de l'immigration et les Roms, tout en luttant contre la discrimination, le racisme, la ségrégation, le harcèlement (comprenant notamment le cyberharcèlement), la violence et les stéréotypes.


In some EU Member States, such as the Netherlands, Sweden and Denmark, substantial tuition fees have been introduced for non-EU learners, which institutions use to raise income levels, allowing them, for example to offer targeted scholarships to learners from emerging and developing countries.

Dans certains États membres de l’UE, tels que les Pays‑Bas, la Suède et le Danemark, des droits d’inscription élevés ont été instaurés pour les apprenants issus de pays tiers; cette source de revenus supplémentaires permet par exemple aux établissements de cibler leur offre de bourses sur les apprenants provenant de pays en développement ou émergents.


systematic support frameworks for learners at risk of early school leaving, including mentoring, counselling and psychological support, as well as the possibility of additional support for learners whose native language(s) is/are not the language(s) of instruction.

des cadres de soutien systématique pour les apprenants qui risquent de décrocher, y compris un parrainage, des conseils et un soutien psychologique ainsi que la possibilité d'un soutien supplémentaire pour ceux dont la (les) langue(s) maternelle(s) n'est pas/ne sont pas celle(s) de l'enseignement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
74. Underlines the possibilities offered by massive open online courses (MOOCs) in terms of accessibility to high-quality education for everyone, allowing more flexible and creative ways of learning, promoting equality for all learners, and also in terms of cutting education costs incurred by learners as well as those incurred by universities;

74. met en avant les possibilités offertes par les cours de masse en ligne accessibles à tous (MOOCS - Massive Open Online Courses ) en termes d'accès à un enseignement de meilleure qualité pour tous; estime que ces formations permettent des modes d'apprentissage plus souples et créatifs, favorisent l'égalité de tous les apprenants et permettent de réduire les coûts de l'éducation pour les apprenants comme pour les universités;


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in response to the changing nature of education;

60. souligne la nécessité de méthodes et de contenus pédagogiques innovants qui mettent l'accent sur l'enseignement de la didactique («apprendre à apprendre»), tout en tenant compte des apprenants issus de groupes sociaux vulnérables ou présentant des besoins éducatifs spécifiques; observe en particulier l'évolution rapide des TIC, des médias numériques et de l'éducation à la création d'entreprise; insiste sur l'importance des autres éducateurs (par exemple les animateurs de jeunesse, les éducateurs d'adultes et les parents) et de leur coopération fructueuse face à l'évolution de la nature de l'éducation;


21. Calls for learners and the organisations to which they are attached to be involved in decision-making processes concerning education, and highlights the fact that learning should be based on a structured dialogue with learners, with respect to the tailoring of curricula and methods fostering a lifelong learning approach;

21. demande à ce que les apprenants et les organisations auxquelles ils sont attachés soient impliqués dans les processus décisionnels relatifs à l'éducation et souligne que l'apprentissage devrait être fondé sur un dialogue structuré avec les apprenants en vue de la création de programmes et de méthodes encourageant une approche d'apprentissage tout au long de la vie;


23. Stresses that, although a European area of education and training is emerging, the objective of removing obstacles to mobility has not been achieved yet and the mobility of learners in VET remains low; underlines that increasing the transnational mobility of VET learners and teachers substantially and recognising the knowledge, skills and competences they have acquired abroad will be an important challenge for the future and that better and targeted information provision and guidance are also needed to attract more foreign learners to our VET systems;

23. souligne que, bien qu'un espace européen de l'éducation et de la formation émerge actuellement, l'objectif consistant à lever les obstacles à la mobilité n'a pas encore été atteint et que la mobilité des apprenants dans le cadre de l'enseignement et de la formation professionnels reste faible; souligne que le renforcement substantiel de la mobilité transnationale de ces apprenants et des enseignants et la reconnaissance des connaissances, des qualifications et des compétences qu'ils ont acquises à l'étranger constitueront un défi important à l'avenir et que des informations et des conseils ciblés sont également nécessaires pour inté ...[+++]


29. Stresses that, although a European area of education and training is emerging, the objective of removing obstacles to mobility has not been achieved yet, and the mobility of learners in VET remains low; underlines that increasing the transnational mobility of VET learners and teachers substantially, and recognising the knowledge, skills and competences they have acquired abroad, will be important challenges for the future, and that better and targeted provision of information and guidance is also needed to attract more foreign learners to our VET systems;

29. souligne que, même si un espace européen de l'éducation et de la formation émerge actuellement, l'objectif consistant à lever les obstacles à la mobilité n'a pas encore été atteint et que la mobilité des apprenants dans le cadre de l'enseignement et de la formation professionnels reste faible; souligne que le renforcement substantiel de la mobilité transnationale de ces apprenants et des enseignants et la reconnaissance des connaissances, des qualifications et des compétences qu'ils ont acquises à l'étranger constitueront des défis importants à l'avenir et que de meilleures informations et conseils ciblés sont également nécessaires ...[+++]


In this regard, more personalised, learner-centred approaches to education tailored to the needs and abilities of different learners — including those with special talents — seem particularly conducive to creativity and, notwithstanding their implications in terms of resources and internal organisation, to increasing the motivation and confidence of more practically or artistically oriented learners.

À cet égard, des approches de l'éducation plus personnalisées, axées sur les apprenants et adaptées à leurs besoins et à leurs capacités — y compris à ceux des apprenants dotés de talents spécifiques — semblent particulièrement propices à la créativité et, en dépit de leurs implications en termes de ressources et d'organisation interne, sont de nature à augmenter la motivation et la confiance des apprenants orientés vers des matières plus pratiques ou artistiques.


w