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Agricultural drainage
Business Planning Systems Management Board
Departmental Business Planning Systems Management Board
Irrigation canal
Irrigation plan
Irrigation systems
Mackenzie Valley Resource Management Act
Maintain and operate water-cooled engineering systems
Maintain water cooled-engineering systems
Manage on-board water systems
Manage water systems on board
Manager for water conservation systems installation
PHARE
Supervisor of water conservation systems installation
Surface water management system
Water conservation technician supervisor
Water management in agriculture
Water recovery systems installation supervisor
Water-resource system management

Traduction de «manage water systems on board » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
maintain and operate water-cooled engineering systems | manage water systems on board | maintain water cooled-engineering systems | manage on-board water systems

gérer les systèmes d'eau embarqués


Departmental Business Planning Systems Management Board

Conseil de gestion des systèmes de planification des activités ministérielles


Business Planning Systems Management Board

Conseil de gestion des systèmes de planification d'entreprise


manager for water conservation systems installation | water recovery systems installation supervisor | supervisor of water conservation systems installation | water conservation technician supervisor

superviseur de techniciens en conservation de l'eau | superviseur de techniciens en conservation de l'eau/superviseuse de techniciens en conservation de l'eau | superviseuse de techniciens en conservation de l'eau


Mackenzie Valley Resource Management Act [ An Act to provide for an integrated system of land and water management in the Mackenzie Valley, to establish certain boards for that purpose and to make consequential amendments to other Acts ]

Loi sur la gestion des ressources de la vallée du Mackenzie [ Loi constituant certains offices en vue de la mise en place d'un système unifié de gestion des terres et des eaux de la vallée du Mackenzie et modifiant certaines lois en conséquence ]


Eurocontrol project on linking ground based control and on board flight management systems | PHARE [Abbr.]

Projet EUROCONTROL sur la liaison entre systèmes de contrôle au sol et systèmes de gestion embarqués | PHARE [Abbr.]


surface water management system

système de gestion des eaux de ruissellement


water management in agriculture [ agricultural drainage | irrigation canal | irrigation plan | Irrigation systems(ECLAS) ]

aménagement hydroagricole [ canal d'amenée | canal d'irrigation | drainage agricole | plan d'irrigation | travaux hydroagricoles ]


Management Board Committee for the OPC System Modernisation

Comité de direction de modernisation du système CPO


water-resource system management

gestion des systèmes hydriques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
19. Underlines the impact that climate change could have on our water ecosystems, necessitating stringent, systematic measures aimed at conserving nature and biodiversity, and which require the establishment of meticulous rules for the mass management of transformed water, in particular as regards the management of reservoirs and transformed water systems while respecting Member States' competence on the subject;

19. souligne l'impact que le changement climatique pourrait avoir sur les écosystèmes aquatiques et la nécessité d'adopter des mesures rigoureuses et systématiques visant la préservation de la nature et de la biodiversité et imposant l'établissement de règles précises pour la gestion des masses d'eau transformées, et plus particulièrement pour la gestion des réservoirs et des régimes hydriques transformés, et ce dans le respect des compétences des États membres en la matière;


19. Underlines the impact that climate change could have on our water ecosystems, necessitating stringent, systematic measures aimed at conserving nature and biodiversity, and which require the establishment of meticulous rules for the mass management of transformed water, in particular as regards the management of reservoirs and transformed water systems;

19. souligne l’impact que le changement climatique pourrait avoir sur les écosystèmes aquatiques et la nécessité d’adopter des mesures rigoureuses et systématiques visant la préservation de la nature et de la biodiversité et imposant l’établissement de règles précises pour la gestion des masses d’eau transformées, et plus particulièrement pour la gestion des réservoirs et des régimes hydriques transformés;


16. Recalls that about 20 % of water in the EU is lost due to inefficiency, so that improving efficiency in the use of water resources is key to sustainable water management and, in particular, to dealing with the problems of water scarcity and drought; insists on the urgent need to conduct an audit on the state of the European water network to assess quality, degeneration and interconnectivity, given the possibility that as much as 70 % of the water supplied to European cities is lost as a result of leaks in the water ...[+++]

16. rappelle que, dans l'Union européenne, les pertes d'eau dues à l'inefficacité atteignent 20 % environ, raison pour laquelle l'amélioration de l'efficacité de l'utilisation des ressources en eau est indispensable pour la durabilité de la gestion de l'eau et en particulier pour résoudre les problèmes de rareté de ces ressources et de sécheresses; insiste sur le besoin urgent de faire un audit de l'état du réseau européen de l'eau en termes de qualité, de vétusté et d'interconnectivité, car jusqu'à 70 % de l'eau qui approvisionne les villes européennes peuvent être perdus dans les fuites du réseau, et d'encourager les investissements d ...[+++]


16. Recalls that about 20 % of water in the EU is lost due to inefficiency, so that improving efficiency in the use of water resources is key to sustainable water management and, in particular, to dealing with the problems of water scarcity and drought; insists on the urgent need to conduct an audit on the state of the European water network to assess quality, degeneration and interconnectivity, given the possibility that as much as 70 % of the water supplied to European cities is lost as a result of leaks in the water ...[+++]

16. rappelle que, dans l’Union européenne, les pertes d’eau dues à l’inefficacité atteignent 20 % environ, raison pour laquelle l’amélioration de l’efficacité de l’utilisation des ressources en eau est indispensable pour la durabilité de la gestion de l’eau et en particulier pour résoudre les problèmes de rareté de ces ressources et de sécheresses; insiste sur le besoin urgent de faire un audit de l'état du réseau européen de l'eau en termes de qualité, de vétusté et d'interconnectivité, car jusqu'à 70 % de l'eau qui approvisionne les villes européennes peuvent être perdus dans les fuites du réseau, et d'encourager les investissements d ...[+++]


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(19) There are various systems of board structures for listed companies in the Member States, the main distinction being between a dual ('two-tier') system with both a management board and a supervisory board and a unitary ('one-tier') system combining the management and supervisory function in a single board.

(19) Les États membres connaissent plusieurs types de structures des conseils de sociétés cotées: la distinction principale consiste en l’opposition entre le système dualiste caractérisé par un conseil de direction et un conseil de surveillance, et le système moniste qui réunit les fonctions de direction et de surveillance au sein d’un seul et même conseil.


The definitions ensure in particular that the Directive is equally applicable to various systems of board structures for listed companies that exist in the Member States, i.e. to a dual ('two-tier') system in which there are separate management and supervisory boards, to a unitary ('one-tier') system combining the management and supervisory functions in one single board, as well as to mixed ...[+++]

Ces définitions garantissent notamment que la directive s’appliquera uniformément aux différents types de structures des conseils de sociétés cotées que l’on trouve dans les États membres, à savoir au système dualiste dans lequel les conseils de direction et de surveillance sont distincts, au système moniste réunissant les fonctions de direction et de surveillance au sein d’un seul et même conseil, ainsi qu’à des systèmes hybrides qui présentent des caractéristiques des systèmes moniste et dualiste ou qui permettent aux sociétés de ch ...[+++]


Information gathered by competent authorities should be shared with other authorities in the Union, with ESMA and with the European Systemic Risk Board (ESRB) established by Regulation (EU) No 1092/2010 of the European Parliament and of the Council of 24 November 2010 on European Union macro-prudential oversight of the financial system and establishing a European Systemic Risk Board (13) so as to facilitate a collective analysis of ...[+++]

Les informations rassemblées par les autorités compétentes devraient être transmises aux autres autorités de l’Union, à l’AEMF et au Comité européen du risque systémique (CERS) institué par le règlement (UE) no 1092/2010 du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 relatif à la surveillance macroprudentielle du système financier dans l’Union européenne et instituant un Comité européen du risque systémique (13) afin de faciliter l’analyse collective de l’incidence de l’effet de levier auquel des FIA gérés par les gestionnaires ont recours, sur le système financier de l’Union ainsi que l’élaboration d’une réponse commune.


‘Competent authorities shall ensure that all information received under the third paragraph aggregated in respect of all the management or investment companies they supervise is accessible to ESMA in accordance with Article 35 of the Regulation (EU) No 1095/2010, and the European Systemic Risk Board (the “ESRB”) established by Regulation (EU) No 1092/2010 of the European Parliament and of the Council of 24 November 2010 on European Union macro-prudential oversight of the financial system and establishing a European Syst ...[+++]

«Les autorités compétentes veillent à ce que, pour toutes les sociétés de gestion ou d’investissement dont elles assurent la surveillance, toutes les informations obtenues en vertu du troisième paragraphe soient accessibles sous une forme consolidée à l’AEMF conformément à l’article 35 du règlement (UE) no 1095/2010 et au Comité européen du risque systémique (CERS) institué par le règlement (UE) no 1092/2010 du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 relatif à la surveillance macroprudentielle du système financier dans l’Un ...[+++]


During this transition phase, it is allowed to use existing class B equipment on-board as a fallback arrangement to class A system: this does not allow an infrastructure manager to require class B systems on-board the interoperable trains for running on such a line.

Au cours de cette phase de transition, l'utilisation d'équipements existants de classe B à bord est autorisée comme solution de repli par rapport au système de classe A: elle ne permet pas au gestionnaire d'infrastructure d'imposer la présence de systèmes de classe B à bord des trains interopérables pour circuler sur une ligne de ce type.


It is not a question of having much tougher regulations, because in many cases the problems concern management. It is not a question of exercising the relevant competences and not referring the big problems of the water systems to the legislative, the complications of which we are all well aware of.

Il ne s'agit pas d'avoir une réglementation beaucoup plus dure parce que les problèmes relèvent, dans de nombreux cas, de la gestion, du fait d'assumer les compétences des uns et de ne pas renvoyer au législatif les grands problèmes que compte le système des eaux, dont nous connaissons tous la complexité.


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