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Competence level
Employment qualification
FSTD qualification level
Improvement in the average level of qualifications
Level of competence
Level of proficiency
Level of skill
Levels of worker qualification
Occupational qualification
Occupational skill
PET qualification
Professional qualification
Proficiency level
Qualification level
Qualifications
Skill grade
Skill level
Tertiary-level PET qualification
Upper-secondary level VET qualification
VET qualification
Vocational qualification

Traduction de «qualification level » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


qualification level

échelon de qualification (1) | niveau de qualification (2)


skill level [ level of competence | competence level | level of skill | proficiency level | level of proficiency | qualification level | skill grade ]

niveau de compétence [ niveau de qualification ]


On-Job Training Standard - Refrigeration and Mechanical Technician 621 - Qualification Level 4

Norme d'apprentissage - Technicien en réfrigération 621 - Niveau de qualification 4


Training Standard - Plumber Gas Fitter 613 - Qualification Level 5

Norme d'instruction - Plombier-gazier 613 - Niveau de qualification 5


professional qualification | PET qualification (1) | tertiary-level PET qualification (2)

diplôme sanctionnant une formation professionnelle supérieure


VET qualification (1) | upper-secondary level VET qualification (2)

diplôme sanctionnant une formation professionnelle initiale


levels of worker qualification

niveaux de qualification des travailleurs


improvement in the average level of qualifications

amélioration des qualifications moyennes du personnel


occupational qualification | vocational qualification | employment qualification | professional qualification | occupational skill | qualifications

qualification professionnelle | qualification | qualifications
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The overall education and qualification level of the population (25-64 years of age is characterised (in 2000) by the largest share (61.9% = the highest in EU 15) at the upper secondary level, while the share at the tertiary level is, with 14.2%, one of the lowest in the EU.

Le niveau général d'éducation et de qualification de la population (âgée de 25 à 64 ans) se caractérise (en 2000) par une très forte proportion de personnes ayant un niveau d'éducation de fins d'études secondaires (61,9%, soit le pourcentage le plus élevé de toute l'UE), alors que le pourcentage de personnes disposant d'une qualification de l'enseignement supérieur, de 14,2%, se range parmi les plus faibles de l'UE.


Their professional qualifications should be compared to the professional qualifications required in the host Member State on the basis of the professional qualification levels set out in Directive 2005/36/EC.

Leurs qualifications professionnelles devraient être comparées aux qualifications professionnelles requises dans l’État membre d’accueil sur la base des niveaux de qualification professionnelle énoncés dans la directive 2005/36/CE.


25. Stresses that it is particularly complicated and costly for the authorities to examine qualification levels pursuant to Article 11, and very difficult for citizens to understand; suggests that the five levels of qualification pursuant to Article 11 often lead to confusion with the eight levels of the European Qualifications Framework; agrees with the Commission that deleting Article 11 and Annexes II and III would mean that the competent authorities would no longer be required to determine the eligibility of an applicant according to pre-defined levels of qualifications but could focus on identifying whether there are substantial d ...[+++]

25. souligne que l'examen du niveau de qualification en vertu de l'article 11 est particulièrement compliqué et malaisé pour les autorités et à peine compréhensible pour la population; fait observer que les cinq niveaux de qualification définis à l'article 11 mènent fréquemment à des confusions avec les huit niveaux de qualification du cadre européen des qualifications; est d'avis, comme la Commission, que la suppression de l'article 11 et des annexes II et III signifierait que les autorités compétentes ne détermineraient plus si un candidat est recevable en se fondant sur des niveaux de qualifications prédéfinis, mais s'attacheraient ...[+++]


25. Stresses that it is particularly complicated and costly for the authorities to examine qualification levels pursuant to Article 11, and very difficult for citizens to understand; suggests that the five levels of qualification pursuant to Article 11 often lead to confusion with the eight levels of the European Qualifications Framework; agrees with the Commission that deleting Article 11 and Annexes II and III would mean that the competent authorities would no longer be required to determine the eligibility of an applicant according to pre-defined levels of qualifications but could focus on identifying whether there are substantial d ...[+++]

25. souligne que l'examen du niveau de qualification en vertu de l'article 11 est particulièrement compliqué et malaisé pour les autorités et à peine compréhensible pour la population; fait observer que les cinq niveaux de qualification définis à l'article 11 mènent fréquemment à des confusions avec les huit niveaux de qualification du cadre européen des qualifications; est d'avis, comme la Commission, que la suppression de l'article 11 et des annexes II et III signifierait que les autorités compétentes ne détermineraient plus si un candidat est recevable en se fondant sur des niveaux de qualifications prédéfinis, mais s'attacheraient ...[+++]


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25. Stresses that it is particularly complicated and costly for the authorities to examine qualification levels pursuant to Article 11, and very difficult for citizens to understand; suggests that the five levels of qualification pursuant to Article 11 often lead to confusion with the eight levels of the European Qualifications Framework; agrees with the Commission that deleting Article 11 and Annexes II and III would mean that the competent authorities would no longer be required to determine the eligibility of an applicant according to pre-defined levels of qualifications but could focus on identifying whether there are substantial d ...[+++]

25. souligne que l'examen du niveau de qualification en vertu de l'article 11 est particulièrement compliqué et malaisé pour les autorités et à peine compréhensible pour la population; fait observer que les cinq niveaux de qualification définis à l'article 11 mènent fréquemment à des confusions avec les huit niveaux de qualification du cadre européen des qualifications; est d'avis, comme la Commission, que la suppression de l'article 11 et des annexes II et III signifierait que les autorités compétentes ne détermineraient plus si un candidat est recevable en se fondant sur des niveaux de qualifications prédéfinis, mais s'attacheraient ...[+++]


Consequently, Member States may relate their qualification levels to the EQF levels, so that any qualification falling within a particular level in their national system can be given an EQF level rating.

Par conséquent, les États membres peuvent rattacher leurs niveaux de certification à ceux du CEC, de sorte que, dans leur cadre ou système national, toute certification d'un niveau précis puisse être reliée par un niveau de référence du CEC.


relate their national qualifications systems to the European Qualifications Framework by 2010, in particular by referencing, in a transparent manner, their qualification levels to the levels set out in Annex II, and, where appropriate, by developing national qualifications frameworks in accordance with national legislation and practice.

d'établir des correspondances entre leurs systèmes de certification et le cadre européen des certifications d'ici 2010, notamment en rattachant d'une manière transparente leurs niveaux de certifications aux niveaux visés à l'annexe II, et, le cas échéant, en élaborant des cadres nationaux de certification conformément aux législations et pratiques nationales.


use the European Qualifications Framework as a reference tool to compare the qualification levels of the different qualifications systems and to promote both lifelong learning and equal opportunities in the knowledge-based society, as well as the further integration of the European labour market, while respecting the rich diversity of national education systems.

d'utiliser le cadre européen des certifications comme un outil de référence pour comparer les niveaux des certifications relevant de systèmes de certification différents et pour promouvoir à la fois l'éducation et la formation tout au long de la vie et l'égalité des chances dans la société de la connaissance, ainsi que la poursuite de l'intégration du marché européen du travail, dans le respect de la riche diversité des systèmes éducatifs nationaux.


ensuring that a transparent methodology is used to reference national qualifications levels to the European Qualifications Framework in order to facilitate comparisons between them on the one hand, and ensuring that the resulting decisions are published on the other.

veiller à ce qu'une méthode transparente soit appliquée pour établir des correspondances entre les niveaux de certification nationaux et le cadre européen des certifications de manière à, d'une part, faciliter les comparaisons entre ces niveaux et, d'autre part, veiller à ce que les décisions qui en découlent soient publiées.


4. Approves the establishment of a system based on common levels, instruments and principles which is both flexible and, at the same time, rooted in the principle of lifelong learning, but calls on the Commission to clarify the relationship between qualification levels, Directive 2005/36/EC, and the provisions for the certification of formal and informal learning, which already exist or are currently being established at national and regional level;

4. approuve l'organisation du système, qui se compose de niveaux, d'instruments et de principes communs, est flexible et, simultanément, lié organiquement aux principes de l'apprentissage tout au long de la vie, mais invite la Commission à mieux préciser le rapport entre les niveaux de qualification, la Directive 2005/36/CE et les dispositifs de validation de l'apprentissage non formel et informel déjà existants ou en cours d'application aux niveaux national et régional;




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'qualification level' ->

Date index: 2021-05-18
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