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APASWE
Advocate education in psycho-social issues
Asian Regional Association for Social Work Education
Asian and Pacific Association for Social Work Education
Both sides of industry
Consultant social worker
Higher education social work teacher
Management and labour
Promote psycho-social education
Provide psycho-social education
Social and educational partners
Social and educational players
Social and educational support
Social partners
Social work academic
Social work educator
Social work lector
Social work lecturer
Social work trainer
The two sides of industry
Unit for Social Development and Education
University social work and social policy lecturer

Traduction de «social and educational partners » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
social and educational players [ social and educational partners ]

représentants sociaux et scolaires [ acteurs sociaux et scolaires ]


Unit for Social Development, Education and Culture [ Unit for Social Development and Education ]

Unité du développement social et de l'éducation


Directorate 1B - Social Affairs, Energy, Research, Telecom | Directorate 2 - Employment, Social Affairs, Education, Agriculture, Fisheries | Directorate for Employment, Social Affairs, Education, Agriculture and Fisheries | Directorate for Social Affairs, Energy, Research and Telecommunications

Direction 1B - Social, énergie, recherche, télécom | Direction 2 - Emploi, affaires sociales, éducation, agriculture, pêche


Asian and Pacific Association for Social Work Education [ APASWE | Asian Regional Association for Social Work Education ]

Asian and Pacific Association for Social Work Education [ APASWE | Asian Regional Association for Social Work Education ]


social and educational support

accompagnement socio-éducatif


Section for Social, Family, Educational and Cultural Affairs

Section des affaires sociales, familiales, de l'éducation et de la culture


social work academic | social work trainer | consultant social worker | social work educator

consultant-formateur en action sociale | consultant-formateur en action sociale/consultante-formatrice en action sociale | consultant en action sociale/consultante en action sociale | consultante-formatrice en action sociale


perform awareness raising activities for psychosocial issues | provide psycho-social education | advocate education in psycho-social issues | promote psycho-social education

promouvoir l’éducation psychosociale


social partners [ both sides of industry | management and labour | the two sides of industry ]

partenaire social


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

enseignant-chercheur en travail social | enseignant-chercheur en travail social/enseignante-chercheuse en travail social | enseignante-chercheuse en travail social
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This will include promoting investment, trade and innovation in partner countries to boost growth and employment opportunities, including through the engagement of diasporas, supporting social and education systems, as well as working with private sector partners and others to lower the cost of remittances and promote faster, cheaper and safer transfers in both source and recipient countries, thus harnessing their potential for development.

Il s’agira notamment de promouvoir les investissements, le commerce et l’innovation dans les pays partenaires pour stimuler la croissance et les possibilités d’emploi, y compris avec le concours des diasporas, de soutenir les systèmes éducatifs et sociaux, et de travailler avec des partenaires du secteur privé, entre autres, pour réduire le coût des transferts de fonds et promouvoir des transferts plus rapides, moins onéreux et plus sûrs tant au niveau des pays d’envoi que ...[+++]


Cooperation at local and regional level — between social partners, Public Employment Services, social services, education/training institutions, civil society organisations — will be important to reach those who find it hard to get a firm foothold in the labour market.

La coopération à l’échelon local et régional entre les partenaires sociaux, les services publics de l’emploi, les services sociaux, les établissements d’éducation et de formation, et les organisations de la société civile, sera essentielle pour atteindre les personnes qui éprouvent des difficultés à s’établir durablement sur le marché du travail.


The relationship between the partners is based on a political and economic association, which will enable trade development for the benefit of the social and educational sectors, and innovation and competitiveness.

Les relations des partenaires sont fondées sur une association politique et économique, qui doit permettre le développement des échanges au profit du secteur social, de l’éducation, de l’innovation et de la compétitivité.


Education and training systems often do not provide sufficient targeted support for pupils to cope with emotional, social or educational difficulties and to remain in education and training.

Souvent, les systèmes d’éducation et de formation ne fournissent pas un soutien suffisamment ciblé pour que les élèves puissent surmonter leurs difficultés émotionnelles, sociales ou éducatives et poursuivre leur éducation ou leur formation.


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Integration of refugees: Commission joins forces with social and economic partners // Brussels, 20 December 2017

Intégration des réfugiés: la Commission s'associe aux partenaires sociaux et économiques // Bruxelles, le 20 décembre 2017


47. Notes that the Commission Communication of 20 November 2012 entitled ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ does not specify any concrete implementation measures for cooperation between the educational sector and different social and business partners; calls on the Commission to seek support and initiatives actively, as well as other forms of cooperation with the private sector for the improvement of education in order to better prepare students for the transition from education to the job market;

47. observe que la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée "Repenser l'éducation: investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques" ne définit pas la moindre mesure concrète de mise en œuvre de la coopération entre le secteur éducatif et les divers partenaires sociaux et économiques; invite la Commission à solliciter activement un soutien et des initiatives ainsi que d'autres formes de coopération avec le secteur privé visant à améliorer l'éducation afin de mieux pr ...[+++]


47. Notes that the Commission Communication of 20 November 2012 entitled ‘Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes’ does not specify any concrete implementation measures for cooperation between the educational sector and different social and business partners; calls on the Commission to seek support and initiatives actively, as well as other forms of cooperation with the private sector for the improvement of education in order to better prepare students for the transition from education to the job market;

47. observe que la communication de la Commission du 20 novembre 2012 intitulée «Repenser l'éducation: investir dans les compétences pour de meilleurs résultats socio-économiques» ne définit pas la moindre mesure concrète de mise en œuvre de la coopération entre le secteur éducatif et les divers partenaires sociaux et économiques; invite la Commission à solliciter activement un soutien et des initiatives ainsi que d'autres formes de coopération avec le secteur privé visant à améliorer l'éducation afin de mieux pr ...[+++]


45. Calls upon Member States to involve educational institutions, companies, the social and other partners and the public sector in a joint partnership for the implementation of successful training programmes;

45. invite les États membres à unir dans un partenariat commun les institutions d'éducation, les entreprises, les partenaires sociaux et autres acteurs, et le secteur public, en vue de la réalisation de programmes performants de formation;


2. Notes that these issues go to the heart of the Lisbon agenda and its vision of mutually-supportive employment, social and economic policies: on the one hand, migration and maximising employment are increasingly important for EU labour markets and economic growth; on the other, the integration of new migrants, established third country nationals and EU citizens of ethnic minority origin is becoming a key factor for social cohesion; in this sense, labour market issues are crucial but cannot be seen in isolation: integration also de ...[+++]

2. constate que ces questions sont au centre de l'agenda de Lisbonne et de l'idée de politiques sociale, économique et de l'emploi se confortant mutuellement: d'une part les migrations et la maximisation de l'emploi revêtent une importance croissante pour les marchés du travail de l'Union européenne et la croissance économique; d'autre part, l'intégration de nouveaux migrants, de ressortissants de pays tiers déjà établis dans l'Union et des citoyens communautaires membres de minorités ethniques est devenu un facteur clé de la cohésio ...[+++]


2. Notes that these issues go to the heart of the Lisbon agenda and its vision of mutually-supportive employment, social and economic policies: on the one hand, migration and maximising employment are increasingly important for EU labour markets and economic growth; on the other, the integration of new migrants, established third country nationals and EU citizens of ethnic minority origin is becoming a key factor for social cohesion; in this sense, labour market issues are crucial but cannot be seen in isolation: integration also de ...[+++]

2. constate que ces questions sont au centre des dossiers politiques traités lors du Sommet de Lisbonne et de l'idée de politiques sociale, économique et de l'emploi se confortant mutuellement: d'une part les migrations et la maximisation de l'emploi revêtent une importance croissante pour les marchés du travail de l'Union européenne et la croissance économique; d'autre part, l'intégration de nouveaux migrants, de ressortissants de pays tiers déjà établis dans l'Union et des citoyens communautaires membres de minorités ethniques est ...[+++]


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