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Agriculture and Agri-food
Agriculture and Agri-food ESF
Agriculture and Agri-food emergency support function
Agriculture and Agri-food support function
Border Services
Border Services ESF
Border Services emergency support function
Border Services support function
Brain trust
Communications
Communications ESF
Communications emergency support function
Communications support function
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Decision support function
Decision support option
Head office support function
Staff
Staff assistance
Staff service
Staff support function
Support function
Supporting functions

Traduction de «support function » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
decision support function | decision support option

fonction Aide à la décision | option Aide à la décision




Border Services support function [ Border Services | Border Services emergency support function | Border Services ESF ]

fonction de soutien Services frontaliers [ Services frontaliers | fonction de soutien d'urgence Services frontaliers | FSU Services frontaliers ]


Communications support function [ Communications | Communications emergency support function | Communications ESF ]

fonction de soutien Communications [ Communications | fonction de soutien d'urgence Communications | FSU Communications ]


Agriculture and Agri-food support function [ Agriculture and Agri-food | Agriculture and Agri-food emergency support function | Agriculture and Agri-food ESF ]

fonction de soutien Agriculture et agroalimentaire [ Agriculture et agroalimentaire | fonction de soutien d'urgence Agriculture et agroalimentaire | FSU Agriculture et agroalimentaire ]


head office support function

fonction d'appui du siège central




staff service | staff | staff assistance | staff support function | brain trust

service d'état-major | état-major | service fonctionnel


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou ...[+++]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It will entail both technical functions (providing relevant data and information and visual insight in spatially-resolved impacts, vulnerability and adaptation issues) and policy support functions (in particular via an adaptation support tool, guiding users through the policy cycle for the development of adaptation strategies).

Il comprend à la fois des fonctions techniques (fourniture de données et informations utiles et de représentations visuelles concernant les problèmes d'incidences, de vulnérabilité et d'adaptation résolues grâce à des solutions fondées sur l'aménagement de l'espace) et des fonctions de soutien des politiques (en particulier au moyen d'un outil de soutien à l'adaptation qui guide les utilisateurs à travers le cycle d'élaboration des stratégies d'adaptation).


Officials and temporary staff || · Asset management: portfolio management, quantitative analysis, also supporting analytical work for risk; · Support function related to direct management, notably risk management and middle-office payment functions; · Management, reporting and follow-up of the guarantees (project pipeline); · Financial reporting/accounting and reporting activities.

Fonctionnaires et agents temporaires || · Gestion d'actifs: gestion de portefeuille, analyse quantitative, y compris à l'appui des travaux d'analyse des risques · Fonction de support liée à la gestion directe, notamment les fonctions de gestion des risques et de paiement middle-office · Gestion, établissement de rapports et suivi des garanties (réserve de projets) · Information financière/comptes et activités liées à l'obligation de rendre compte


Officials and temporary staff || · Asset management: portfolio management, quantitative analysis, also supporting analytical work for risk; · Support function related to direct management, notably risk management and middle-office payment functions; · Management, reporting and follow-up of the guarantees (project pipeline); · Financial reporting/accounting and reporting activities;

Fonctionnaires et agents temporaires || · Gestion d'actifs: gestion de portefeuille, analyse quantitative, y compris à l'appui des travaux d'analyse des risques · Fonction de support liée à la gestion directe, notamment les fonctions de gestion des risques et de paiement middle-office · Gestion, établissement de rapports et suivi des garanties (réserve de projets) · Information financière/comptes et activités liées à l'obligation de rendre compte


5. The costs of installing and operating the technical support function referred to in Article 92(3) of the Schengen Convention, including the cost of lines connecting the national sections of SIS 1+ to the technical support function, and of activities performed in conjunction with tasks conferred upon France for the purpose of this Regulation shall be borne jointly by the Member States as it is provided for by Article 119(1) of the Schengen Convention.

5. Les coûts d’installation et d’utilisation de la fonction de support technique visée à l’article 92, paragraphe 3, de la convention de Schengen, y compris les coûts de câblage pour relier les parties nationales du SIS 1+ à la fonction de support technique, et les coûts des activités liées aux tâches confiées à la France aux fins du présent règlement sont supportés en commun par les États membres comme le prévoit l’article 119, paragraphe 1, de la convention de Schengen.


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5. The costs of installing and operating the technical support function referred to in Article 92(3) of the Schengen Convention, including the cost of lines connecting the national sections of SIS 1+ to the technical support function, and of activities performed in conjunction with tasks conferred upon France for the purpose of this Regulation shall be borne jointly by the Member States as it is provided for by Article 119(1) of the Schengen Convention.

5. Les coûts d’installation et d’utilisation de la fonction de support technique visée à l’article 92, paragraphe 3, de la convention de Schengen, y compris les coûts de câblage pour relier les parties nationales du SIS 1+ à la fonction de support technique, et les coûts des activités liées aux tâches confiées à la France aux fins du présent règlement sont supportés en commun par les États membres comme le prévoit l’article 119, paragraphe 1, de la convention de Schengen.


It will entail both technical functions (providing relevant data and information and visual insight in spatially-resolved impacts, vulnerability and adaptation issues) and policy support functions (in particular via an adaptation support tool, guiding users through the policy cycle for the development of adaptation strategies).

Il comprend à la fois des fonctions techniques (fourniture de données et informations utiles et de représentations visuelles concernant les problèmes d'incidences, de vulnérabilité et d'adaptation résolues grâce à des solutions fondées sur l'aménagement de l'espace) et des fonctions de soutien des politiques (en particulier au moyen d'un outil de soutien à l'adaptation qui guide les utilisateurs à travers le cycle d'élaboration des stratégies d'adaptation).


‘The costs of installing and operating the technical support function referred to in Article 92(3), including the cost of lines connecting the national sections of the Schengen Information System to the technical support function, and of activities performed in conjunction with tasks conferred upon France in application of Decision (JHA) 2008/839/JHA and of Regulation (EC) No 1104/2008 shall be borne jointly by the Member States’.

«Les coûts d’installation et d’utilisation de la fonction de support technique visée à l’article 92, paragraphe 3, y compris les coûts de câblage pour relier les parties nationales du système d’information Schengen à la fonction de support technique, et les coûts des activités liées aux tâches confiées à la France en application de la décision 2008/839/JAI et du règlement (CE) no 1104/2008 sont supportés en commun par les États membres».


‘The costs of installing and operating the technical support function referred to in Article 92(3), including the cost of lines connecting the national sections of the Schengen Information System to the technical support function, and of activities performed in conjunction with tasks conferred upon France in application of Council Decision 2008/839/JHA and of Council Regulation (EC) No 1104/2008 shall be borne jointly by the Member States’.

«Les coûts d’installation et d’utilisation de la fonction de support technique visée à l’article 92, paragraphe 3, y compris les coûts de câblage pour relier les parties nationales du système d’information Schengen à la fonction de support technique, et les coûts des activités liées aux tâches confiées à la France en application de la décision 2008/839/JAI du Conseil et du règlement (CE) no 1104/2008 du Conseil sont supportés en commun par les États membres».


‘The costs of installing and operating the technical support function referred to in Article 92(3), including the cost of lines connecting the national sections of the Schengen Information System to the technical support function, and of activities performed in conjunction with tasks conferred upon France in application of Council Decision 2008/839/JHA and of Council Regulation (EC) No 1104/2008 shall be borne jointly by the Member States’.

«Les coûts d’installation et d’utilisation de la fonction de support technique visée à l’article 92, paragraphe 3, y compris les coûts de câblage pour relier les parties nationales du système d’information Schengen à la fonction de support technique, et les coûts des activités liées aux tâches confiées à la France en application de la décision 2008/839/JAI du Conseil et du règlement (CE) no 1104/2008 du Conseil sont supportés en commun par les États membres».


‘The costs of installing and operating the technical support function referred to in Article 92(3), including the cost of lines connecting the national sections of the Schengen Information System to the technical support function, and of activities performed in conjunction with tasks conferred upon France in application of Decision (JHA) 2008/839/JHA and of Regulation (EC) No 1104/2008 shall be borne jointly by the Member States’.

«Les coûts d’installation et d’utilisation de la fonction de support technique visée à l’article 92, paragraphe 3, y compris les coûts de câblage pour relier les parties nationales du système d’information Schengen à la fonction de support technique, et les coûts des activités liées aux tâches confiées à la France en application de la décision 2008/839/JAI et du règlement (CE) no 1104/2008 sont supportés en commun par les États membres».


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