Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Actual level of proficiency
Actual proficiency level
Advanced Level
Analyse competency of pilots and aviation personnel
Baccalaureate
CEFR
Carry out flight proficiency checks
Certificate of proficiency
Common European Framework of Reference for Languages
Competence level
Conduct flight proficiency checks
Conduct pilot proficiency checks
Diploma
European baccalaureate
Financing level
Foreign language competence
Full supply level
General Certificate of Secondary Education
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Level of competence
Level of funding
Level of proficiency
Level of skill
Normal pool level
Normal top water level
Normal water level
Proficiency level
Qualification level
Rate of financing
Rate of funding
Retention water level
School and training certificates
Skill grade
Skill level
Storage level
Top water level
University degree

Traduction de «Level proficiency » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
skill level [ level of competence | competence level | level of skill | proficiency level | level of proficiency | qualification level | skill grade ]

niveau de compétence [ niveau de qualification ]


actual level of proficiency [ actual proficiency level ]

niveau réel de compétence


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diplôme [ baccalauréat | baccalauréat européen | certificat d'aptitude | diplôme universitaire | titre universitaire ]


analyse competency of pilots and aviation personnel | carry out flight proficiency checks | conduct flight proficiency checks | conduct pilot proficiency checks

effectuer des contrôles de compétence de pilotage


French Proficiency of Immersion Students at the Grade 12 Level

French Proficiency of Immersion Students at the Grade 12 Level


full supply level | normal pool level | normal top water level | normal water level | retention water level | storage level | top water level

niveau normal de retenue | retenue normale | RN [Abbr.]


identify tactical demands necessary to perform at highest levels in sport | use strategy and tactics to achieve highest level of sports performance | implement relevant tactical skills to perform at the highest level in sport | perform at the highest level in sport by implementing relevant tactical skills

mettre en œuvre les compétences tactiques pertinentes pour atteindre le plus haut niveau en sport


implement an adapted lifestyle to perform at the highest level in sport | perform sports at the highest level adapting lifestyle | adapt lifestyle to perform at the highest level in sport | plan lifestyle around performing sports at the highest levels

adapter son style de vie pour atteindre le plus haut niveau en sport


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


financing level [ level of funding | rate of financing | rate of funding ]

taux d'intervention [ taux de financement ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Each proficiency level is associated with certain tasks which students at this proficiency level are assumed to be able to complete.

Chaque niveau de compétences est associé à certaines tâches que les élèves de ce niveau sont censés être en mesure d'accomplir.


The Board has informed the Commission that the most pertinent levels of the scale in the EU for testing language proficiencies in lower secondary education (ISCED 2), and at upper secondary education (ISCED 3) if the second foreign language is taught at that level, are the range of competences from Basic users to Independent users (levels A1 to B2).

Le comité a informé la Commission que, dans l’UE, les niveaux de l’échelle les plus pertinents pour évaluer les compétences linguistiques en fin de premier cycle de l’enseignement secondaire (niveau 2 de la Classification internationale type de l’éducation — CITÉ) – ou dans le deuxième cycle de l’enseignement secondaire (niveau 3 de la CITÉ), si la deuxième langue étrangère est enseignée à ce niveau – sont ceux situés entre utilisateur élémentaire et utilisateur indépendant (du niveau A1 au niveau B2).


Sweden reports on a specific project aimed at providing holders of university or college degrees, obtained outside Sweden who are not employed in occupations that match their proficiency level, supplementary training that will make them able to take up jobs that correspond to their qualification levels and help them make use of their knowledge and skills.

La Suède fait état d'un projet spécifique visant à dispenser aux titulaires de diplômes universitaires ou d'établissements d'enseignement supérieur, obtenus en dehors de la Suède, qui n'occupent pas des emplois correspondant à leurs niveaux d'aptitudes, une formation supplémentaire qui leur permettra d'occuper des emplois cconformes à leurs niveaux de qualifications et les aidera à exploiter leurs connaissances et compétences.


- Percentage of pupils and students attaining a certain level of proficiency in two foreign languages,- percentage of language teachers having participated in initial training or in-service training courses with a mobility element providing direct contact with the language/culture they teach.

- Pourcentage d'élèves et d'étudiants qui atteignent un certain niveau de connaissances dans deux langues étrangères,- pourcentage des professeurs de langues qui ont participé à des programmes de formation initiale ou continue comprenant un aspect de mobilité qui permet un contact direct avec la langue/culture qu'ils enseignent.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Do you sense that an effort is being made in the federal government's staffing system to hire people who have quite high-level proficiency in both official languages?

Est-ce que vous percevez qu'aujourd'hui, dans le système de dotation du gouvernement fédéral, on s'efforce d'embaucher des gens qui maîtrisent les deux langues officielles à un niveau assez élevé?


7. For the purposes of sections 4 to 6, the Commission must extend the two-year period referred to in an agreement to become bilingual for one or more additional periods — of not more than two years in total — that the person is likely to need to attain the required level of language proficiency, if the person is not able to attain the required level of language proficiency within the two-year period referred to in the agreement because of

7. Pour l’application des articles 4 à 6, si pour l’une ou l’autre des raisons ci-après, la personne n’est pas en mesure d’acquérir le niveau de compétence requis dans la période de deux ans visée dans l’engagement de devenir bilingue, la Commission prolonge cette période d’une ou de plusieurs périodes — dont la durée totale n’excède pas deux ans — selon ce qui serait vraisemblablement nécessaire à la personne pour acquérir ce niveau :


I submit that we do not want to replicate the sad experience of western European countries whose immigration policies were based almost exclusively on permanent admission of people with very limited levels of social mobility, lower levels of education, lower levels of official language proficiency and lower levels of social ability.

Je ne pense pas que nous voulions répéter la triste expérience des pays de l'Europe de l'Ouest, dont les politiques d'immigration consistaient presque exclusivement à accorder la résidence permanente à des personnes ayant une très faible mobilité sociale, un faible niveau d'instruction, une mauvaise maîtrise des langues officielles et de faibles aptitudes sociales.


(Return tabled) Question No. 227 Mr. Rodger Cuzner: With respect to the last hiring process that took place for the position of Director General, Regional Operations for Prince Edward Island (PEI) (Mr. Kevin MacAdam) at the Atlantic Canada Opportunities Agency (ACOA): (a) when was the job position posted; (b) where was the position posted (i.e., website, newspapers, etc.); (c) for how long was the position posted in each medium; (d) was it an external or internal posting; (e) what information appeared in each posting medium; (f) who specifically developed and approved the job posting qualifications; (g) was this a newly created position, and, if not, what information appeared on the posting for the previous compeition for the position ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 227 M. Rodger Cuzner: En ce qui concerne le dernier processus d’embauche pour le poste de directeur général, Opérations régionales pour l’Île-du-Prince-Édouard (IPÉ) (M. Kevin MacAdam) à l’Agence de promotion économique du Canada atlantique (APECA): a) quand le poste a-t-il été affiché; b) où le poste a-t-il été affiché (p. ex., sur le site Web, dans les journaux, etc.); c) pendant combien de temps l’offre d’emploi a-t-elle été affichée dans chacun des médias; d) le poste a-t-il été offert à l’interne ou à l’externe; e) quelles informations ont été données par chacun des médias; f) qui a établi et approuvé l’énoncé de qualités; g) était-ce un poste nouvellement créé et, dans la négative, quelle info ...[+++]


Our language proficiency requirement for both places is the highest level we have in the federal public service, meaning Level C in oral proficiency.

Le niveau de compétence que nous exigerons pour ces deux endroits est le plus élevé qu'on peut obtenir dans la fonction publique fédérale, soit le niveau C en interaction orale.


Emphasising the value of linguistic diversity and supporting children with a different mother tongue to improve their proficiency in the language of instruction and, where appropriate, in the mother tongue, as well as supporting teachers to teach children with different levels of linguistic competence, can improve the educational achievements of children with migrant background and reduce their risk of early school leaving.

Le fait de mettre l'accent sur l'importance que revêt la diversité linguistique et d'aider les enfants ayant une langue maternelle différente à améliorer leur maîtrise de la langue d'enseignement et, le cas échéant, de la langue maternelle, ainsi que d'aider les professeurs à enseigner à des enfants dotés de niveaux de compétence linguistique différents peut contribuer à l'amélioration des résultats scolaires des enfants issus de l'immigration et à la réduction du risque d'abandon scolaire.


w