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Center support bearing mount
Centre support bearing
Centre-bearing support
Daily leisure time
Daily rest time
Drive home period
Drive shaft hanger bearing
Drive time
Driving and rest time
Driving period and rest period
F4WD
Full time 4WD
Full time four wheel drive
Full-time 4WD system
Full-time four wheel drive
Full-time four wheel drive system
Full-time four-wheel drive
Full-time four-wheel drive system
Leisure time
Permanent four-wheel drive
Rest time
Rest time rules
Steady rest bearing
The 11-hour rule
Time off
Time-out for recovery
Time-out for rest
Weekly leisure time
Weekly rest time

Traduction de «driving and rest time » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
driving and rest time | driving period and rest period

temps de conduite et de repos




full-time four-wheel drive system | full-time four wheel drive system | full-time 4WD system | full time four wheel drive | full-time four wheel drive | full-time four-wheel drive | F4WD | full time 4WD | permanent four-wheel drive

transmission à quatre roues motrices en prise permanente | quatre roues motrices en prise permanente


leisure time | rest time | time off

durée du repos | temps de repos | repos


daily leisure time | daily rest time

durée du repos quotidien | repos quotidien


weekly leisure time | weekly rest time

repos hebdomadaire


time-out for rest [ time-out for recovery ]

temps mort pour repos [ temps mort de récupération ]


rest time rules | the 11-hour rule

règle des onze heures | réglementation du temps de repos




steady rest bearing | drive shaft hanger bearing | centre support bearing | center support bearing mount | centre-bearing support

relais de transmission | palier relais intermédiaire | palier intermédiaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
All Member States are faced with the same road safety problems, namely excessive speed, drinking and driving, failure to wear a seat belt, the insufficient protection provided by vehicles, the existence of accident black spots, non-compliance with driving and rest times by commercial drivers and poor visibility.

Tous les États membres sont confrontés aux mêmes problèmes de sécurité routière, à savoir la vitesse excessive, la consommation d'alcool, la non-utilisation des ceintures, l'insuffisance de protection, l'existence de points noirs, le non-respect des temps de conduite et de repos pour le transport professionnel et la mauvaise visibilité.


- Non-compliance with driving and rest times by professional drivers.

- Non-respect des temps de conduite et de repos pour le transport professionnel.


52. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation (EC) No 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by Parliament taking account of the recommended measures in the opinion of the European Economic and Social Committee on safe and secure parking places ;

52. souligne les conditions de travail difficiles des conducteurs de poids lourds à travers l'Europe en raison d'un accès insuffisant à des installations de repos adéquates; indique que l'article 12 du règlement (CE) n° 561/2006 sur le temps de conduite et de repos reconnaît explicitement l'importance d'un nombre suffisant d'installations de repos sûres et sécurisées pour les conducteurs professionnels sur le réseau routier européen; demande donc instamment à la Commission d'assurer le suivi du projet pilote pour les aires de parkings sécurisées lancé par le Parlement en tenant compte des mesures recommandées dans l'avis du Comité écon ...[+++]


53. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by the European Parliament taking account of the recommended measures in the opinion from the European Economic and Social Committee TEN/290-CESE on safe and secure parking places;

53. souligne les conditions de travail difficiles des conducteurs de poids lourds à travers l'Europe en raison d'un accès insuffisant à des installations de repos adéquates; indique que l'article 12 du règlement (CE) n° 561/2006 sur le temps de conduite et de repos reconnaît explicitement l'importance d'un nombre suffisant d'installations de repos sûres et sécurisées pour les conducteurs professionnels sur le réseau routier européen; demande donc instamment à la Commission d'assurer le suivi du projet pilote pour les aires de parkings sécurisées lancé par le Parlement européen en tenant compte des mesures recommandées dans l'avis du Comité éc ...[+++]


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52. Highlights the difficult working conditions for many lorry drivers driving through Europe due to insufficient access to adequate rest facilities: Article 12 of Regulation (EC) No 561/2006, on driving and rest time explicitly recognises the importance of a sufficient number of safe and secured rest facilities for professional drivers along the EU motorway network; therefore urges the Commission to follow up the pilot project for secured parking areas initiated by Parliament taking account of the recommended measures in the opinion of the European Economic and Social Committee on safe and secure parking places ;

52. souligne les conditions de travail difficiles des conducteurs de poids lourds à travers l'Europe en raison d'un accès insuffisant à des installations de repos adéquates; indique que l'article 12 du règlement (CE) n° 561/2006 sur le temps de conduite et de repos reconnaît explicitement l'importance d'un nombre suffisant d'installations de repos sûres et sécurisées pour les conducteurs professionnels sur le réseau routier européen; demande donc instamment à la Commission d'assurer le suivi du projet pilote pour les aires de parkings sécurisées lancé par le Parlement en tenant compte des mesures recommandées dans l'avis du Comité écon ...[+++]


– (DE) Mr President, our adoption today of the regulation on driving and rest times will without doubt be a step forward in that the daily minimum will be increased, the maximum permitted driving time reduced, the digital tachograph introduced with the intention that manipulations be prevented and it be made possible to check the past 28 days, and, not least, the length of the journey – in terms both of distance and the time taken on it – to the place of assignment will now be counted as working time.

- (DE) Monsieur le Président, l’adoption aujourd’hui par les députés européens du règlement sur les temps de conduite et de repos constituera sans aucun doute un progrès dans le sens où le minimum par jour sera revu à la hausse, le temps de conduite maximal autorisé sera réduit et le tachygraphe numérique sera introduit dans le but de prévenir toute falsification et de permettre de faire porter le contrôle sur les 28 derniers jours. Sans oublier que la durée du trajet - tant sur le plan de la distance que du temps pris pour l’effectue ...[+++]


We already have Regulation 3820/85 on driving and resting times which also regulates suitable driving and resting times for small haulage businesses.

Nous disposons déjà du règlement 3820/85 sur le temps de travail et de repos, qui définit aussi les durées de travail et de repos convenant aux conducteurs indépendants.


A large number of factors must be taken into account, in addition to driving and working time and rests, in order to organise working time in such a way as to avoid placing the health and safety of mobile workers at risk.

C'est la combinaison des nombreux facteurs qui doivent être pris en compte avec les temps de conduite et de travail et les périodes de repos, qui permettra une organisation du temps de travail qui ne porte pas atteinte à la santé et sécurité des travailleurs mobiles.


The Commission will consider at a later stage whether it is necessary to amend the common rules on driving and rest times.

La Commission examinera ultérieurement s'il convient de modifier les règles communes relatives au temps de conduire et de repos des conducteurs routiers.


- periods other than those relating to break times and rest times during which the mobile worker is not required to remain at his workstation, but must be available to answer any calls to start or resume driving or to carry out other work.

- les périodes autres que celles relatives aux temps de pause et aux temps de repos durant lesquelles le travailleur mobile n'est pas tenu de rester à son poste de travail, mais doit être disponible pour répondre à des appels éventuels lui demandant d'entreprendre ou de reprendre la conduite ou de faire d'autres travaux.


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