Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bulk e-mail
CIR
Common Implementing Regulation
Cybermerchant
Digital marketplace
Dodecadienylacetate-
E 236
E-MP
E-business place
E-hub
E-mail spam
E-market place
E-marketplace
E-merchant
E-retail
E-retailer
E-tail
E-tailer
E-tailing
E-vendor
EMP
EMarketplace
Electronic B2B marketplace
Electronic business place
Electronic junk mail
Electronic marketplace
Electronic merchant
F2F e-learning
F2F videoconference e-learning
Face-to-face e-learning
Face-to-face online learning
Formic acid
Internet marketplace
Internet merchant
Internet retailer
Junk e-mail
Junk electronic mail
Junk mail
Live online F2F learning
MP
Marketplace
Mass e-mail
Online marketplace
Online merchant
Online retail
Online retailer
Place of e-business
Règlement sur les inspecteurs du gaz
Spam
Spam message
UBE
UCE
Unsolicited bulk e-mail
Unsolicited commercial e-mail
Unsolicited e-mail
Unsolicited mass e-mail
Virtual marketplace

Traduction de «E 236 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




Common Implementing Regulation | Regulation (EU) No 236/2014 of the European Parliament and of the Council of 11 March 2014 laying down common rules and procedures for the implementation of the Union's instruments for financing external action | CIR [Abbr.]

règlement (UE) n°236/2014 du Parlement européen et du Conseil énonçant des règles et des modalités communes pour la mise en œuvre des instruments de l'Union pour le financement de l'action extérieure


Règlement sur les inspecteurs du gaz (236)

Règlement sur les inspecteurs du gaz (236)


spam | spam message | e-mail spam | junk e-mail | electronic junk mail | junk electronic mail | unsolicited e-mail | unsolicited bulk e-mail | UBE | unsolicited commercial e-mail | UCE | bulk e-mail | unsolicited mass e-mail | mass e-mail | junk mail

pourriel | courriel non sollicité | courriel indésirable | courriel-poubelle | spam


e-marketplace | eMP | e-MP | e-market place | eMarketplace | electronic marketplace | online marketplace | Internet marketplace | virtual marketplace | digital marketplace | marketplace | MP | electronic B2B marketplace | e-hub | e-business place | electronic business place | place of e-business

place de marché électronique | PDME | PDM électronique | place de marché Internet | place de marché en ligne | place de marché virtuelle | PDMV | place d'affaires électroniques | PAE | place de marché | PDM | place d'affaires électronique


online merchant [ electronic merchant | e-merchant | cybermerchant | Internet merchant | online retailer | Internet retailer | e-retailer | e-tailer | e-vendor ]

marchand en ligne [ commerçant en ligne | cybermarchand | cybercommerçant | commerçant virtuel ]


face-to-face e-learning [ face-to-face/e-learning | face-to-face online learning | F2F e-learning | live online F2F learning | F2F videoconference e-learning ]

apprentissage face-à-face virtuel [ apprentissage virtuel individualisé | apprentissage individuel par visio ]


(E) 7- (Z) 9-dodecadienyl acetate (1) | dodecadienylacetate- (E) 7- (Z) 9 (2) | dodecadienylacetate, e-7, z-9- (3)

dodecadienylacétate, e-7, z-9-


online retail | e-retail | e-tail | e-tailing

vente au détail en ligne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
' We will start with SOR/86-236. SOR/86-236 — STASTICS CANADA FEES ORDER NO. 1 Mr. Rousseau: In a letter dated September 15, 2005, Statistics Canada advised us that it was not progressing as quickly as it had expected to because of discussions with counsel and Treasury Board.

DORS/86-236 — ARRÊTÉ N1 SUR LES FRAIS A PAYER A STATISTIQUE CANADA M. Rousseau : Statistique Canada indique dans la lettre du 15 septembre 2005 que les choses ne vont pas aussi vite que prévu à cause des discussions avec le conseiller juridique et le Conseil du Trésor.


With regard to (d), the Canadian Environmental Assessment Agency determined the following operation and maintenance costs as non-recoverable as of October 28, 2013: for Prosperity Gold copper mine project, $427,000.37; for New Prosperity Gold copper mine project, $350,236.39. The grand total is $777,236.76.

Pour ce qui est de la partie d), en date du 28 octobre 2013, l'Agence canadienne d'évaluation environnementale a déterminé que les coûts de fonctionnement et d’entretien suivants n’étaient pas recouvrables: un montant de 427 000,37 $ du projet de mine d'or et de cuivre Prosperity; un montant de 350 236,39 $ du projet de mine d'or et de cuivre New Prosperity; pour un montant total de 777 236,76 $.


1. For the purposes of Articles 18 to 21 of Regulation (EU) No 236/2012 adverse events or developments that may constitute a serious threat to the financial stability or market confidence in the Member State concerned or in one or more other Member States pursuant to Article 30 of Regulation (EU) No 236/2012 include any act, result, fact, or event that is or could reasonably be expected to lead to the following:

1. Aux fins de l’application des articles 18 à 21 du règlement (UE) no 236/2012, les événements ou évolutions défavorables pouvant constituer une menace sérieuse pour la stabilité financière ou la confiance des marchés dans l’État membre concerné ou dans un ou plusieurs autres États membres, au sens de l’article 30 du règlement (UE) no 236/2012, englobent tout acte, résultat, fait ou événement qui est susceptible ou peut raisonnablement être considéré comme susceptible d’entraîner:


In respect of hedges for the purpose of Article 4(1)(b) of Regulation (EU) No 236/2012, the sovereign credit default swap shall not be considered an uncovered position in accordance with Article 4(1) of Regulation (EU) No 236/2012 and shall serve to hedge against the risk of decline in the value of assets or liabilities correlated with the risk of the decline of the value of the sovereign debt which the credit default swap references and where those assets or liabilities refer to public or private sector entities in the same Member State.

Dans les cas de couverture aux fins de l’article 4, paragraphe 1, point b), du règlement (UE) no 236/2012, le contrat d’échange sur défaut souverain n’est pas considéré comme une position non couverte au sens de l’article 4, paragraphe 1, du règlement (UE) no 236/2012 et sert à couvrir le risque de diminution de la valeur des actifs ou des engagements corrélé au risque de baisse de valeur de la dette souveraine à laquelle ce contrat fait référence, lorsque ces actifs ou engagements font référence à des entités publiques ou privées du même État membre.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. When a net short position reaches or crosses the notification threshold in accordance with Article 5 or disclosure threshold in accordance with Article 6 of Regulation (EU) No 236/2012 then a legal entity within the group shall report, and disclose in accordance with Articles 5 to 11 of Regulation (EU) No 236/2012 the net short position in a particular issuer calculated according to paragraph 1 provided that no net short position at group level calculated according to paragraph 2 reaches or crosses a notification or disclosure threshold.

3. Lorsqu’une position courte nette calculée conformément au paragraphe 1 atteint ou dépasse les seuils de notification ou de publication respectivement visés à l’article 5 et à l’article 6 du règlement (UE) no 236/2012, une entité juridique du groupe notifie et publie, conformément aux articles 5 à 11 du règlement (UE) no 236/2012, la position courte nette relative à un émetteur donné, pour autant qu’aucune position courte nette au niveau du groupe, calculée conformément au paragraphe 2, n’atteigne ou ne franchisse de seuil de notification ou de publication.


2. For the purposes of points (i), (ii) and (iii) of Article 2(1)(b) of Regulation (EU) No 236/2012, and a ‘short sale’ within the meaning of Article 2(1)(b) of Regulation (EU) No 236/2012, does not include:

2. Aux fins de l’application de l’article 2, paragraphe 1, points b) i), b) ii) et b) iii), du règlement (UE) no 236/2012, une «vente à découvert» au sens de l’article 2, paragraphe 1, point b), du règlement (UE) no 236/2012 n’est pas:


Article 30 of Regulation (EU) No 236/2012 further specifying criteria and factors to be taken into account in determining in which cases the adverse events or developments referred to in Articles 18 to 21 and Article 27 and the threats referred to in point (a) of Article 28(2) of Regulation (EU) No 236/2012 arise.

l’article 30, du règlement (UE) no 236/2012, afin de préciser les critères et facteurs à prendre en compte pour déterminer les cas où surviennent les événements ou évolutions défavorables visés aux articles 18 à 21 et à l’article 27 et les menaces visées à l’article 28, paragraphe 2, point a) du règlement (UE) no 236/2012.


Of the $248 billion that is total budgetary expense, before adjustments — or $236 billion and then there are judgments on top of that — the total for transfers out of the $236 billion is $139 billion.

Sur des dépenses budgétaires qui s'élèvent à 248 milliards de dollars avant rajustement — ou 236 milliards auxquels s'ajoutent les ajustements —, le total des transferts s'établit à 139 milliards de dollars.


In 2005 there were 262,236 landed immigrants; in 2006 there were 251,649; and in 2007 there were 236,689.

En 2005, il y a eu 262 236 immigrants reçus; en 2006, il y en a eu 251 649; et en 2007, il y en a eu 236 689.


We have received an average of 250,000 immigrants every year: 236,689 in 2007; 251,649 in 2006; and 262,236 in 2005.

Nous avons reçu, en moyenne, 250 000 immigrants par année. Ils étaient 236 689 en 2007; 251 649 en 2006 et 262 236 en 2005.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'E 236' ->

Date index: 2024-01-24
w