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Actual level of proficiency
Actual proficiency level
Advanced Level
Advanced language
Baccalaureate
CEFR
Certificate of proficiency
Common European Framework of Reference for Languages
Competence level
Computer-orientated language
Computer-oriented language
Diploma
EHLLAPI
Emulator High Level Language API
European baccalaureate
Foreign language competence
General Certificate of Secondary Education
HLL
HOL
High level language
High-level language
High-order language
Higher order language
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Level of competence
Level of proficiency
Level of skill
Low-level language
Proficiency level
Qualification level
School and training certificates
Skill grade
Skill level
Synthetic language
University degree
Very-high-level language

Traduction de «Language proficiency levels » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
skill level [ level of competence | competence level | level of skill | proficiency level | level of proficiency | qualification level | skill grade ]

niveau de compétence [ niveau de qualification ]


Preparation for the French as a Second Language Evaluation: Oral Proficiency - Levels B and C

Préparation à l'évaluation du français langue seconde : compétence orale - niveaux B et C


actual level of proficiency [ actual proficiency level ]

niveau réel de compétence


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


high level language | higher order language | high-level language | high-order language | synthetic language | HLL [Abbr.] | HOL [Abbr.]

langage de haut niveau | langage évolué | langage synthétique


very-high-level language | VHLL.See:high-level language,higher order language [Abbr.]

langage très évol


computer-orientated language | computer-oriented language | low-level language

langage lié au calculateur


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diplôme [ baccalauréat | baccalauréat européen | certificat d'aptitude | diplôme universitaire | titre universitaire ]


Emulator High Level Language Application Programming Interface | EHLLAPI | Emulator High Level Language Application Program Interface | Emulator High Level Language API

interface de programme d'application à langage évolué pour émulation


high-level language | HLL | HOL | high level language | high-order language | advanced language

langage évolué | langage de haut niveau | langage haut niveau
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It can be relevant to use the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), which is a basis developed by the Council of Europe for mutual recognition of language qualifications, when determining language proficiency levels[13].

Il peut être intéressant d’utiliser le Cadre européen commun de référence (CECR) pour les langues, qui est une base élaborée par le Conseil de l’Europe pour la reconnaissance mutuelle des qualifications linguistiques, pour déterminer les niveaux de compétence linguistique[13].


The Board has informed the Commission that the most pertinent levels of the scale in the EU for testing language proficiencies in lower secondary education (ISCED 2), and at upper secondary education (ISCED 3) if the second foreign language is taught at that level, are the range of competences from Basic users to Independent users (levels A1 to B2).

Le comité a informé la Commission que, dans l’UE, les niveaux de l’échelle les plus pertinents pour évaluer les compétences linguistiques en fin de premier cycle de l’enseignement secondaire (niveau 2 de la Classification internationale type de l’éducation — CITÉ) – ou dans le deuxième cycle de l’enseignement secondaire (niveau 3 de la CITÉ), si la deuxième langue étrangère est enseignée à ce niveau – sont ceux situés entre utilisateur élémentaire et utilisateur indépendant (du niveau A1 au niveau B2).


- Percentage of pupils and students attaining a certain level of proficiency in two foreign languages,- percentage of language teachers having participated in initial training or in-service training courses with a mobility element providing direct contact with the language/culture they teach.

- Pourcentage d'élèves et d'étudiants qui atteignent un certain niveau de connaissances dans deux langues étrangères,- pourcentage des professeurs de langues qui ont participé à des programmes de formation initiale ou continue comprenant un aspect de mobilité qui permet un contact direct avec la langue/culture qu'ils enseignent.


The indicator should record the proficiency of the sample at each of the six levels of the scales of the Common European Framework of Reference for Languages (Council of Europe)[7].

L'indicateur devra enregistrer les aptitudes de l'échantillon à chacun des six niveaux de l'échelle du Cadre européen commun de référence pour les langues (Conseil de l'Europe)[7].


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The Office of the Chief Human Resources Officer sets the standards that determine language proficiency levels and the Canada School of the Public Service is responsible for language training.

Le bureau du dirigeant principal des ressources humaines établit des normes qui déterminent les niveaux de compétences linguistiques et l'École de la fonction publique du Canada est responsable de la formation linguistique.


Explore ways of increasing the attractiveness of, and ensuring greater commitment towards, language learning, including through the use of ICT and Open Educational Resources, with a view to reducing the number of learners who abandon language studies before attaining an adequate level of proficiency.

étudier les moyens de renforcer l’attrait de l’apprentissage des langues et de susciter une plus grande mobilisation en faveur de cet apprentissage, notamment par le recours aux TIC et aux ressources pédagogiques libres, dans le but de réduire le nombre d’apprenants qui abandonnent l’étude des langues avant d’atteindre un niveau approprié de maîtrise.


In view of the fact that all experts agree that the best time to learn languages is before university, that adults can learn a second language, but by using a teaching method suited to them, and that there is an urgent need to improve the language proficiency levels of current federal public servants, we believe that investing in immersion training for a number of weeks in a totally francophone environment, such as that at the UQO, would help the public service solve the bilingualism problem in the short and medium terms, while establishing strategies for future generations.

Étant donné que tous les experts s'accordent pour dire que la meilleure période pour l'apprentissage de plusieurs langues, c'est avant l'université, que les adultes peuvent apprendre une langue seconde mais avec une pédagogie adaptée, et qu'il y a urgence d'améliorer les niveaux de compétences linguistiques des fonctionnaires fédéraux actuels, nous estimons qu'investir dans une formation d'immersion pendant plusieurs semaines dans un contexte totalement francophone, comme à l'UQO, aiderait la fonction publique à résoudre le problème du bilinguisme à court et à moyen termes, tout en établissant des stratégies pour les générations futures.


The Canada Public Service Agency sets the standards that determine the language proficiency levels A, B and C. The Canada School of Public Service is responsible for language training.

L'Agence de la fonction publique du Canada établit les normes qui déterminent les niveaux de compétence linguistique A, B et C. L'École de la fonction publique du Canada s'occupe de la formation linguistique.


The Canada Public Service Agency sets the standards that determine language proficiency levels. The Canada School of Public Service is responsible for language training.

L'Agence de la fonction publique du Canada établit les normes qui déterminent les différents niveaux de compétence linguistique, et l'École de la fonction publique du Canada est responsable de la formation linguistique.


The idea is to take those occupational language analyses and develop an online database linked to the essential skills profiles so there's ready access to standardized information regarding language proficiency levels for all stakeholders, including immigrants, prospective immigrants, employers, sector councils, regulatory bodies, career counsellors, immigrant-serving agencies, and language training providers.

L'objectif est de bâtir des bases de données sur Internet, alimentées par les résultats de ces analyses linguistiques professionnelles, et d'établir un lien avec les profils de compétences essentielles pour que les parties prenantes, y compris les immigrants, les futurs immigrants, les employeurs, les conseils sectoriels, les organismes de réglementation, les conseillers en carrière, les organismes d'aide aux immigrants et les fournisseurs de formation linguistique aient facilement accès à une information normalisée au sujet des niveaux de compétence linguistique.


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